Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης

 

Η FIM ανακοίνωσε ότι η MotoE, η κορυφαία ηλεκτρική κατηγορία αγώνων μοτοσικλετών, θα πάρει μια “προαγωγή” για το 2023 καθώς αποκτά το στάτους Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.

Η κίνηση σηματοδοτεί την επιστροφή των αγώνων μοτοσικλετών Grand Prix σε μια σειρά τεσσάρων κατηγοριών για πρώτη φορά από το 1989, καθώς η κατηγορία απομακρύνεται από τις μοτοσυκλέτες Energica και περνάει στη νέα ηλεκτρική πρωτότυπη αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Ducati.

Από την έναρξή της το 2019, η MotoE δεν είχε το στάτους του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, αλλά μάλλον ήταν ένα Παγκόσμιο Κύπελλο FIM, εμποδίζοντας έτσι τον Dominique Aegerter, να διεκδικήσει το σπάνιο επίτευγμα να γίνει Παγκόσμιος Πρωταθλητής σε δύο διαφορετικές κατηγορίες την ίδια χρονιά χάρη στην κατάκτηση του κυπέλλου στη MotoE και την (πιθανότατα) κατάκτηση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport.

Ωστόσο, θα έχει αυτήν την ευκαιρία το 2023 σε ένα ολοκαίνουργιο και αναθεωρημένο ημερολόγιο που βλέπει το Πρωτάθλημα, πλέον, να επεκτείνεται σε νέες πίστες και μια σεζόν 16 αγώνων σε οκτώ διαφορετικά Grand Prix.

Τρέχοντας σε δύο αγώνες κάθε Σαββατοκύριακο, η κατηγορία περνάει σε μερικές από τις μεγαλύτερες (και πιο εμβληματικές) πίστες των MotoGP, με το Mugello και το Silverstone να ενώνονται με το Assen, το Misano και το Sachsenring τον επόμενο χρόνο. Οι πίστες Red Bull Ring της Αυστρίας, Circuit Barcelona και Le Mans συμπληρώνουν το ημερολόγιο της MotoE.

Όμως, με τον CEO της Ducati, Claudio Domenicali, να πιστεύεται ότι ενδιαφέρεται έντονα για τη νέα της ηλεκτρική μηχανή V21L και με την ιταλική μάρκα να εδραιώνει τα διαπιστευτήριά της για ηλεκτρικά οχήματα με μια μετάβαση στο MotoE, αυτό είναι πιθανό να αλλάξει τώρα που η Ducati φέρνει τη δική της σημαντική επιρροή μάρκετινγκ στο τραπέζι.

“Η δοκιμή της πρωτότυπης MotoE στην πίστα ήταν μια μεγάλη συγκίνηση”, είπε μετά το πρώτο τεστ ο δοκιμαστής αναβάτης της Ducati, Michele Pirro, “επειδή σηματοδοτεί την αρχή ενός σημαντικού κεφαλαίου στην ιστορία της Ducati. Η μοτοσυκλέτα είναι ελαφριά και έχει ήδη καλή ισορροπία”.

“Επιπλέον, το γκάζι στην πρώτη φάση ανοίγματος και η εργονομία είναι πολύ παρόμοια με αυτά μιας μοτοσυκλέτας MotoGP”.

“Αν δεν ήταν η σιωπή και το γεγονός ότι, σε αυτή τη δοκιμή, αποφασίσαμε να περιορίσουμε την απόδοση ισχύος στο 70%, θα μπορούσα εύκολα να φανταστώ ότι οδηγούσα την MotoGP μοτοσυκλέτα μου”.