Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το 2ο Grand Prix της χρονιάς μόλις τελείωσε. Μετά από δεκάδες μονομαχίες με ενεργοποιημένο το DRS, δύο εγκαταλείψεις και ένα Safety Car, η Red Bull σημείωσε μία ακόμα νίκη και μάλιστα το 1-2. Εξαιρετικός ο Alonso θα ανέβει δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στην τρίτη θέση του πόντιουμ (100ο βάθρο στη καριέρα του), με τις δύο Mercedes να ακολουθούν, μπροστά από τις δύο Ferrari.
Λίγα λόγια για την πίστα της Τζέντα
Μετά την πίστα στην Μόντσα -θεωρείται ότι είναι ο Ναός της Ταχύτητας- η Τζέντα είναι η δεύτερη γρηγορότερη πίστα από όλο το αγωνιστικό πρόγραμμα της χρονιάς. Ίσως είναι και η πίστα με τις περισσότερες στροφές καθώς έχει 27, ενώ όπως στο Μπαχρέιν, έτσι και εδώ ο αγώνας γίνεται υπό το φως των προβολέων. Οι πιλότοι καλύπτουν 308.45 Km, με το μήκος της πίστας να είναι 6.174 m και το ρεκόρ κατέχει από το 2021 ο L.Hamilton με 1.30.734.
Πριν τον αγώνα
Από την μία η εγκατάλειψη του Verstappen στο Q2, από την άλλη η ποινή 10 θέσεων στον Leclerc, η σειρά εκκίνησης έχει σπάνιο σχηματισμό. Πιο συγκεκριμένα ο Perez ξεκινάει πρώτος (όπως και πέρυσι στην ίδια πίστα), με τον Alonso να ακολουθεί δεύτερος, τρίτος ο Russell, με τον Leclerc να βρίσκεται στην 12η θέση και τον Verstappen στην 15η θέση.
Πως κύλησε ο αγώνας
Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Perez θα κάνει πολύ καλή εκκίνηση όμως ο Alonso θα καταφέρει να πάρει την εσωτερική και να περάσει στην πρώτη θέση (όμως θα δεχθεί ποινή 5δευτ. μετά από ανάλυση της εκκίνησης για εσφαλμένη τοποθέτηση μονοθεσίου στο grid). Ο Russell θα διατηρήσει την τρίτη θέση του, με τον Stroll να «κλέβει» την τέταρτη θέση από τον Sainz. Ο Piastri που εκκίνησε 8ος θα έχει επαφή με τον Gasly και θα αναγκαστεί να αλλάξει το μπροστινό μέρος του μονοθεσίου.
Ο Leclerc σε 3 γύρους θα καταφέρει να πάρει 3 θέσεις και να ανέβει στην 9η, όπως και ο Verstappen θα ανέβει στην 13η από την 15η θέση. Τα μονοθέσια είναι πολύ κοντά το ένα με το άλλο καθώς οι στροφές είναι πολλές στη Τζέντα.
Στον 4ο γύρο ο Perez θα ξεπεράσει τον Alonso με τη χρήση DRS και θα περάσει πρώτος, αποδεικνύοντας πως DRS και γόμες ελαστικών, θα παίξουν το μεγαλύτερο ρόλο στον σημερινό αγώνα.
Με 15 γύρους να έχουν ολοκληρωθεί (από τους 50), ο Perez παραμένει πρώτος μπροστά από τον Alonso, τρίτος ο Russell, ενώ ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής ήδη έχει φτάσει από την 15η θέση στην 6η, πίσω από τον πέμπτο Leclerc. Ο Charles Leclerc μάλιστα θα μπει στα pits στον 17ο γύρο για αλλαγή ελαστικών, και θα επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον ομόσταυλο του Sainz στην 8η θέση.
Ο Stroll θα είναι ο πρώτος που θα εγκαταλείψει τον αγώνα με το Team Radio να του δίνει εντολή στο ακουστικό «Stop the car» με τον ίδιο να έχει ακινητοποιηθεί σε ασφαλές σημείο της πίστας. Το πρώτο Safety Car θα κάνει την εμφάνιση του και όλοι οι οδηγοί πηγαίνουν για pit stop, όπως και ο Alonso o οποίος θα εκτίσει την ποινή 5 δευτ. που του καταλογισθεί κατά την εκκίνηση.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας θα αποχωρήσει στον 21ο γύρο. Πλέον οι διαφορές έχουν εκμηδενιστεί και σχεδόν όλοι έχουν φρέσκα ελαστικά. Perez – Alonso – Russell-Verstappen –Sainz.
Στην μέση του αγώνα, 26ο από τους 50 γύρους, οι δύο Red Bull κυριαρχούν στον αγώνα, με τον Perez 1ο και τον Verstappen 2o, με τον Alonso να ακολουθεί και τις δύο Mercedes στις θέσεις 4 και 5. Παράλληλα ο Albon θα ενημερώσει πως έχει πρόβλημα με τα φρένα του και θα χάσει πολλές θέσεις μέχρι που θα εγκαταλείψει τελικά, μπαίνοντας στα pits.
Οι μονομαχίες συνεχίζονται, κυρίως με τη χρήση DRS, όμως οι οδηγοί είναι αρκετά προσεκτικοί. Παράλληλα ο Verstappen προσπαθεί να μειώσει την διαφορά του από τον πρωτοπόρο Perez, με τον τρίτο Alonso να βρίσκεται πολύ μακριά και να μην απειλεί. Οι περισσότερες προσπεράσεις γίνονται στις θέσεις εκτός βαθμών.
Ο Max Verstappen ενημερώνει το team του πως κάτι δεν νιώθει καλά στον άξονα κίνησης, με την ομάδα να ελέγχει τα πάντα, καθώς δεν θα ήθελαν να υπάρξει κάποια εγκατάλειψη, όπως στις κατατακτήριες. Τελικά όμως φαίνεται πως δεν υπάρχει κάποια βλάβη που θα απειλήσει τον τερματισμό του.
Η καρό σημαία πέφτει μετά από 50 γύρους, με τον Perez της Red Bull να την αντικρίζει πρώτος, ενώ ο Verstappen έρχεται δεύτερος, φέρνοντας ένα ακόμα 1-2 για την ομάδα. Στην τρίτη θέση ο εξαιρετικός και σταθερός Alonso, με τις δύο Mercedes να ακολουθούν (Russell – Hamilton), και τις δύο Ferrari στις θέσεις 6 και 7 (Sainz – Leclerc). Η υπόλοιπη σειρά τερματισμού είναι: Ocon-Gasly-Magnussen-Tsunoda-Hulkenberg-Zhou- De Vries-Piastri-Sargeant-Norris-Bottas. Stroll και ALbon εγκατέλειψαν.