Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Η είδηση είχε διαρρεύσει εδώ και αρκετό καιρό αλλά τίποτα δεν ήταν επίσημο. Από χθες όμως (Παρασκευή 26/8), η Audi επισημοποίησε ότι θα μπει δυναμικά στο χώρο της F1. Σε συνέντευξη Τύπου στο Βελγικό Grand Prix λίγο πριν ξεκινήσουν τα ανεπίσημα δοκιμαστικά στο Spa Francorchamps, ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG  και ο Oliver Hoffmann, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη, απάντησαν σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων παρόντος του Προέδρου και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Formula 1, Stefano Domenicali, και του Mohammed ben Sulayem, Προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι λοιπόν τελικό. H Audi έρχεται στον κόσμο της Formula 1, ως κατασκευαστής μονάδων ισχύος, αρχής γενομένης από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2026. Η premium μάρκα θα αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA Formula 1 με μια ειδικά ανεπτυγμένη μονάδα ισχύος. Το project θα αναπτυχθεί στις εγκαταστάσεις της Audi Sport στο Neuburg κοντά στο Ingolstadt. Αυτή είναι η πρώτη φορά εδώ και πάνω από μια δεκαετία που θα κατασκευαστεί ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης της Formula 1 στη Γερμανία.

Από τη στιγμή που θα ασχοληθεί με την F1 αυτό σημαίνει ότι διακόπτει το έργο LMDh. Το τμήμα μηχανοκίνητου αθλητισμού είχε πρόσφατα αναστείλει την ανάπτυξη του σπορ αυτοκινήτου για αγώνες αντοχής. Παράλληλα, η Audi Sport θα συνεχίσει το καινοτόμο έργο της με το RS-Q e-tron στο Ράλι Ντακάρ. Για το 2023 στόχος της Audi είναι η συνολική νίκη στην έρημο.

Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sportscar, το αμερικανικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, το DTM, το Le Mans ή τη Formula E – η Audi Sport έχει θέσει τα πρότυπα σε πολλές κατηγορίες με πολλούς τίτλους. Τώρα ανακοίνωσε τους νέους στόχους αλλά κανένας δεν αναφέρθηκε με ποια ομάδα θα συνεργαστεί. Οι ερωτήσεις στη συνέντευξη έπεφταν βροχή. Απάντηση δεν δόθηκε ωστόσο ο πρόεδρος της εταιρίας είπε ότι « Η Audi θα ανακοινώσει την απόφασή της για την ομάδα με την οποία θα παραταχθεί το 2026 μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Markus Duesmann είπε ακόμη: «Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι αναπόσπαστο μέρος του DNA της Audi. Η Formula 1 είναι ταυτόχρονα ένα παγκόσμιο πεδίο για τη μάρκα μας και ένα εξαιρετικά απαιτητικό «εργαστήριο» για την περαιτέρω ανάπτυξή μας. Ο συνδυασμός υψηλών επιδόσεων και ανταγωνισμού είναι πάντα ένας μοχλός καινοτομίας και μεταφοράς τεχνολογίας στον κλάδο μας. Με τους νέους κανόνες, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να εμπλακούμε. Εξάλλου, η Formula 1 και η Audi έχουν σαφείς στόχους για τη βιωσιμότητα» .

Παράγοντας για την παρουσία στη πιο δημοφιλή σειρά αγώνων στον κόσμο είναι το ξεκάθαρο σχέδιο να γίνει η Audi  πιο βιώσιμη και οικονομικά αποδοτική. Οι νέοι τεχνικοί κανόνες, που θα ισχύσουν από το 2026, επικεντρώνονται στην περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και στα προηγμένα βιώσιμα καύσιμα. Εκτός από το υφιστάμενο ανώτατο όριο κόστους για τις ομάδες, θα εισαχθεί ένα ανώτατο όριο κόστους για τους κατασκευαστές κινητήρων το 2023. Επιπλέον, η Formula 1 έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να δημιουργήσει μια σειρά αγώνων ουδέτερη σε εκπομπές άνθρακα έως το 2030.

Ο Oliver Hoffmann, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνική Ανάπτυξη, δήλωσε: «Λαμβάνοντας υπόψη τα μεγάλα τεχνολογικά άλματα που κάνει η Formula 1 προς τη βιωσιμότητα το 2026, μπορούμε να μιλήσουμε για μια νέα Formula 1. Η Formula 1 μεταμορφώνεται, και η Audi θέλει να υποστηρίξει ενεργά αυτό το ταξίδι. Η στενή σύνδεση μεταξύ του έργου μας στη Formula 1 και του τμήματος Τεχνικής Ανάπτυξης της AUDI AG θα δημιουργήσει συνέργειες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το 2026, η ηλεκτρική ισχύς για τις μονάδες ισχύος, που αποτελούνται από ηλεκτρικό κινητήρα, μπαταρία, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα αυξηθεί απότομα σε σύγκριση με τα σημερινά συστήματα κίνησης της Formula 1. Ο ηλεκτροκινητήρας θα είναι τότε σχεδόν τόσο ισχυρός όσο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος έχει ισχύ περίπου 400 kW (544 hp). Οι εξαιρετικά αποδοτικοί turbo κινητήρες 1,6 λίτρων λειτουργούν με προηγμένο βιώσιμο καύσιμο – επίσης προϋπόθεση για την είσοδο της Audi στη σειρά.

