Τα μονοθέσια της F1 θεωρούνται τα ασφαλέστερα οχήματα του κόσμου, έχοντας τα πιο προηγμένα συστήματα. Το 2007 ωστόσο, στο GP του Καναδά, ο Robert Kubica είχε ένα τρομακτικό ατύχημα, που παραλίγο να του στοιχίσει το δεξί του χέρι.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες, οι ομάδες και η FIA διενήργησαν σχετική έρευνα για το ατύχημα και το σύστημα προστασίας πλευρικών συγκρούσεων που έχουν τα μονοθέσια, και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι αρκετά αποτελεσματικό.
Έτσι, αποφάσισαν να εξελίξουν ένα νέο σύστημα, το οποίο θα τοποθετηθεί στα μονοθέσια από την επόμενη κιόλας χρονιά. Αρχικά, τρεις ομάδες εξέλιξαν και υπέβαλαν σε δοκιμές διάφορα συστήματα προστασίας πλευρικών συγκρούσεων. Τελικά, επιλέχθηκε αυτό που σχεδίασε η Marussia, με την ανάπτυξή του να γίνεται από τη Red Bull.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος