Του Περικλή Χαλάτση
Το τελευταίο Grand Prix που έγινε στη Βραζιλία σίγουρα δεν πρόκειται να το ξεχάσει ούτε ο Max Verstappen αλλά ούτε και ο Helmut Marko, αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull. Λογικό ακούγεται. Αφού ο Ολλανδός είχε στο τσεπάκι του τη νίκη .Ο μεγάλος του αντίπαλος ο Βρετανός πιλότος της Mercedes ξεκινούσε από την 10η θέση. Κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί αυτό που τελικά έγινε.
Για να έφτανε ο Lewis Hamilton στην κορυφή θα έπρεπε να γύριζε η Γή ανάποδα. Δεν έδειχνε και τόσο εύκολο να περάσει τους γίγαντες αντιπάλους του που βρίσκονταν εννέα θέσεις μπροστά του.Τελικά η Γη γύρισε ανάποδα. Τίποτα δεν πρέπει να αποκλείουμε στη F1. O Hamilton πέρασε αντρίκια τον Verstappen στον 59 γύρο (από τους 71 που είχε ο αγώνας) και η ομάδα της Red Bull το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να παρακολουθεί το οδηγικό ρεσιτάλ του Βρετανού.
Ο έμπειρος Helmut Marko εξέφρασε την ανησυχία του για την έκβαση του αγώνα όταν στον 18ο από τους 71 γύρους ο Hamilton έκανε την πρώτη του προσπάθεια να περάσει τον Perez. Όταν τον πέρασε όλοι γνώριζαν ότι η Hamilton θα κάνει επίθεση. Εκείνο που δεν γνώριζαν ήταν πόσο θα αντέξει ο Verstappen. Στον 59ο γύρο οι Βραζιλιάνοι σηκώθηκαν όρθιοι και έδειξαν τα πραγματικά τους αισθήματα.
Ο Hamilton ήταν επικεφαλής του αγώνα. Η διαφορά του 1,5 δευτερολέπτου που είχε με τον Ολλανδό έγιναν 7 δευτερόλεπτα στον 68 γύρο και 10.496″ στον 71 γύρο όταν έπεσε η καρό σημαία. Είναι πολλά τα δέκα δευτερόλεπτα.
Όλο το «τσίρκο» της F1 βρίσκεται τώρα στο Qatar. Το τριήμερο που έρχεται αναμένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Είναι η πρώτη φορά που θα γίνει αγώνας του Π.Π της F1 στην πίστα του Ντόχα. Από τις 19 -21 Νοεμβρίου θα διεξαχθεί το 20ο Grand Prix της χρονιάς . Aπό το 2023 θα γίνονται κάθε χρόνο αγώνες.Η επίσημη ανακοίνωση είναι ότι υπεγράφη συμφωνία για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Η πίστα, Losail International Circuit, βρίσκεται στα περίχωρα της πρωτεύουσας της Ντόχα. Για πρώτη φορά μετά την κατασκευή της, είδαμε το 2004 αγώνα του MotoGP του Κατάρ. Η πίστα έχει μήκος 5.38 km. Συνολικά θα γίνουν 57 γύροι και οι οδηγοί θα καλύψουν 306.66 km. Είναι αρκετά γρήγορη με στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας. Υπάρχει μια μεγάλη ευθεία περίπου ενός χιλιομέτρου όπου στη στροφή 1 όποιος φρενάρει τελευταίος θα μπορεί θεωρητικά να κάνει και την προσπέραση.
Ιδανική για αρκετό θέαμα είναι η κερκίδα στην έξοδο της στροφής 10. Εκεί, σε αυτό το δυναμικό τμήμα της πίστας ,τα μονοθέσια περνούν από τη γρήγορη στροφή της στροφής 9 και στη ζώνη πέδησης της στροφής 10. Αυτήν την περίοδο η θερμοκρασία είναι 28 βαθμούς Κελσίου.
Όσοι φτάσουν στο Qatar για να παρακολουθήσουν τον αγώνα της F1 δεν πρόκειται να πλήξουν. Είναι μια χώρα ιδανική για υπαίθριες δραστηριότητες. Από πίστες για κάρτ μέχρι ταξίδια στην έρημο για sandboarding, ιππασία καμήλας και 4×4.
Τι προηγήθηκε στο Sao Paolo
Στη Βραζιλία ο Hamilton πήρε 25 βαθμούς και ο Verstappen 18. Τώρα ο Ολλανδός έχει 332.5 και ο Hamilton 318.5. Η διαφορά είναι μόλις 14 βαθμούς. Ακόμη το πρωτάθλημα δεν έχει κριθεί. Για να κλείσει η χρονιά και να έχουμε το νέο Παγκόσμιο Πρωταθλητή στη F1 θα ακολουθήσουν τρείς αγώνες. Αυτό το Σαββατοκύριακο στο Qatar,στις 3-5 Δεκεμβρίου στην Saudi Arabia και στις 10-12 Δεκεμβρίου η αυλαία θα πέσει στο Abu Dhabi.
Υπάρχουν τρείς ακόμη αγώνες και σωστά ο Helmut Marko μετά τον αγώνα στη Βραζιλία είπε: «Τίποτα δεν έχει κριθεί». Η Mercedes δείχνει να είναι πολύ γρήγορη ενώ ο Hamilton είναι έμπειρος, ψύχραιμος και αποφασιστικός.
Το grand prix στη Βραζιλία ξεκίνησε με θερμοκρασία αέρα στους 24 βαθμούς και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 50 βαθμούς. Περίπου 20 βαθμούς πιο πάνω απ’ ότι η κρύα άσφαλτος που είδαμε το Σάββατο σε κατατακτήριο αγώνα και FP2. Οι θερμοκρασίες ήταν σταθερές κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Στη Βραζιλία ο Hamilton κέρδισε με στρατηγική δυο αλλαγών στα ελαστικά. Ξεκίνησε με μέση γόμα. Στο πρώτο πιτ στοπ έβαλε τη σκληρή και δεύτερο έβαλε και πάλι σκληρή. Βέβαια την ίδια τακτική ακολούθησαν και οι τρεις πρώτοι οδηγοί.Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές. Υπήρχαν όμως τρεις στρατηγικές μιας αλλαγής και δυο στρατηγικές τριών αλλαγών κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Συνολικά είδαμε επτά διαφορετικούς συνδυασμούς γομών. Αυτό δεικνύει την ποικιλία στρατηγικών που υιοθετήθηκαν.Όλοι οι οδηγοί πάντως ξεκίνησαν με την P Zero κίτρινη μέση γόμα. Η μοναδική εξαίρεση ήταν ο οδηγός της AlphaTauri, Yuki Tsunoda, ο οποίος έβαλε τη μαλακή γόμα. Πάντως κατά γενική ομολογία η σκληρή γόμα C2 ήταν το κλειδί για το συγκεκριμένο αγώνα.
Τι ακριβώς θα γίνει στο Ντόχαν κανείς δεν ξέρει. Ήδη έγιναν από την ομάδα της Pirelli οι αναγνωριστικοί γύροι. Άλλωστε σε 24 ώρες θα έχουμε ανεπίσημα δοκιμαστικά και κάπου πρέπει να έχουν καταλήξει. Το μόνο σίγουρο είναι –αν έχουμε υψηλές θερμοκρασίες ότι δεν θα δούμε καθόλου την C4 γόμα που είναι μαλακή.