Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Μετά από απουσία δύο ετών λόγω κορωνοϊού,η F1 επιστρέφει στο Μόντρεαλ όπου την Κυριακή θα γίνει ο 9ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Η πίστα που έχει το όνομα του Gilles Villeneuve αποτελείται κυρίως από ευθείες με chicane αλλά και φουρκέτες. Από σήμερα έως και τις 19 Ιουνίου όπου θα γίνει οα αγώνας οι προβολείς της F1 έχουν πέσει στον Καναδά. Οι πιλότοι έχουν κάνει μια πρώτη βόλτα στην πίστα- όχι με τα μονοθέσια- και έχουν μια πρώτη εικόνα κυρίως για την ποιότητα της ασφάλτου.
Σήμερα (17/6) στις 21.00 θα γίνει το Practice 1. Δηλαδή η πρώτη από τις τρείς μη χρονομετρημένες δοκιμασίες. Όταν στον Καναδά έχει ημέρα στην Ελλάδα έχουμε νύκτα. Για αυτό το Practice 2 που στον Καναδά θα γίνει το απόγευμα της Παρασκευής για εμάς θα είναι ήδη μεσάνυκτα. Η δεύτερη μη χρονομετρημένη προσπάθεια θα ξεκινήσει με ώρα Ελλάδος τα μεσάνυκτα (18/6).
Το Practice 3 θα γίνει στις 18/6 στις 20.00-21.00. Την ίδια ημέρα για εμάς (18/6) από τις 23.00 εως τις 24.00 θα γίνουν τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά από όπου θα έχουμε και τον νέο Pole Man για τον αγώνα της Κυριακής.
To Circuit Gilles Villeneuve έχει ιδιαιτερότητες και θέλει αρκετή προσοχή στα ελαστικά που φθείρονται γρήγορα. Οι περισσότερες ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τις πολύ μαλακές γόμες της γκάμας της Pirelli. Θα ακολουθήσουν δηλαδή τη συνταγή που είχαν και το 2019. Θα είναι η ίδια επιλογή με τους δυο τελευταίους αγώνες σε Μονακό και Αζερμπαϊτζάν.
«Ο Καναδάς θέτει κάποια ερωτηματικά για τις ομάδες: ο καιρός είναι συχνά άστατος, τα δεδομένα που έχουν είναι 3 ετών, και τα ελαστικά είναι τελείως διαφορετικά καθώς υπάρχουν νέες γόμες και νέοι σκελετοί. Την ίδια στιγμή η διαδρομή που χρησιμοποιείται σπάνια παρουσιάζει θεαματική βελτίωση κρατήματος. Σε σύγκριση με την τελευταία επίσκεψή τους στο Μόντρεαλ οι οδηγοί θα βρουν τις γόμες πιο σταθερές και με ευρύτερο παράθυρο λειτουργίας. Έτσι θα μπορούν να πιέσουν περισσότερο, χωρίς να υπάρχει μεγάλο ρίσκο υπερθέρμανσης. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο στο Μόντρεαλ είναι ότι η συνολική χρονική επιβάρυνση ενός πιτ στοπ είναι μικρή, κάτω από 20 sec. Αυτό διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής».
O Wolff ξεκαθάρισε ότι η Mercedes έχει τους οδηγούς της που τους εμπιστεύεται πλήρως και δεν έχει σκοπό να κάνει καμιά μεταγραφή. «Είναι πολύ νωρίς για τέτοιες σκέψεις .Θα μιλήσουμε μετά το 2024» διευκρίνησε ο Toto Wolff.
Τα δοκιμαστικά και ο αγώνας θα μεταδοθούν από την ΕΡΤ, την Cosmote TV και την F1 Tv Pro.