Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού γιορτάζει. Σαν σήμερα πριν από 70 χρόνια (13 Μαΐου 1950) πραγματοποιήθηκε στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Silverstone στην Αγγλία ο πρώτος αγώνας της Formula 1.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον έχουν διεξαχθεί περισσότερα από 1.000 Grand Prix, με την F1 να έχει μετατραπεί σε μια παγκόσμια βιομηχανία που παρακολουθούν εκατομμύρια θεατές, ένα εκπληκτικό σόου αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.

Το 1950 τα κράνη ασφαλείας ήταν προαιρετικά, δεν υπήρχε τηλεοπτική κάλυψη και οι θεατές παρακολουθούσαν σε απόσταση μόλις 1-2 μέτρων από την πίστα, η οποία δεν κάλυπτε ουσιαστικά κανένα πρωτόκολλο ασφαλείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο παρθενικός αγώνας συγκέντρωσε το ενδιαφέρον ακόμη και της αριστοκρατίας, με τον Βασιλιά της Αγγλίας Γεώργιο τον 4ο και τη Βασίλισσα Ελισάβετ να βρίσκονται στις θέσεις των επισήμων. Επίσης, στην πίστα είχαν λάβει θέση ο Πρίγκιπας Bira του Σιάμ (σημερινή Ταϊλάνδη) και ο Ελβετός Βαρώνος Toulo de Graffenried.

Ήταν μια ιστορική στιγμή, η οποία κατέληξε σε θρίαμβο της Alfa Romeo. Η ιταλική εταιρεία κατέλαβε τις τρεις θέσεις του βάθρου, με τον Giuseppe Nino Farina να είναι πρώτος, τον Luigi Fagioli να τερματίζει δεύτερος και τον Reg Parnell τρίτος. Ο τέταρτος της παρέας, Juan Manuel Fangio, δεν κατάφερε να φέρει το μονοθέσιο στον τερματισμό λόγω μηχανικής βλάβης.

Αμφότεροι οδηγούσαν την Alfetta 158, ένα τεχνολογικό κόσμημα της εποχής με 8κύλινδρο εν σειρά κινητήρα απόδοσης 350 ίππων, χαμηλό κέντρο βάρος και εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο Βρετανικό Grand Prix στο Silverstone συμμετείχαν συνολικά 21 οδηγοί – εννέα από Αγγλία, τέσσερις από Γαλλία, δύο από Ιταλία και ένας από Αργεντινή, Βέλγιο, Μονακό, Ελβετία, Ιρλανδία και Σιάμ.

Εκτός από τις τέσσερις Alfa Romeo, υπήρχαν έξι Maserati, πέντε βρετανικά E.R.A. (English Racing Automobiles), πέντε γαλλικά Talbot-Lago και δύο βρετανικά Alta. Η Ferrari έλειπε διότι ο Enzo είχε αντιρρήσεις σχετικά με τα οικονομικά. Στο επόμενο GP στο Μονακό όμως συμμετείχε κανονικά.

Ο Farina κέρδισε και το πρώτο πρωτάθλημα του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ, δημιουργώντας με τους Fangio και Fagioli ένα ανίκητο τρίδυμο που διέλυε τον ανταγωνισμό. Οι τρεις οδηγοί της Alfa Romeo κέρδισαν και τα οκτώ Grand Prix της χρονιάς, συγκεντρώνοντας παράλληλα 12 θέσεις στο βάθρο και πέντε ταχύτερους γύρους.

Από τότε μέχρι σήμερα, τα τεχνολογικά βήματα που έχουν γίνει στην F1 είναι τεράστια. Το ίδιο και στις προδιαγραφές ασφαλείας. Το μόνο που έχει μείνει ίδιο είναι οι κόντρες στις πίστες και οι «ενδοοικογενειακές» μονομαχίες.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης