Του Περικλή Χαλάτση
Μιλάμε για μεγάλο μπάχαλο με την FIA. Αυτό που έγινε στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας την Κυριακή (19/3/23) δεν έχει ξαναγίνει στα ιστορικά χρονικά της F1. Μετά τον τερματισμό στην Τζέντα και αφού ο Fernando Alonso πανηγύρισε την 3η θέση που κατέκτησε άξια στον αγώνα και τα 100 pontium στην αγωνιστική του καριέρα, ήρθε η ψυχρολουσία.
Ακολούθησαν συσκέψεις επι συσκέψεων. Άλλοι αγωνοδίκες έλεγαν ότι σωστά εκτελέσθηκε η αρχική ποινή και άλλοι ισχυρίζονταν ότι έπρεπε να του επιβληθούν δέκα δευτερόλεπτα γιατί ένας μηχανικός ακούμπησε στην πτέρυγα του μονοθεσίου πριν περάσουν τα πέντε δευτερόλεπτα.
Μέσα σε λίγες γραμμές θα σας αναφέρουμε τι ακριβώς έγινε.
Πριν σβήσουν τα πέντε κόκκινα φώτα οι αγωνοδίκες διαπίστωσαν ότι το μονοθέσιο του Alonso δεν ήταν σωστά σταματημένο στη σχάρα εκκίνησης του αγώνα. Οι αριστερές ρόδες πάταγαν τη γραμμή στο πλαίσιο (σχήμα Π). Του επέβαλαν ποινή πέντε δευτερολέπτων.
Όταν ο Alonso μπήκε στα πίτς για αλλαγή ελαστικών, «εξέτισε» την ποινή των πέντε δευτερολέπτων.Ο αγώνας συνεχίσθηκε και τελείωσε χωρίς να υπάρχει κάτι που θα άλλαζε τα δεδομένα.
Από εδώ και πέρα αρχίζουν τα ευτράπελα. Ενώ είχε τελειώσει ο αγώνας, ενώ είχαν τελειώσει τα πανηγύρια με τις σαμπάνιες, οι αγωνοδίκες είπαν ότι ένας μηχανικός της Aston Martin ακούμπησε την πτέρυγα του μονοθεσίου. Αυτό ήταν παρατυπία και του επέβαλαν ποινή δέκα δευτερολέπτων. Έτσι ο Alonso έχανε την 3η θέση και την κέρδιζε ο τέταρτος που ήταν ο Russel.
Στην FIA είδαν πως ο μηχανικός που χειριζόταν τον πίσω γρύλο, τον είχε τοποθετημένο στην AMR23 και έτσι αποφάσισαν να δώσουν άλλα δέκα δευτερόλεπτα ποινής στον Αλόνσο. Όμως θα είχαν δίκιο στην απόφαση αν ο μηχανικός είχε κάνει κάποια εργασία. Απο τη στιγμή που κανένας δεν κινήθηκε στα πέντε δευτερόλεπτα πης αρχικής ποινής τότε δεν υπήρχε παράβαση του κανονισμού. Άρα τα δέκα δευτερόλεπτα ποινής που του επέβαλαν και τον έριχναν απο την 3η στην 4η θέση ήταν άδικα.
Το αλαλούμ των αγωνοδικών που διασύρουν και την Ομοσπονδία της FIA, όπου υπηρετούν, δεν τελειώνει εδώ.Ο Alonso ζήτησε να επανεξεταστεί το θέμα. Την ίδια ώρα ο διευθυντής της Aston Martin, Mike Krack, γνωστοποιεί ότι θα κάνει ένσταση.
Το μπάχαλο με τους αγωνοδίκες συνεχίζεται. Τα δύο κέντρα διοίκησης της FIA στην Τζέντα και στην Γενεύη ενημέρωσαν τους αγωνοδίκες ότι η ποινή του Alonso εκτελέσθηκε σωστά και κακώς επέβαλαν νέα ποινή στον Ισπανό πιλότο της Aston Martin.
Οι αγωνοδίκες έπειτα από συνεδρίαση και αφού είχαν περάσει 3.5 ώρες μετά την ανακοίνωση της νέας ποινής, ανακάλεσαν την απόφαση που πήραν μετά τη λήξη του αγώνα και ακύρωσαν την επιβολή ποινής των 10 δευτερολέπτων.
Όπως καταλαβαίνετε σε έναν οργανισμό όπως είναι η FIA αυτές οι αποφάσεις είναι κωμικοτραγικές. Δεν δείχνουν την απαραίτητη σοβαρότητα και προβληματίζουν γενικότερα με την επιπολαιότητα που παίρνουν τόσο σοβαρές αποφάσεις.