Υψηλή δημοτικότητα σε βασικές αγορές και στους νέους ανθρώπους

Παγκοσμίως αναγνωρισμένη, εξαιρετικά συναισθηματική και τεχνολογικά προηγμένη – αυτό είναι η Formula 1 που ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις της Audi. Η Formula 1 πραγματοποιεί αγώνες σε όλες τις σχετικές αγορές της μάρκας. Ως εξαιρετική πλατφόρμα για τα πιο απαιτητικά ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά αυτοκίνητα στον κόσμο, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Audi αναλαμβάνει την πρόκληση να αποδείξει το «Vorsprung durch Technik» σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Το ενδιαφέρον για τη Formula 1 είναι παγκόσμιο και η σειρά αγώνων είναι ένα από τα αθλητικά γεγονότα με τη μεγαλύτερη εμβέλεια στον κόσμο. Το 2021, περισσότεροι από 1,5 δισεκατομμύρια τηλεθεατές παρακολούθησαν τους αγώνες. Η Formula 1 είναι δημοφιλής σε βασικές αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ και η τάση συνεχίζει να αυξάνεται – ακόμη και μεταξύ των νέων ανθρώπων. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Formula 1 γνωρίζει πλέον τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης μεταξύ των πιο δημοφιλών αθλημάτων στον κόσμο.

Ανάπτυξη της μονάδας ισχύος στο Neuburg
Η μονάδα ισχύος θα κατασκευαστεί στο υπερσύγχρονο Competence Center Motorsport της Audi Sport στο Neuburg an der Donau, όχι μακριά από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας AUDI AG στο Ingolstadt.

«Για την ανάπτυξη και την κατασκευή του συστήματος μετάδοσης κίνησης της Formula 1, θα βασιστούμε στην πολύτιμη τεχνογνωσία των εργαζόμενών μας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στο κέντρο μηχανοκίνητου αθλητισμού μας και θα προσλάβουμε επίσης επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης»  δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Sport, Julius Seebach, ο οποίος οργάνωσε την είσοδο στη Formula 1 ως μέρος της αναπροσαρμογής της παρουσίας της Audi στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Στο Neuburg υπάρχουν ήδη χώροι για δοκιμές κινητήρα F1 καθώς και για δοκιμές ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας. Αυτή τη στιγμή γίνονται πρόσθετες απαραίτητες προετοιμασίες όσον αφορά το προσωπικό, τα κτίρια και την τεχνική υποδομή, με όλα τα απαραίτητα να έχουν τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του έτους. 
Μια ξεχωριστή εταιρεία ιδρύθηκε πρόσφατα για το έργο της μονάδας ισχύος, εξ ολοκλήρου θυγατρική της Audi Sport. Ο Άνταμ Μπέικερ θα αναλάβει τη διαχείριση της εταιρείας και συνεπώς το έργο της Formula 1 ως Διευθύνων Σύμβουλος. Ως μηχανικός έχει αναλάβει διάφορες ανώτερες θέσεις για κατασκευαστές και ομάδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πριν ενταχθεί στην Audi το 2021, εργάστηκε στη FIA για τρία χρόνια.

«Η Formula 1 είναι το επόμενο σημαντικό ορόσημο στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Audi», δήλωσε ο Julius Seebach.
Ο Rolf Michl θα διαδεχθεί τον Julius Seebach
Η είσοδος της Audi στη Formula 1 σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και το κλείσιμο μιας περιόδου διαμόρφωσης στην Audi Sport GmbH. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Julius Seebach θα ενταχθεί στην AUDI AG την 1η Σεπτεμβρίου 2022 και θα αναλάβει έναν νέο στρατηγικό επιχειρηματικό τομέα στην Τεχνική Ανάπτυξη, με αναφορά απευθείας στο Εκτελεστικό Συμβούλιο.

Ο Hoffmann, ο οποίος ως μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου υπηρετεί επίσης ως Πρόεδρος του Συμβουλευτικού Συμβουλίου της Audi Sport GmbH, αναφέρθηκε στον Julius Seebach: 
«Ο Julius υποστηρίζει τη στρατηγική προνοητικότητα, τη συνεπή δράση και τα βιώσιμα αποτελέσματα σε δύσκολες στιγμές.» Υπό την ηγεσία του, η Audi Sport GmbH έχει επανειλημμένα πετύχει ρεκόρ πωλήσεων και κερδών. Οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν με το επιθετικό μοντέλο RS και το πλήρως ηλεκτρικό RS e-tron GT κυκλοφόρησε με επιτυχία στην αγορά.

Από την 1η Σεπτεμβρίου, τον Seebach θα διαδεχθεί ο Rolf Michl, ο οποίος είναι Chief Operating Officer Racing στην Audi Sport από τον Φεβρουάριο. Μαζί με τον Δρ. Sebastian Grams, θα σχηματίσουν το Διοικητικό Συμβούλιο της Audi Sport GmbH.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης