Μεγάλος ντόρος έχει γίνει τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με τα ελαστικά της Pirelli και την απόδοση τους στα μονοθέσια της Formula 1. Μέχρι σήμερα είχαμε ακούσει τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια των αγώνων με αποκορύφωμα το γκραν πρι της Μεγάλης Βρετανίας και τα σκασμένα ελαστικά σε έξι μονοθέσια που ανάγκασε την FIA να συγκαλέσει έκτακτο ΔΣ για να ζητήσει εξηγήσεις από την ιταλική εταιρεία.
Η έκτακτη σύσκεψη στο Παρίσι μπορεί να είναι προγραμματισμένη για αύριο 3 Ιουλίου αλλά από σήμερα η Pirelli εξέδωσε ανακοίνωση δίνοντας, τη δική της απάντηση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και συζητιέται σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με αυτή, οι αιτίες που συνέβησαν όλα τα παραπάνω επικεντρώνονται στα εξής:
1. Ότι τα ελαστικά είχαν μπει ανάποδα
2. Οι πιέσεις των ελαστικών ήταν πολύ χαμηλές από αυτές που υποδεικνύει η Pirelli
3. Οι γωνίες κάμπερ ήταν πολύ μεγάλες
4. Ορισμένα κράσπεδα δημιουργούσαν πολύ μεγάλες δυνάμεις στα ελαστικά
Από εκεί και πέρα η ανακοίνωση αναφέρει ρητά πως με σωστή χρήση των ελαστικών δεν υπάρχει κίνδυνος για τη ασφάλεια των πιλότων. Από τους επόμενους μάλιστα αγώνες θα υπάρξουν βελτιώσεις σε διάφορα σημεία όπως τα πλαϊνά τα οποία θα ενισχυθούν με επιπλέον κέβλαρ. Σε κάθε περίπτωση αυτό που έχει συμβεί έχει προβληματίσει ακόμα και τον επικεφαλής της Pirelli στον μηχανοκίνητο αθλητισμό Paul Hembery ο οποίος τόνισε χαρακτηριστικά: «Αυτό που συνέβη στο Silverstone ήταν εντελώς απροσδόκητο και είναι η πρώτη φορά που κάτι τέτοιο συμβαίνει στον ένα αιώνα λειτουργίας της εταιρείας. Θα θέλαμε να αναγνωρίσουμε την προθυμία της FIA, FOM, των ομάδων και των οδηγών να ενεργήσουν γρήγορα για να βρεθεί μια άμεση λύση στο πρόβλημα».
Διαβάστε επίσης: Αλλάζει τον κανονισμό για τις δοκιμές ελαστικών η FIA
Δείτε τι συνέβη στο Silverstone
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης