Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

H TOYOTA GAZOO RACING στο Dakar Rally αποτελείται από τέσσερα πληρώματα. Το κύριο βάρος πέφτει στο δίδυμο των Nasser Al-Attiyah και Mathieu Baumel, που ήταν οι νικητές του Dakar Rally το 2019. Το δεύτερο καλύτερο πλήρωμα είναι οι Giniel de Villiers και Dennis Murphy .

Ο Henk Lategan, τριπλός πρωταθλητής Cross-Country και ο συνοδηγός του, Brett Cummings, θα προσπαθήσουν να βελτιώσουν την απόδοσή τους από τον προηγούμενο αγώνα, όπου στο Stage 5 είχαν μια άσχημη στιγμη.

Τέλος, ο Shameer Variawa και ο νέος συνοδηγός Danie Stassen θα ολοκληρώσουν την τετράδα για την TOYOTA GAZOO Racing στο Dakar 2022.

Ο Nasser Al-Attiyah και ο συνοδηγός Mathieu Baumel  ξεκινούν με τον αέρα των πρωταθλητών. Μετά τη πρόσφατη νίκη στο διεθνές ράλι Hail, εξασφάλισαν το Παγκόσμιο Κύπελλο 2021 FIA.

Στον πρώτο μεγάλο αγώνα της νέας χρονιάς θεωρούνται φαβορί. Ο μεγάλος αγώνας το Ράλι Ντακάρ ξεκινάει την 1η Ιανουαρίου απο τη Σαουδική Αραβία και τελειώνει στις 14 Ιανουαρίου 2022.

Οι Nasser Al-Attiyah και Mathieu Baumel έχουν καταφέρει να κερδίσουν  τα 4 από τα 6 πρωταθλήματα μέσα σε αυτά το Andalusia Rally, Rally of Morocco, Abu Dhabi Desert Challenge, και το Hail International Rally.

Το Παγκόσμιο Κύπελλο κατακτήθηκε χρησιμοποιώντας τις προηγούμενες προδιαγραφές Toyota Hilux. Τώρα η η ομάδα θα παρουσιάσει το ολοκαίνουργιο Toyota GR DKR Hilux T1+ στο Ράλι Ντακάρ. Το νέο αυτοκίνητο διαθέτει το διπλό turbo V6 κινητήρα βενζίνης από το νέο Toyota Land Cruiser, μαζί με μεγαλύτερους τροχούς, ένα νέο σύστημα ανάρτησης ενός αμορτισέρ με περισσότερη διαδρομή και μια τολμηρή νέα εμφάνιση.

Ο κινητήρας είναι twin-turbo V6 3.5 λίτρων που αποδίδει 400 ίππους και ροπή 660 Nm, με ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα από τη Motec

Το κιβώτιο είναι της Sadev 6τάχυτο, σειριακό με διπλό συμπλέκτη 215 χλστ. με τρία διαφορικά, μπροστινό, κέντρο, πίσω, που σημαίνει ότι η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς

Τα αγωνιστικά έχουν σωληνωτό σασί ενώ σε ότι αφορά τις διαστάσεις οι αριθμοί σε μήκος / πλάτος/ύψος είναι 4.180 χλστ., 2.300 χλστ., 1.890 χλστ. με μεταξόνιο 3.140 χλστ. ρεζερβουάρ 540 λίτρων και βάρος, μίνιμουμ, τα 2.000 κιλά όπως ορίζουν οι νέοι κανονισμοί.

Υπάρχουν περισσότερες ελευθερίες σε αναρτήσεις, διπλά ψαλίδια μπροστά πίσω. Οι διαδρομές έχουν αυξηθεί στα 350 χλστ. από τα 280, ενώ σε ο,τι αφορά τα ελαστικά το πλάτος του πέλματος αυξήθηκε στα 320 χλστ. έναντι 245. Τέλος ενω μέχρι φέτος επιτρέπονταν τρεις ρεζέρβες απο το 2022 οι ρεζέρβες θα είναι δύο.

Το νέο αυτοκίνητο έχει δοκιμαστεί εξαντλητικά στην έρημο Καλαχάρι και είναι πανέτοιμο για το μεγάλο και δύσκολο αγώνα.Το Ράλι Dakar 2022 δεν είναι μόνο ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες αυτοκινήτου στον κόσμο, αλλά είναι και ο πρώτος γύρος του νέου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid της FIA (W2RC).

Το Dakar 2022  θα ξεκινήσει από την πόλη της Τζέντα οπου εκεί θα γίνει και ο τερματισμός.Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια διαδρομή 815 χλμ. από τα οποία τα 19 χλμ. είναι το μήκος της Ειδικής Διαδρομής, όπου οι χρόνοι θα κρίνουν τη σειρά εκκίνησης για την 1η Ειδική Διαδρομή στο Ντακάρ του 2022.

Η διαδρομή περνάει από πόλεις όπως το Al Artawiyah και το Al Qaisumah πριν φτάσει στην πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας, το Ριάντ. Από το Ριάντ, ο αγώνας θα συνεχιστεί προς τα Al Dawadimi, Wadi Ad Dawasir και Bisha, πριν ολοκληρωθεί στη Τζέντα στις 14 Ιανουαρίου.

Giniel de Villiers:

 «Είχαμε πολλά προβλήματα κατά τη διάρκεια των προηγούμενων ράλι Ντακάρ, αλλά ελπίζουμε ότι η νέα προδιαγραφή T1+ θα μας δώσει την ευκαιρία να επιτεθούμε σε όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης. Το νέο αυτοκίνητο και ο νέος κινητήρας είναι ένας ισχυρός συνδυασμός και είμαστε σίγουροι ότι θα μπορέσουμε να πάρουμε τον αγώνα στον ανταγωνισμό».

Henk Lategan:

«Για μένα, το Ντακάρ 2022 είναι μια ευκαιρία να δείξω τι είμαι πραγματικά ικανός. Ο Brett και εγώ είχαμε μια εξαιρετική έξοδο στο Ντακάρ 2021, αλλά δυστυχώς η πρόοδός μας διακόπηκε στο Στάδιο 5. Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι με τις προοπτικές μας για την επερχόμενη εκδήλωση.»