Του Περικλή Χαλάτση
Το αγωνιστικό τριήμερο ξεκίνησε το μεσημέρι με το Practice 1 και το απόγευμα ακολούθησαν οι κατατακτήριες δοκιμές. Η μάχη από τα πρώτα κιόλας δοκιμαστικά ήταν ανάμεσα στον Verstappen και τον Leclerc. Δυναμικά κινήθηκαν οι Mercedes αλλά στο Q3 και τα δύο Silver Arrows είχαν έξοδο. Κατεβαίνοντας από τα κέρμπ πήγαν ευθεία και ακυβέρνητα πάνω στα προστατευτικά λάστιχα.
Στο Q1 πιο γρήγορος ήταν o Leclerc. Ακολούθησε ο Sainz και ο Verstappen .
Στο Q2 ο Norris είχε ένα μπλοκάρισμα στα φρένα, βγήκε ελάχιστα από την πίστα αλλά κατάφερε και ξαναμπήκε. Το ίδιο έπαθε και ο Tsunoda αλλά ευτυχώς κρατήθηκε στην πίστα. Καλύτερο χρόνο έκανε ο Leclerc. Το δεύτερο καλύτερο χρόνο έκανε ο Verstappen και τρίτος ήταν ο Hamilton.
Αναγκαστικά βγήκε κόκκινη σημαία. Μόλις μάζεψαν το «λαβωμένο» μονοθέσιο του Hamilton, οι πιλότοι επέστρεψαν στην πίστα για να κάνουν το χρονομετρημένο γύρο. Όμως η έξοδος του Russel που ήταν κάπως παρόμοια με του Hamilton είχε σαν αποτέλεσμα να βγει και πάλι κόκκινη σημαία.
Όταν πλέον καθάρισε η πίστα, απέμενε ελάχιστος χρόνος. Ένα γύρο μόνο θα έκαναν οι οδηγοί για την Pole Position του Sprint του Σαββάτου.
Τι προηγήθηκε
Στο Practice 1 ο Max Verstappen είχε πολύ καλό ρυθμό. Χωρίς να κάνει λάθη σημείωσε καλύτερο χρόνο κατά 0.255 του δευτερολέπτου από τον Charles Leclerc. Είναι σημαντικό όμως να επισημάνουμε ότι και οι δέκα πρώτοι είχαν διαφορά μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο. Οι διαφορές τους ήταν στα δέκατα του δευτερολέπτου. Βέβαια ήταν αναγνωριστικοί γύροι και κανένας δεν πίεσε για κάτι καλύτερο. Τον τρίτο καλύτερο τον έκανε ο Russel.
Αύριο ( Σάββατο 9/7) στις 13.30 – 14.30 θα γίνουν ελεύθερες δοκιμές και το απόγευμα της ίδιας ημέρας , στις 17.30 (ώρα Αυστρίας) δηλαδή 18.30 (ώρα Ελλάδος) θα διεξαχθεί ο αγώνας Sprint των 24 γύρων από όπου θα κριθεί και o Pol Man της Κυριακής. Φέτος βαθμολογούνται οι πρώτοι οκτώ οδηγοί. Ο οδηγός που τερματίζει στην πρώτη θέση παίρνει οκτώ βαθμούς σε σχέση με τους τρεις που έπαιρνε πέρυσι ενώ οι βαθμοί μειώνονται μέχρι και την 8η θέση. Δηλαδή ο όγδοος παίρνει μόνο έναν βαθμό.
Για πρώτη φορά αγώνας της F1 στην πίστα της Αυστρίας έγινε το 1970. Η πίστα έχει μήκος 4.318 μέτρα και οι οδηγοί την Κυριακή θα κάνουν 71 γύρους και θα καλύψουν 306. 452 χλμ. Ο Carlos Sainz το 2020 έκανε ρεκόρ γύρου με 1.05.619.
H άσφαλτος στο Red Bull Ring έχει σχετικά χαμηλή πρόσφυση. Δεν φθείρει τα ελαστικά γι αυτό η Pirelli επέλεξε τα πιο μαλακά ελαστικά που έχει στη γκάμα της .
Το Red Bull Ring στην Αυστρία είναι ένα μικρό, roller coaster με μόλις 10 στροφές και συνεχείς υψομετρικές διακυμάνσεις αλλά και «κοφτές» στροφές.
Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους, αντί για 13 σετ ενός κανονικού Σαββατοκύριακου, μόνο 12 σετ. Αυτά θα είναι δυο σετ σκληρής γόμας, τέσσερα σετ μέσης γόμας και έξι σετ μαλακής γόμας.
Οι ομάδες θα μπορούν να διαλέξουν έξι σετ ενδιάμεσων ελαστικών Cinturato Green και τρία σετ βρόχινων ελαστικών Cinturato Blue σε περίπτωση βροχής που είναι πάντοτε πολύ πιθανή στους Στυριακούς λόφους.
Το Αυστριακό Grand Prix θα ξεκινήσει στην πίστα του SPIELBERG, την Κυριακή ( 10/7) στις 16.00 και αναμένεται να τελειώσει στις 18.00.
Τα ανεπίσημα δοκιμαστικά, το Sprint αλλά και τον αγώνα μπορείτε να τα παρακολουθήσετε από την ΕΡΤ1, την Cosmote TV Sport 5 και από το F1 TV Pro.