Του Γιώργου Παλληκάρη

Red Bull εναντίον Ferrari και Ferrari εναντίον… Ferrari. Το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 δεν έχει θέση μονάχα για έναν πρωταγωνιστή καθώς Verstappen, Leclerc και Sainz είναι μόνιμοι υποψήφιοι για την πρώτη θέση του πόντιουμ σε κάθε αγώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παράλληλα η Mercedes ανεβαίνει σταδιακά μετά τις βελτιώσεις στα μονοθέσια της και όλα δείχνουν ότι αγώνα με αγώνα, θα έχουμε όλο και περισσότερη δράση.

Σήμερα τα φώτα στρέφονται στο Red Bull Ring στην Αυστρία όπου 10 στροφές και συνεχείς υψομετρικές διακυμάνσεις αλλά και «κοφτές» στροφές, συνθέτουν το σκηνικό της πίστας. Οι κερκίδες γεμάτες στο Spilberg, ο καιρός άψογος και οι 71 γύροι είναι ανάμεσα στους οδηγούς και στη νίκη, η οποία είναι κρίσιμη, με τις βαθμολογικές διαφορές να παραμένουν μικρές. 

Πίσω από τον πρώτο Max Verstappen στην γραμμή της εκκίνησης βρίσκονται οι δύο Ferrari, με τον George Russell να ακολουθεί στην τέταρτη θέση και τον Perez στην πέμπτη. Εντυπωσιακές οι εικόνες από τα δεκάδες πορτοκαλί καπνογόνα των φίλων του Ολλανδού πρωταθλητή που έχουν γεμίσει την ατμόσφαιρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα φώτα σβήνουν και έχουμε εκκίνηση!

Ο Max Verstappen κάνει πολύ καλή εκκίνηση και προστατεύει την πρώτη του θέση, με τον Leclerc να ακολουθεί αρκετά κοντά χωρίς όμως να υπάρξει επαφή. Ο τέταρτος Russell πίεσε αρκετά και στην πέμπτη στροφή είχε επαφή με τον Perez, ο οποίος θα βγει εκτός πίστας και θα βρεθεί ευτυχώς στις αμμοπαγίδες. Αναγκαστικά επισκέφθηκε τα pits με αποτέλεσμα να αλλάξει ελαστικά και να χάσει 15 θέσεις, βρισκόμενος πλέον στην τελευταία. Ο Russell θα τιμωρηθεί για αυτή την επαφή του με ποινή 5 δευτ.

Η εκκίνηση λοιπόν άφησε τον Verstappen πρώτο, χωρίς όμως την βοήθεια του ομόσταυλου του και πλέον έχει πίσω του τις δύο Ferrari να τον ακολουθούν. Χαρακτηριστικό είναι το team radio του Ολλανδού, ο οποίος ανέφερε ότι η ταχύτητα που αναπτύσσει στις ευθείες η Ferrari είναι απίστευτη. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Leclerc τα δίνει όλα και στον 10ο γύρο κάνει την πρώτη του επίθεση στον Verstappen χωρίς όμως να καταφέρει να περάσει πρώτος, με τον Ολλανδό να ενημερώνει αμέσως την ομάδα του πως δεν μπορεί να κρατήσει τον Charles για πολύ ώρα πίσω του. Kάτι που έγινε πράξη στον 12ο ήδη γύρο με την Ferrari να περνάει μπροστά για πρώτη φορά στον αγώνα. 

Ήδη από τον 13ο γύρο ο Verstappen θα επισκεφθεί τα pit stops και θα αλλάξει τα μεσαία ελαστικά με σκληρά. Μία κίνηση που δείχνει πως αλλάζει εντελώς η στρατηγική που είχε ετοιμάσει η ομάδα της Red Bull πριν ξεκινήσει ο αγώνας.

Ο Russell τελικά από την επαφή που είχε με τον Perez στην αρχή του αγώνα, θα αναγκαστεί να αλλάξει ολόκληρο το μπροστά πτερύγιο του μονοθεσίου. Ο Verstappen μετά την αλλαγή ελαστικών θα βρεθεί στην 8η θέση, όμως μέσα σε μόλις δύο γύρους θα καταφέρει να ξαναβρεθεί στην τρίτη θέση, κάνοντας συνεχώς τον ταχύτερο γύρο, προσπερνώντας μάλιστα και τον Hamilton με μεγάλη ευκολία στην ευθεία με τη χρήση DRS.

