Τον άμεσο ανταγωνιστή της LaFerrari FXX K, που προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα και απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν στην κατοχή τους μια «απλή» P1, αποκάλυψε η McLaren.

Η νέα P1 GTR είναι ένα «ακραίο» αγωνιστικό όχημα και χαρακτηρίζεται από τη βρετανική εταιρεία ως το πιο δυνατό και σπάνιο αυτοκίνητο στην ιστορία της φίρμας. Έχει εξελιχθεί από το τμήμα McLaren Special Operations και έχει τον ίδιο συνδυασμό χρωμάτων (κίτρινο -πράσινο) με την McLaren F1 GTR, που πριν από 20 χρόνια πήρε την τρίτη θέση στις 24 Ώρες του Le Mans.

Διαθέτει αγωνιστικό bodykit και είναι κατά 50 κιλά ελαφρύτερη από την P1 παραγωγής, έχει μεγαλύτερη κάθετη δύναμη κατά 10%, φτάνοντας τα 660 κιλά σε ταχύτητα 240 χλμ./ώρα, με την πίσω πτέρυγα να είναι μεγαλύτερη και σταθερή.

Το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 50 χλστ. και το εμπρός μετατρόχιο πιο φαρδύ κατά 80 χλστ., με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα αλλαγής της κλίσης της πτέρυγας από 32 σε 0 μοίρες, με το πάτημα ενός κουμπιού.

Οι ζάντες 19 ιντσών έχουν ένα κεντρικό μπουλόνι, τα ελαστικά slick προέρχονται από την Pirelli, με τα πλαϊνά παράθυρα να είναι πολυκαρβονικά αγωνιστικών προδιαγραφών. Στην οροφή και το κάλυμμα του κινητήρα έχει χρησιμοποιηθεί carbon, η ανάρτηση και τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν επαναρυθμιστεί, με το υβριδικό σύνολο να αποδίδει πλέον 1.000 ίππους.

Το κάθισμα του οδηγού θα κατασκευάζεται ανάλογα με το σωματότυπο του ιδιοκτήτη, όλοι θα έχουν πρόσβαση στους προσομοιωτές της McLaren και θα λάβουν μέρος σε τουλάχιστον έξι διεθνείς εκδηλώσεις. Η τιμή της P1 GTR ορίστηκε στα 2,48 εκατομμύρια ευρώ, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό πόσες μονάδες θα κατασκευαστούν.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος