Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Οι κατηγορίες που συμμετέχουν στον ιστορικό αγώνα που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι τρείς. Θα ξεκινήσουμε με την Regularity, θα συνεχίσουμε με την Legends και θα κλείσουμε με την sporting.
Κατηγορία Regularity
Το πρόγραμμα του τρίτου και τελευταίου σκέλους του αγώνα απαρτίζεται από 7 ειδικές δοκιμασίες ακριβείας για την κατηγορία. Τα πληρώματα ξεκινούν από την Ιτέα και αφού διέλθουν από τα Πεντεόρια Φωκίδας, το Λευκαδίτι, την Καλοσκοπή, τη Βίνιανη και το Προσήλιο και θα καταλήξουν στην Ιτέα, όπου θα διεξαχθεί ο τερματισμός του αγώνα και οι Απονομές.
Το δεύτερο σκέλος στην κατηγορία Regularity του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις χαρακτηρίστηκε από τον έντονο συναγωνισμό. Το σκέλος του Σαββάτου ήταν το πιο απαιτητικό του αγώνα, με 10 Ειδικές Δοκιμασίες Ακριβείας. Τα πληρώματα εκκίνησαν την προσπάθειά τους το πρωί από την Αρχαία Ολυμπία, διήλθαν από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, πέρασαν από το Μεσολόγγι και κατέληξαν στη Ναύπακτο όπου πραγματοποιήθηκε η ανασυγκρότηση. Στη συνέχεια πέρασαν από το Τειχείο, τη Μηλιά και έπειτα από το νυχτερινό πέρασμα από την Αγία Ευθυμία, κατέληξαν στην Ιτέα, όπου και διανυκτέρευσαν.
Αλλαγή σκυτάλης στην κορυφή, με τους Βάσο Θεοδοσίου-Κωνσταντίνο Πιπέρο να τίθενται επικεφαλής με τη Lancia Beta Coupe του 1974, με συνολικά 78.8 βαθμούς ποινής. Το δίδυμο ανέβηκε τέσσερις θέσεις στο δεύτερο σκέλος και θα προσπαθήσει να διατηρήσει την πρωτοπορία και την τρίτη ημέρα του αγώνα, την Κυριακή.
Να ανακτήσουν την πρωτοπορία του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις θα επιδιώξουν στη συνέχεια οι δεύτεροι γενικής Harald Hekerle-Brigitte Schneider (82.5 β.π.) με BMW E10 2002 Touring του 1973, οι οποίοι δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στην πίεση των πρωτοπόρων. Τρίτοι σκαρφάλωσαν οι Βούλγαροι, Georgi Andonov-Yordanka Andonova με 90.4 βαθμούς ποινής, έχοντας στα χέρια τους ένα Volvo 244 GLE του 1979, οι οποίοι νιώθουν καυτή την ανάσα των Ιωάννη Κατσαούνη-Μαθιού Μανσόλα. Το πλήρωμα που οδηγεί ένα Volkswagen Golf I του 1979 έχει συγκεντρώσει 90.7 βαθμούς ποινής και θα επιδιώξει να ανεβεί για άλλη μια φορά στο βάθρο των νικητών του αγώνα.
Με ένα Morris Mini του 1968, οι Γιώργος Γεωργακόπουλος-Τάσος Δούρος είναι πέμπτοι με 94.1 βαθμούς ποινής. Ακολουθούνται από τους Τούρκους Πρωταθλητές στη χώρα τους, Selim Bacioglu-Handan Bacioglu με Mercedes Benz 230/4 του 1975, έχοντας συγκεντρώσει 105.9 βαθμούς ποινής.
Κατηγορία Legends
Σήμερα Κυριακή η κατηγορία Legends περιλαμβάνει 5 Ειδικές Διαδρομές με τον τερματισμό να είναι προγραμματισμένος να λάβει χώρα στην Ιτέα το απόγευμα της ίδιας ημέρας. Με ένα Mitsubishi Lancer Evo VI, οι Αχιλλέας Χριστοδούλου-Νίκος Πετρόπουλος είναι στην κορυφή του Acropolis Rally Legends μετά την ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους. Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε αυτοκίνητα των Κατηγοριών Α και Ν με ημερομηνία έκδοσης Δελτίου Αναγνώρισης FIA από την 1η Ιανουαρίου 1991 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2001 και ο αγώνας αποτελεί τον τέταρτο γύρο του Κύπελλο Legends, με αυξημένο συντελεστή 3.
Ο 20χρονος Αχιλλέας Χριστοδούλου, έχοντας την καθοδήγηση του πολύπειρου Νίκου Πετρόπουλου κέρδισε με άνεση την εναρκτήρια διαδρομή και έχτισε διαφορά ασφαλείας από τους αντιπάλους του. Ένα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων του Mitsubishi Lancer Evo VI, μάλιστα, τους κόστισε σε χρόνο στο Ακραίφνιο, ωστόσο στη νυχτερινή πίεσαν και στοχεύουν να παραμείνουν στην κορυφή έως το τέλος του αγώνα.
Ενθουσιασμένοι από τις ειδικές διαδρομές της χώρας μας δήλωσαν οι Πολωνοί Pawel Molgo-Maciej Marton που είναι στη δεύτερη θέση στην πρώτη τους συμμετοχή με ένα Subaru Impreza.
Την τριάδα συμπληρώνουν οι Κυριάκος και Δημήτρης Βυτόγιαννης με Subaru Impreza που θέλουν να διατηρήσουν τη θέση τους και να ανεβούν για δεύτερη συνεχή χρονιά στο βάθρο του αγώνα. Ένα πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων του Subaru Impreza καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, δεν επέτρεψε στους Διονύση Μαυροδή-Δημήτρη Κουμποτή να παλέψουν για κάτι καλύτερο στο σκέλος του Σαββάτου. Το πλήρωμα που ήρθε στην Ιτέα από τη Βόρεια Ελλάδα για να αγωνιστεί στο Acropolis Rally Legends βρίσκεται στην τέταρτη θέση, έχοντας πιο πίσω τους Σταύρο Αναμολίδη-Ανδρέα Χριστοδουλάκη με Subaru Legacy 4WD Turbo. Οι περσινοί νικητές του αγώνα που έχουν αλλάξει ρόλους φέτος, δεν είχαν προβλήματα το Σάββατο και ανυπομονούν να ανεβούν στη ράμπα του τερματισμού την Κυριακή. Πρώτοι δικίνητοι είναι οι Νίκος Παπαχριστόπουλος-Νίκος Ξάνθος με Toyota Yaris, έχοντας ένα λεπτό πίσω τους, τους Μανώλη Παναγιωτόπουλο-Μάνο Αχτίδα με ίδιο αυτοκίνητο.
Κατηγορία sporting
Το πρόγραμμα του δεύτερου και τελευταίου σκέλους του αγώνα για την κατηγορία sporting περιλαμβάνει 5 Ειδικές Διαδρομές. Το πρωί σήμερα Κυριακή 10 Νοεμβρίου, οι συμμετέχοντες θα αγωνιστούν και πάλι στις «Καρούτες» και εν συνεχεία θα κατευθυνθούν στις Ειδικές Διαδρομές «Παρνασσός», μήκους 15,27 χλμ. και «Προσήλιο», μήκους 12,22 χλμ. Θα ακολουθήσει ενδιάμεσο Service στην παραλιακή πόλη της Ιτέας, με το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις να ολοκληρώνεται με την επανάληψη των Ειδικών Διαδρομών «Παρνασσός» και «Προσήλιο». Ο τερματισμός του αγώνα θα διεξαχθεί στην Ιτέα στις 16:45.
Η χθεσινή ημερά ήταν ένας μονόλογος για το Βελγικό πλήρωμα του Mazda 323 GTX. Οι Ghislain de Mevius-Johan Jalet είναι επικεφαλής στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, έπειτα από την ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους του αγώνα.
Ο τελευταίος γύρος του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος και παράλληλα ο τέταρτος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ιστορικών φιλοξενούνται στην Ιτέα, με τα πληρώματα του αγώνα να ρίχνονται στη μάχη με τις 6 Ειδικές Διαδρομές που περιλάμβανε το πρώτο σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.
Το Βελγικό πλήρωμα του Mazda 323 GTX ανέβηκε στην κορυφή από την πρώτη ειδική και παρέμεινε εκεί έως το τέλος του πρώτου σκέλους. Ο ρυθμός του ήταν καταιγιστικός καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και δεν πτοήθηκε από τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το turbo του τετρακίνητου αυτοκινήτου από τη δεύτερη διαδρομή του αγώνα. Με διαφορά από τους αντιπάλους του μεγαλύτερη των 90 δευτερολέπτων, το δίδυμο θα κινηθεί την Κυριακή χωρίς να ρισκάρει, με στόχο τη νίκη!
Δεύτεροι βρίσκονται οι Tibor Erdi jnr.-Istvan Kerek, οι οποίοι οδηγούν συνετά, χωρίς ρίσκα, προκειμένου να τερματίσουν στον αγώνα και να κατακτήσουν τον τίτλο του Πρωταθλητή στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, έχοντας στα χέρια τους ένα Ford Sierra RS Cosworth 4×4. Το πλήρωμα από την Ουγγαρία είναι στην πρώτη θέση μεταξύ των πληρωμάτων που έχουν δικαίωμα συλλογής βαθμών για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Ευχάριστη έκπληξη του αγώνα είναι οι πρωτοπόροι της Κατηγορίας 3, Richard Jordan-Sam Collis που ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί στο πρώτο μισό του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση μετά τη νυχτερινή ειδική του Σαββάτου. Στην πρώτη τους επίσκεψη στη χώρα μας, οι Βρετανοί το διασκεδάζουν ιδιαίτερα με το πισωκίνητο Ford Escort MKII, ενώ η μικρή διαφορά τους από τους Μαγυάρους τους επιτρέπει να κάνουν όνειρα για ακόμη πιο ψηλά στην κατάταξη.
Άτυχοι στάθηκαν οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας, οι οποίοι υποχώρησαν στην τέταρτη θέση αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με το υδραυλικό τιμόνι της Lancia Delta Integrale. Στην πρώτη τους επαφή με το Ιταλικό αυτοκίνητο σε χωμάτινη επιφάνεια, κέρδισαν δύο ειδικές διαδρομές το Σάββατο, ωστόσο η μηχανική βλάβη στις νυχτερινές Καρούτες τους κόστισε πολύτιμο χρόνο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη δεύτερη θέση που κρατούσαν σφιχτά έως εκείνη τη στιγμή.
Άκρως θεαματικοί είναι οι Βέλγοι Christophe Jacob-Isabelle Regnier που έχουν στα χέρια τους ένα Ford Escort MKII και είναι πέμπτοι στη γενική κατάταξη, με τον Ernie Graham να τους ακολουθεί, έχοντας δίπλα του στο Ford Escort MKII την κόρη του, Anna. Το Βρετανικό πλήρωμα που συμμετέχει σε γνώριμα λημέρια, καθώς αυτή είναι η πέμπτη συμμετοχή του οδηγού σε Ιστορικό Ακρόπολις, έκανε ένα απροβλημάτιστο πρώτο σκέλος και δεν απειλεί, ούτε απειλείται.
Δεύτεροι Έλληνες, έβδομοι γενικής και πρώτοι στην Κατηγορία 2 είναι οι Γιώργος Παραδείσης-Πλούταρχος Στεργίου με Ford Escort RS1600 MKI, ανεβάζοντας ρυθμό ειδική με ειδική και την Κυριακή θα επιδιώξουν να διατηρήσουν τη θέση τους. Παρά το γεγονός πως δεν έδωσε το παρών στις αναγνωρίσεις λόγω έλλειψης χρόνου, ο James Potter με συνοδηγό την τρίτη στον περσινό αγώνα, Karen Graham, βρίσκονται στην όγδοη θέση με ένα Ford Escort RS1800 MKII. Συνεχίζουν την προσπάθειά τους στον αγώνα στην ένατη θέση γενικής και στην τρίτη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς με Lancia 037 Rally. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι επικεφαλής στα 1600 κ.εκ., Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νίκος Παραπέρας, στην πρώτη επαφή του οδηγού με την Toyota Celica TA22.
Οι Δημήτρης Αμαξόπουλος-Χαρά Μωραΐτη είναι δεύτεροι στα 1600 κ.εκ. με Toyota Corolla KE30, ξεπερνώντας στις νυχτερινές Καρούτες το εμπόδιο των Γρηγόρη Νιώρα-Κωνσταντίνου Κακαλή που τους ακολουθούν. Τα τρία προαναφερθέντα πληρώματα θα δώσουν ωραία μάχη στις ειδικές του δεύτερου σκέλους. Παράλληλα, το πλήρωμα του Opel Corsa A GSi προηγείται στα προσθιοκίνητα.
Δεν ήταν απροβλημάτιστο το σκέλος του Σαββάτου για τους Αλέξανδρο Χαλιβελάκη-Θάνο Παπαγεωργίου. Αρχικά είχαν έξοδο με το Ford Escort MKII χάνοντας χρόνο, ενώ στην τελευταία ειδική αντιμετώπισαν πρόβλημα με τη μίζα του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να βρίσκονται στην πέμπτη θέση μεταξύ των Ελληνικών πληρωμάτων και στην 11η θέση γενικής. Οι Siegfried Mayr-Renate Mayr με Volvo 244 GLE είναι πιο πίσω, με τους δεύτερους Έλληνες στη νυχτερινή, και δεύτερους στα προσθιοκίνητα, Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου-Μάνο Σιγάλα να καταδιώκουν τους Νιώρα-Κακαλή. Τρίτοι στα προσθιοκίνητα και τέταρτοι στα 1600 κ.εκ. είναι οι Κωνσταντίνος Αργυρίου-Σταμάτης Λάσκος (Toyota Starlet EP71).
Πολλές εγκαταλείψεις
Πολλές ήταν οι εγκαταλείψεις στο πρώτο σκέλος του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Έξοδο είχαν οι δεύτεροι Έλληνες, μέχρι εκείνη τη στιγμή, Παναγιώτης Παραδείσης-Μιχάλης Φράγκου στο Μαυρονέρι, με αποτέλεσμα το Ford Escort RS1800 MKII να τυλιχθεί στις φλόγες. Το πλήρωμα είναι καλά στην υγεία του, ενώ έπειτα από αυτή την εξέλιξη η ειδική διαδρομή ακυρώθηκε. Εγκατέλειψαν από πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων του Volkswagen Golf II οι Γιώργος Δελαπόρτας-Βαγγέλης Παναρίτης, οι οποίοι πραγματοποίησαν την ταχύτερη επίδοση στα προσθιοκίνητα στην πρώτη ειδική, ωστόσο δεν θα επιστρέψουν στο δεύτερο σκέλος. Ένα σπασμένο ημιαξόνιο στην πρώτη ειδική της ημέρας οδήγησε σε προσωρινή εγκατάλειψη τους Maciej Lubiak-Grzegorz Dachowski (Porsche 911), οι οποίοι θα συνεχίσουν την Κυριακή.
Από ηλεκτρικά δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους το Σάββατο οι Σωτήρης Σκαλτσάς-Νίκος Τσάδαρης (Volkswagen Golf II GTi), ενώ από ημιαξόνιο τέθηκαν εκτός συνέχειας στο πρώτο σκέλος οι ανταγωνιστικοί στα 1600 κ.εκ., Αθανάσιος Αθανάσουλας-Βασίλης Μπασιούκας (Toyota Starlet). Δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου από φλάντζα στο Ford Escort MKII.
Ο δρόμος για τους θεατές θα κλείσει δύο ώρες πριν τη διέλευση του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου.
Χορηγοί του αγώνα είναι η SEAJETS, η Avis Car Rental, η Clevermedia.gr, η SP tableware και η Superfast Ferries. Πολύτιμη βοήθεια στους οργανωτές παρέχουν η Περιφέρεια Αττικής, η Περιφερειακή Ενότητα Βοιωτίας και η Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας. Στο πλευρό του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, βρίσκονται επίσης, ο Δήμος Αθηναίων, ο Δήμος Θηβαίων, ο Δήμος Λεβαδέων, ο Δήμος Δελφών, ο Δήμος Ορχομενού, ο Δήμος Αλιάρτου, ο Δήμος Ναυπάκτου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας.
Χορηγός επικοινωνίας είναι η Cosmote TV, η οποία τα τελευταία χρόνια δίνει το παρών σε όλες τις διοργανώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας.