Του Περικλή Χαλάτση
Σε μια πίστα που τρέχουν για πρώτη φορά στην ιστορία της F1, στην Jeddah της Σαουδικής Αραβίας οι οδηγοί είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.Όχι για έναν αλλά για πάρα πολλούς λόγους που θα σας εξηγήσω παρακάτω.Σήμερα τα ελεύθερα δοκιμαστικά περιελάμβαναν –όπως πάντα- δύο σκέλη.
Το δεύτερο σκέλος ελεύθερων δοκιμών έγινε υπό το φώς των προβολέων, με τελευταίας τεχνολογίας φωτισμό, στην πανέμορφη διαδρομή του εναρκτήριου Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας.
Ο Hamilton ήταν και στο 2ο σκέλος ταχύτερος. Πίσω με διαφορά μόλις 0.056 δευτερόλεπτα ήταν ο Max Verstappen ενώ ο ομόσταυλός του Βρετανού V.Bottas έκανε τον τρίτο καλύτερο χρόνο. Εντυπωσιακά κινήθηκε ο Gasly ο οποίος συνεχίζει τις πολύ καλές εμφανίσεις που κάνει στους τελευταίους αγώνες με την Alpha Tauri.
Νεα πίστα
Πρώτον γιατί είναι μια από τις πιο γρήγορες πίστες στη F1. H μέση ωριαία ταχύτητα υπολογίζεται πάνω από 250km/h σύμφωνα με τις προσομοιώσεις. Μόνο η Μόντσα γνωστή ως «Ναός της Ταχύτητας» έχει μεγαλύτερη μ.ω.τ. Η πίστα έχει 27 στροφές, αν και πολλές από αυτές είναι μικρές ή ανοιχτές καμπές οι οδηγοί δεν σηκώνουν το πόδι από το γκάζι.
Δεύτερον γιατί περνώντας στο όριο από τις στροφές είναι πιθανόν να ακουμπήσουν σε κάποιο τοίχο. Ο αγώνας όπως είπαμε γίνεται μέσα στην πόλη. Εύκολα –όταν κυνηγάς το δέκατο του δευτερολέπτου– μπορεί να γίνει το λάθος. Δεν χρειάζεται να είναι μεγάλο. Αν ο ένας τροχός ακουμπήσει στον τοίχο και γίνει ένα τετ α κε, βγαίνει αμέσως αυτοκίνητο ασφαλείας.
Τρίτον αν κατά τη διάρκεια του αγώνα έχει αέρα, η πίστα γεμίζει με άμμο. Ας μην ξεχνάμε ότι η πόλη της Τζέντα είναι μέσα στην έρημο. Αν σηκωθεί σκόνη τότε οι δρόμοι (εκεί που γίνεται ο αγώνας) χάνουν την πρόσφυση και αλλάζει τελείως η στρατηγική και ο ρυθμός του αγώνα.
Αυτό που φοβούνται περισσότερο οι οδηγοί δεν είναι όταν πηγαίνουν με 330 χιλιόμετρα ούτε όταν περνούν ξυστά από τους τοίχους. Φοβούνται τον αέρα και την άμμο που θα πέσει στην άσφαλτο. Γιατί χάνουν την πρόσφυση και δεν μπορούν να ελέγξουν τα μονοθέσια.
Τόσο ο Carlos Sainz (Ferrari) όσο και ο Pierre Gasly (AlphaTauri) είπαν ότι από τη στιγμή που δεν έχουν προβλεφθεί έξοδοι διαφυγής (κομμάτια με χορτάρι η με αμμοπαγίδες ) υπάρχει μεγάλος κίνδυνος καταστροφής του μονοθέσιου αν κάποιος έχει μια άσχημη στιγμή.
Αρκετά σημεία της διαδρομής είναι στενά και εκεί δε συγχωρούνται λάθη καθώς οι τοίχοι βρίσκονται πολύ κοντά στην πίστα. Αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας και να επηρεάσει τη στρατηγική.
Το Κατάρ είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες στο ημερολόγιο όσον αφορά στα πλευρικά φορτία. Η Τζέντα είναι άγνωστη περίπτωση, μόλις ολοκληρώθηκε και υπάρχουν ελάχιστα δεδομένα για να βασιστούν οι μηχανικοί της Pirelli. Ωστόσο από τις προσομοιώσεις των ομάδων κατέληξαν στις γόμες που αναφέραμε.
Μια από τις πιο απαιτητικές στροφές από τις συνολικά 27, είναι η στροφή 13: Μια αριστερή στροφή με κλίση 12 μοιρών που ασκεί μεγάλο φορτίο (G) στα ελαστικά.Για 50 γύρους με αρκετές στροφές στην πίστα των 6 χιλιομέτρων τα ελαστικά θα δουλεύουν σκληρά. Οι μάνατζερ των ομάδων προβληματίζονται για την τακτική του αγώνα. Οι γνώμες διίστανται. Σκληρά ελαστικά με πολλά καύσιμα , μεσαίες γόμες και δύο Pit stop, κανένας δεν έχει αποφασίσει.
Αύριο Σάββατο (19.00 ώρα Ελλάδος) θα γίνουν τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά για την Pole Position και την Κυριακή υπό το φως των προβολέων θα γίνει ο αγώνας. Το βράδυ οι θερμοκρασίες πέφτουν. Σε γενικές γραμμές στην Τζέντα έχει αρκετή ζέστη αλλά και αρκετή υγρασία.
Η τελική κατάταξη: