Επιμέλεια: Aλέξης Σφαέλος

Μέχρι και τα τελευταία δευτερόλεπτα των χρονομετρημένων δοκιμαστικών έδειχναν ότι ο
αυριανός Pole Man θα ήταν ο Max Vertsappen. Έκανε έναν τελευταίο μαγικό γύρο και
πήγαινε ολοταχώς για την πρώτη θέση αλλά στην τελευταία στροφή οι δεξιοί τροχοί
ακούμπησαν
στον τοίχο.

Η ανάρτηση έσπασε και το μονοθέσιο του Ολλανδού ακινητοποιήθηκε στην πίστα. Αυτό ήταν αρκετό για να βγει κίτρινη σημαία και να επισημοποιηθούν οι χρόνοι που είχαν καταγραφεί μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ο L. Hamilton είχε καταγράψει τον καλύτερο χρόνο και έτσι κέρδισε την 103 η Pole Position στην καριέρα του.

 

Όπως σήμερα στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά έτσι και αύριο ο αγώνας στην Τζέντα θα
γίνει υπό το φώς των προβολέων. Ο Βρετανός θα ξεκινήσει πρώτος και λογικά θα έχει το
πλεονέκτημα της στρατηγικής που θα ακολουθήσει προκειμένου να δει πρώτο την καρό
σημαία και να τεθεί και πάλι επικεφαλής της βαθμολογίας.

Ο Ολλανδός προηγείται με 351.5 βαθμούς, ενώ ο Βρετανός ακολουθεί με 343.5. Η διαφορά
των 8 βαθμών είναι μικρή και όλα μπορούν να ανατρέψουν τα προγνωστικά. Βέβαια ένας
από τους δύο θα είναι ο αυριανός παγκόσμιος πρωταθλητής αφού ο τρίτος της παρέας, ο
Vallteri Bottas έχει 203 βαθμούς και βρίσκεται αρκετά μακριά από τον ανταγωνισμό.

Πριν χτυπήσει στον τοίχο ο Ολλανδός ο Hamilton είχε τον καλύτερο χρόνο με διαφορά 143
χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Verstappen. Ο Ολλανδός όμως έκανε έναν
καταπληκτικό γύρο και πήγαινε ολοταχώς για την πρωτιά. Όμως η συγκεκριμένη πίστα
κρύβει κινδύνους.

Αυτό το λάθος του Verstappen ήταν τα μεγαλύτερο δώρο που έκανε στον Hamilton αλλά
και στον αγωνιστικό διευθυντή της Mercedes,Toto Wolff. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το
δάκτυλό μας. Ο Wolff ήταν ιδιαίτερα προβληματισμένος πριν κάνει το λάθος ο Ολλανδός.
Έβλεπε ότι το πλεονέκτημα που είχαν οι Mercedes την Παρασκευή στα ανεπίσημα
δοκιμαστικά είχε χαθεί. Αλλά και ο Hamilton που ήθελε την Pole position για να μπορέσει
να ελέγξει τον αγώνα και να πάρει τους βαθμούς που θα τον έβαζαν μπροστά στη
βαθμολογία, είχε προβληματισθεί. Φαντασθείτε την κραυγή του Hamilton όταν τον
πληροφόρησαν –γιατί ήταν ακόμη στην πίστα και μέσα στο μονοθέσιο- ότι ο Ολλανδός
έμεινε.

Σίγουρα το ενδιαφέρον κορυφώνεται. Θα δούμε αύριο καλό αγώνα. Η Σαουδική Αραβία
είναι η 34η χώρα που φιλοξενεί αγώνα της F1.Η πίστα σχεδιάστηκε από το γνωστό
αρχιτέκτονα Hermann Tilke και βρίσκεται στην παραλία Corniche της Τζέντα. Είναι η πρώτη
διαδρομή εντός πόλης μετά το Μπακού τον Ιούνιο. Η διαδρομή των 6,174km – που
βρίσκεται κατά μήκος της ακτής – είναι η μεγαλύτερη εντός πόλης στο ημερολόγιο και η
δεύτερη μεγαλύτερη γενικά, μετά το Σπα.

Δυστυχώς σήμερα (Σάββατο) από τα τηλεοπτικά πλάνα που είδαμε οι κερκίδες ήταν άδειες.
Ας ελπίσουμε ότι αύριο θα είναι sold out. Σήμερα η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν 36.6 C και η θερμοκρασία αέρα ήταν 28,1C αλλά η υγρασία είχε φθάσει στο 72,1%.

Πριν φθάσουμε στις τελευταίες προσπάθειες των οδηγών, προβλήματα με τον κινητήρα
του αντιμετώπισε ο V.Bottas στο P3. Είχε διαρροή ισχύος και οι μηχανικοί της Mercedes του
άλλαξαν όλη την μονάδα ισχύος. Το γεγονός ότι τοποθέτησαν χρησιμοποιημένη μονάδα,
βάση κανονισμού ο Bottas δεν τιμωρείται και δεν χάνει θέσεις στην εκκίνηση.

Παρά την αλλαγή που έγινε ο Bottas είχε και πάλι προβλήματα. Η διαρροή ισχύος συνεχίσθηκε και ο κινητήρας έσβησε. Ο Carlos Sainz έμεινε εκτός δεκάδας όταν στα μέσα του Q2 «έχασε» την πρόσφυση και η Ferrari κρατήθηκε στην πίστα αλλά ακούμπησε η πίσω δεξιά πτέρυγα στον τοίxο και
καταστράφηκε.

Ένα μικρό «άγγιγμα» στον τοίχο είχε και ο Antonio Giovinazzi και οι μηχανικοί της Alfa
Romeo
έκαναν αγώνα δρόμου για να την επισκευάσουν.

Τι όμως έγινε πριν από τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά

Δύο ώρες πριν τα μονοθέσια μπουν στην πίστα για να κάνουν τα χρονομετρημένα
δοκιμαστικά , δηλαδή στο FP3 ο Verstappen άλλαξε τα δεδομένα και κάνοντας χρόνο
1:28.100 έκλεισε πονηρά το μάτι στον Hamilton που έκανε χρόνο 1:28.314. Ο Βρετανός δεν
φάνηκε να ανησυχεί ωστόσο το επιτελείο της Mercedes μάλλον δεν είδε με καλό μάτι αυτή
η την αλλαγή. Από τη μια οι βελτιώσεις που έκαναν από την Red Bull φαίνεται ότι ήταν
σωστές και από την άλλη –και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο Perez έκανε τον τρίτο
καλύτερο χρόνο.

Στη Σαουδική Αραβία γρήγορη ήταν και η δεύτερη ομάδα της Red Bull, η AlphaTauri. Ο Yuki
Tsunoda και o Pierre Gasly με Alpha Tauri και οι δύο έκαναν τον 4 ο και 5 ο καλύτερο χρόνο. Ο
Bottas έμεινε στην θέση.

Ο Gasly και Mazepin παρολίγο να συγκρουσθούν με τον Hamilton σε δύο διαφορετικά
σημεία της πίστας. Είπαμε ότι η πίστα είναι εξαιρετικά γρήγορη αλλά υπάρχουν και σημεία
που θα λέγαμε ότι λόγω χάραξης είναι «τυφλά». Και εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή
στον αγώνα.

Ο Hamilton στο FP3 ήταν σε αργό γύρο. Ενώ σε γρήγορο γύρο ήταν ο Mazepin . Λόγω της
χάραξης της πίστας ο ένας οδηγός δεν μπορούσε να δει τον άλλο. Ο Μazepin είπε ότι είδε
τον Hamilton την τελευταία στιγμή στην αγωνιστική γραμμή ενώ ο Hamilton που
κατηγορείται ότι δεν άνοιξε για να τον περάσει ο Ρώσος ισχυρίσθηκε ότι δεν τον είδε στους
καθρέφτες του.

Το άλλο περιστατικό έγινε με τον Gasly ο οποίος βγήκε από τη γραμμή του για να μην
συγκρουσθεί με τον Hamilton ο οποίος μόλις είχε τελειώσει τον γύρο του.

Πάντως για το θέμα αυτό οι αγωνοδίκες θεώρησαν ότι το λάθος ήταν καθαρά της ομάδας
της Mercedes γιατί άργησαν να ενημερώσουν τον Hamilton να κάνει στην άκρη. Γι αυτό το
λόγο η Mercedes τιμωρήθηκε με πρόστιμο 25.000 ευρώ.

Σε μια πίστα που τρέχουν για πρώτη φορά στην ιστορία της F1, στην Jeddah της Σαουδικής
Αραβίας οι οδηγοί ξέρουν ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Ειδικά στην τελευταία
αριστερή στροφή πολλοί οδηγοί «φλερτάρουν» με τον τοίχο. Είναι αρκετά δύσκολο σημείο
κατά γενική ομολογία.

Ο αγώνας αύριο θα ξεκινήσει στις 19.30 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί ζωντανά από την ΕΡΤ2 και το COSMOTE SPORT 5 HD.