Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η μεγάλη γιορτή για το Ιστορικό Rally Monte Carlo ξεκίνησε από τέσσερις διαφορετικές χώρες. Στις 24 Ιανουαρίου ξεκίνησαν αγωνιζόμενοι από τη Νορβηγία (Όσλο) , στις 25 Ιανουαρίου από το Ηνωμένο Βασίλειο (Λονδίνο) και στις 26 Ιανουαρίου ξεκίνησαν από τη Γερμανία (Μπάντ Χόμπουργκ),τη Γαλλία (Reims) και αύριο θα ξεκινήσουν και από την Ιταλία (Τορίνο).
Σήμερα το βράδυ (27 Ιανουαρίου) οι περισσότεροι αγωνιζόμενοι (278 αυτοκίνητα) θα φθάσουν στο Μόντε Κάρλο και θα ξεκινήσουν αύριο 28 Ιανουαρίου, το θρυλικό Rally Monte Carlo Historique. Κάποια πληρώματα θα ξεκινήσουν αύριο από το Τορίνο. Όμως όλοι οι αγωνιζόμενοι ξεκινούν ταυτόχρονα για τη μεγάλη διοργάνωση.
Οι προβολείς έχουν στραφεί στην Lancia Rally 037 που με το επιθετικό της στιλ, αποτέλεσε μια από τις βασικές πηγές έμπνευσης του τρισδιάστατου σχεδιαστικού μανιφέστου, Pu+Ra Zero, που παρουσιάστηκε στις 28 Νοεμβρίου του 2022 και αποτελεί τη βάση για την αισθητική που θα πρεσβεύουν τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.
Για την ιστορία
Το Rallye Monte Carlo Historique επιστρέφει στο Τορίνο μετά από επτά χρόνια με την Ιταλική πόλη να αποτελεί μια από τις πέντε αφετηρίες (οι υπόλοιπες τέσσερις είναι το Όσλο, το Λονδίνο, το Μπάντ Χόμπουργκ και η Reims στη Γαλλία). Σε αυτή τη μεγάλη γιορτή που θα συμμετέχουν φέτος 19 πληρώματα με αυτοκίνητα της Lancia, δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο αγωνιστικά οχήματα που συμμετείχαν έστω για μία φορά στο Monte Carlo Rally έως και το 1983.
Η παρουσία στην αφετηρία της Lancia Rally 037 που συντηρείται από το τμήμα Heritage της Stellantis, συμπίπτει με την επέτειο των 40 χρόνων από τη νίκη αυτού του θρυλικού αγωνιστικού αυτοκινήτου στο Monte Carlo Rally (όπου έκανε το 1-2 με τους Walter Röhrl / Christian Geistdörfer και Markku Alén / Ilkka Kivimäki), αλλά και την κατάκτηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της ίδιας χρονιάς.
Βασισμένη στην Beta Montecarlo, η Lancia Rally 037 δεν σχεδιάστηκε για μαζική παραγωγή, αλλά ως ένα μοντέλο δρόμου που θα εξασφάλιζε την είσοδο του αυτοκινήτου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Το ντεμπούτο της έκδοσης δρόμου πραγματοποιήθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τορίνο το 1982, με την αγωνιστική έκδοση την επόμενη χρονιά να αποτελεί το τελευταίο αυτοκίνητο που θα κατακτούσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς.
Η επιλογή τα τμήματα του αμαξώματος να μπορούν να αφαιρούνται και να αντικαθίστανται πολύ εύκολα, ήταν μια καινοτομία για την εποχή και έδωσε σημαντικό πλεονέκτημα στους μηχανικούς κατά τη διάρκεια των αγώνων.
Ο επιθετικός χαρακτήρας, σε συνδυασμό με τις καμπύλες γραμμές που ενώνουν επίπεδες επιφάνειες, είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα και του Pu+Ra Zero, του σχεδιαστικού μανιφέστου που δίνει το στίγμα της σχεδίασης των μελλοντικών μοντέλων της Lancia. Το Pu+Ra Zero επίσης επηρεάστηκε σημαντικά από τις Stratos και Delta, οι οποίες μαζί με την Rally 037 είναι τα τρία μοντέλα που κατέστησαν την Ιταλική μάρκα την πλέον επιτυχημένη στην ιστορία των Ράλι.
Ο αγώνας αναμένεται να τερματίσει στο Μόντε Κάρλο αργά το βράδυ στις 31 Ιανουαρίου με ξημερώματα της Τετάρτης, 1 Φεβρουαρίου.