Του Περικλή Χαλάτση
Όσοι Ευρωπαίοι έχουν ελεύθερο χρόνο αλλά και διαθέσιμο χρήμα αυτό το τριήμερο που έρχεται θα συναντηθούν στη γαλλική Ριβιέρα για να ξεκουραστούν, να τα πουν από κοντά -οι περισσότεροι είναι φίλοι και συνήθως νοικιάζουν θαλαμηγούς στο Μονακό- αλλά και να παρακολουθήσουν τον 7ο γύρο της F1 που γίνεται στις 28 Μαΐου στην καρδιά του πλούτου.Στην πραγματικότητα βαθμολογικά θα είναι ο 6ος λόγω αναβολής του αγώνα στην Ιταλία.
Οι περισσότεροι φίλοι των αγώνων, συνήθως σήμερα (Πέμπτη) περπατούν την πίστα. Συνολικά ο αγώνας είναι 3.337 μέτρα. Και γίνεται μέσα στην πόλη του Μονακό. Πάρα πολλοί είναι αυτοί που κάνουν μια βόλτα στους δρόμους του Πριγκιπάτου για να έχουν μια καλύτερη εικόνα του αγώνα. Αυτό το τριήμερο ακόμη και τα καφέ είναι με κρατήσεις. Για να απολαύσεις το δείπνο σε κάποιο από τα πολύ καλά gourmet στέκια του Μονακό θα πρέπει να κλείσει θέση από τον Ιανουάριο.
« Ένας αγώνας όπου γράφεται ιστορία. Πάμε στο Grand Prix του Μονακό κάπως διαφορετικά απ’ ότι περιμέναμε. Θα ήταν κανονικά ο μεσαίος αγώνας σε μια τριπλέτα Ευρωπαϊκών αλλά από τη στιγμή που ακυρώθηκε η Ίμολα, είναι ο πρώτος. Οι εικόνες της πλημμύρας είναι ακόμη στο μυαλό μας, θέλω ακόμη μια φορά να εκφράσω τη συμπαράστασή μας στις οικογένειες των θυμάτων και σε όσους υπέστησαν μεγάλες υλικές απώλειες.
Τα χαρακτηριστικά αυτής της μοναδικής διαδρομής που δεν έχει αλλάξει πολύ την καθιστούν ανεπανάληπτη καθώς συχνά κρύβει τρανταχτές εκπλήξεις. Καμία άλλη πίστα δεν επιτρέπει στους οδηγούς να αντισταθμίσουν τις αδυναμίες των μονοθεσίων τους με τέτοιο τρόπο. Ένα μικρό συμβάν μπορεί ν’ αλλάξει δραματικά τις ισορροπίες. Η δυσκολία του προσπεράσματος μερικές φορές στερεί θέαμα στον αγώνα.
Όμως αυτό καθιστά τις κατατακτήριες δοκιμές πιο συναρπαστικές καθώς η θέση εκκίνησης παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα την Κυριακή. Όπως συχνά συμβαίνει σε αγώνες δρόμου, η Pirelli διάλεξε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας. Μια από τις ιδιαιτερότητες στο Μονακό είναι πως η πίστα δίδεται στην κυκλοφορία κάθε βράδυ. Έτσι είναι πολύ δύσκολο να στρωθεί με γόμα το οδόστρωμα στην αγωνιστική γραμμή. Η επιφάνεια είναι πολύ γλιστερή. Καθώς η Ίμολα ακυρώθηκε, τα νέα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue που δεν χρειάζονται ηλεκτρικές κουβέρτες για προθέρμανση, ίσως κάνουν ντεμπούτο στο Μονακό. Αυτό εξαρτάται από τον καιρό που θα είναι καθοριστικός παράγοντας αυτό το Σαββατοκύριακο.»
Μετά την ακύρωση του Grand Prix, λόγω κακοκαιρίας στην ‘Ιμολα, τα μονοθέσια ήδη βρίσκονται στο Monte Carlo για τον αγώνα της Κυριακής στους στενούς -για την F1- δρόμους της πόλης του Πριγκιπάτου. Η μέση ωριαία ταχύτητα είναι 150 χλμ και θεωρητικά είναι ο αγώνας με τη χαμηλότερη μ.ω.τ απ’ όλες τις πίστες.
H πρόσφυση είναι πολύ χαμηλή και η φθορά περιορισμένη. Οι πιο μαλακές γόμες προσφέρουν πρόσφυση αλλά μηχανικά αυτή είναι περιορισμένη. Δεν αποκλείονται τα γλιστρήματα που παραμορφώνουν την επιφάνεια των ελαστικών.
Τα καινούργια βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue δεν χρειάζονται προθέρμανση με ηλεκτρικές κουβέρτες. Θα είχαν κάνει ντεμπούτο στην Ίμολα που ακυρώθηκε, ίσως χρησιμοποιηθούν στο Μονακό και σίγουρα θα είναι διαθέσιμα για το υπόλοιπο της σεζόν.
Το αγωνιστικό πρόγραμμα ξεκινάει αύριο Παρασκευή (26/5) όπου θα γίνουν τα δύο πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά. Το P1 θα γίνει στις 14.30 και το P2 στις 18.00
Το Σάββατο 27/5 θα γίνει το P3 στις 13.30 και τα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά για την Pole Position θα γίνουν την ίδια ημέρα στις 17.00. Ο αγώνας θα ξεκινήσει την Κυριακή 28/5 στις 16.00 ώρα Ελλάδος.
Όλη η αγωνιστική δράση θα μεταδοθεί από το συνδρομητικό κανάλι του Ant1 Plus καθώς επίσης και από το επίσης συνδρομητικό F1 TV. Την Κυριακή ο αγώνα θα μεταδοθεί και από το ελέυθερο κανάλι του Ant1.