Του Λουκά Παπαλάμπρου
Την πρώτη περίοδο των δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης, η Mercedes έκανε επίδειξη δύναμης, αξιοπιστίας και καινοτομίας, σημειώνοντας τους ταχύτερους χρόνους, πραγματοποιώντας τους περισσότερους γύρους και παρουσιάζοντας το DAS (Dual Axis System).
Πρόκειται για ένα επαναστατικό σύστημα, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους Hamilton και Bottas να μετακινούν εμπρός/πίσω το τιμόνι στην ευθεία, αλλάζοντας τη γωνία σύγκλισης των εμπρός τροχών και επηρεάζοντας την κατανομή θερμότητας στα ελαστικά.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το DAS δίνει τεράστιο πλεονέκτημα στους δύο οδηγούς της γερμανικής ομάδας. Μάλιστα, ορισμένοι θεωρούν ότι το φετινό πρωτάθλημα τελείωσε πριν καν ξεκινήσει.
Ο αγωνιστικός διευθυντής Mattia Binotto βρέθηκε στο στόχαστρο των ιταλικών μέσων ενημέρωσης, με τον ίδιο να παραδέχεται ότι η SF1000 υπολείπεται σε ταχύτητα σε σχέση με τους βασικούς ανταγωνιστές.
Από την πλευρά τους, οι Vettel και Leclerc τηρούν σιγήν ιχθύος, προκαλώντας τον εκνευρισμό τόσο των Ιταλών όσο και των αντιπάλων. Οι μεν διότι δεν ξέρουν τι πραγματικά συμβαίνει με τη Ferrari και οι δε διότι θεωρούν πως η Scuderia παίζει «κρυφτό».
Οι Γερμανοί ειδικά, υποστηρίζουν πως η SF1000 δεν μπορεί να είναι τόσο κακή. Απλά, δεν θέλουν να αποκαλύψουν την πραγματική δυναμική του μονοθεσίου.
Έτσι, φέτος, λέγεται πως αποφάσισαν να ακολουθήσουν τελείως διαφορετική στρατηγική στις δοκιμές εξέλιξης. Επέλεξαν να δείχνουν ανήμποροι, αργοί και αναξιόπιστοι. Αφήνουν να διαρρεύσουν πως υπάρχουν προβλήματα και ότι χρειάζεται χρόνος για την περαιτέρω ανάπτυξη του μονοθεσίου.
Τι συμβαίνει πραγματικά και ποιος έχει δίκιο θα το μάθουμε πολύ σύντομα. Στις 15 Μαρτίου ξεκινά το πρωτάθλημα. Εκεί θα δοθούν όλες οι απαντήσεις.