Τελικά ο Perez στον 27ο γύρο θα εγκαταλείψει τον αγώνα, ενώ στον ίδιο γύρο θα επισκεφθεί για πρώτη τα pits ο Leclerc με τον ομόσταυλο του Sainz να ακολουθεί. Αυτό το διπλό pit stop δίνει την 1η θέση στον Verstappen ο οποίος γρήγορα όμως θα νιώσει την Ferrari πίσω του.

Ο Leclerc θα προσπεράσει τον Max στον 33ο γύρο με μεγάλη ευκολία με τον Ολλανδό να αναφέρει αμέσως στο team radio πως το μονοθέσιο του είναι απρόβλεπτο σήμερα καθώς στον ένα γύρο έχει καλή πρόσφυση και στον επόμενο καθόλου.

Απίστευτη χειρονομία του Alonso στον Tsunoda, την ώρα που τον προσπερνούσε, καθώς του κούνησε το δάχτυλο σα να του λέει «όχι σε μένα αυτά». Παράλληλα ο Verstappen θα αλλάξει και δεύτερη φορά ελαστικά, και πλέον είναι στην τρίτη θέση, έχοντας όμως ελαστικά κατά 10 γύρους πιο φρέσκα από τον πρώτο Leclerc. Ο Vettel στον 40ο γύρο θα βγει από την πίστα μετά από επαφή με τον Gasly , θα ξαναμπεί όμως στην πίστα σχετικά γρήγορα. O Gasly θα δεχθεί ποινή 5 δευτ. για το συγκεκριμένο συμβάν.

Οι προειδοποιήσεις για μη τήρηση των ορίων πίστας δίνουν και παίρνουν, με τον Hamilton να ανοίγει πραγματικά κουβέντα με το team radio και να απορεί εάν υπάρχει έστω και ένας οδηγός που να καταφέρνει να μένει στα όρια. Ο Leclerc θα επισκεφθεί τα pit stop στον 50 γύρο και θα αλλάξει ελαστικά, ενώ ο Sainz θα κάνει το ίδιο στον αμέσως επόμενο γύρο. Πλέον με 20 γύρους να απομένουν πρώτος είναι ο Verstappen, δεύτερος ο Leclerc και τρίτος ο Sainz.

Η δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα έρχεται στον 52ο γύρο καθώς ο Latifi θα αποχωρήσει. Να θυμίσουμε πως εκτός είναι και ο Perez. Ο Leclerc με τα νέα του ελαστικά, θα προσπεράσει πολύ εύκολα τον Verstappen και θα βρεθεί στην πρώτη θέση.

Μεγάλη ατυχία για τον Sainz της Ferrari ο οποίος στον 58ο γύρο θα μείνει από κινητήρα, με το μονοθέσιο του να τυλίγεται στις φλόγες και τον ίδιο να βγαίνει τελευταία στιγμή. Η κίνηση του όμως να θέσει το μονοθέσιο εκτός πίστας, θα επιφέρει στον αγώνα μόνο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και όχι κανονικό. Κάτι που δίνει στον Leclerc και τον Verstappen τη δυνατότητα να αλλάξουν πάλι ελαστικά.

Στους τελευταίους γύρους ο Leclerc αναφέρει στους τεχνικούς ότι το πεντάλ του γκαζιού, δεν μηδενίζει όταν το αφήνει. Παράλληλα ο Verstappen μειώνει τη διαφορά, όμως η Ferrari είναι πολύ γρήγορη.

Αδυνατεί να πιστέψει την ατυχία ο Sainz για άλλη μια φορά…

Η καρό σημαία πέφτει με τον Leclerc να παίρνει παλικαρίσια νίκη, τον Verstappen δεύτερο και τις δύο Mercedes στις θέσεις 3 και 4 να κάνουν παραπάνω από αισθητή την παρουσία τους.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης