Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας (Jeddah Cornich Circuit) ξεκινάει σήμερα το απόγευμα ο 2ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της F1 με τα δύο ανεπίσημα δοκιμαστικά (Practice 1 και Practice 2). Οι προβολείς της F1 έχουν ήδη στραφεί στη Σαουδική Αραβία όπου οι 20 κορυφαίοι πιλότοι στον κόσμο θα δώσουν μια ακόμη μάχη το βράδυ της Κυριακής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Τζέντα είναι η ταχύτερη – εντός πόλης – διαδρομή της χρονιάς. Η πίστα σχεδιάστηκε πριν από τρία  χρόνια και από τότε οι Σαουδάραβες κάνουν διαρκώς βελτιώσεις. Φέτος υπάρχει νέα σηματοδότηση στις εξόδους διαφυγής, ενώ κάποια κερμπ είναι πιο ήπια. Μερικοί τοίχοι «άλλαξαν» θέση όπως αυτοί στις στροφές 8 και 10 ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα στην είσοδο, αλλά και στη στροφή 23 για να μειωθεί η ταχύτητα διέλευσης.

Μετά την πίστα στην Μόντσα -θεωρείται ότι είναι ο Ναός της Ταχύτητας- η Τζέντα είναι η δεύτερη γρηγορότερη πίστα από όλο το αγωνιστικό πρόγραμμα της χρονιάς. Ίσως είναι και η πίστα με τις περισσότερες στροφές. Αν στο Grand Prix στο Σακχίρ υπάρχουν 15 στροφές, στην Τζέντα μετράμε 27. Υπάρχουν δηλαδή 12 παραπάνω στροφές. Ωστόσο θεωρούνται ήπιες. Η διαδρομή προσφέρει μεσαία επίπεδα πρόσφυσης, αλλά η άμμος που φέρνει ο αέρας από την παραλία επηρεάζει την χαμηλή τραχύτητα της ασφάλτου. Η πίστα βρίσκεται δίπλα στην Κόκκινη Θάλασσα και δεν είναι απαιτητική σε πρόσφυση στην έξοδο των στροφών ή σε σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα πλευρικά φορτία πιέζουν περισσότερο τα λάστιχα. 
Οι πιλότοι την Κυριακή θα καλύψουν 308.45 Km. Το μήκος της πίστας είναι 6.174 km και το ρεκόρ  κατέχει από το 2021 ο L.Hamilton με 1.30.734.

Ο Μαξ Φερστάπεν θέλει και πάλι νίκη για να απομακρυνθεί από τους αντιπάλους του. Αυτή τη φορά θα έχει λιγότερο άγχος αφού ο Σαρλ Λεκλέρκ στον προηγούμενος αγώνα εγκατέλειψε από βλάβη στη  μονάδα ελέγχου ECU. Η Ferrari  αντικατέστησε για τρίτη φορά τη μονάδα ελέγχου και ο Μονεγάσκος τιμωρήθηκε με ποινή 10 θέσεων. Βάση των κανονισμών κάθε οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει δύο μονάδες μέσα στη σεζόν. Κάθε επιπλέον αλλαγή επιφέρει ποινή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Pirelli για το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, έχει επιλέξει τις γόμες C2,C3 και C4. H C2 είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C3 είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Στη Τζέντα παίζει ρόλο η σταθερότητα στις γρήγορες καμπές, που είναι το χαρακτηριστικό αυτής της πίστας. Για αυτό το σετάρισμα των μονοθεσίων  είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που έγινε στο Μπαχρέιν. 

Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Mario Isola αναφέρθηκε στον αγώνα της Σαουδικής Αραβίας:
«Για την γρήγορη πίστα της Τζέντα κάναμε τις ίδιες επιλογές γομών με πέρυσι καθώς επέδειξαν πολύ καλή σταθερότητα στο αγωνιστικό Σαββατοκύριακο. Στους δυο αγώνες που έχουν γίνει ως τώρα, εκεί, το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας αποδείχτηκε απρόβλεπτο λόγω της συχνής εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας και του μηδενισμού των διαφορών, μια εικόνα τυπική για διαδρομή εντός πόλης. Η ταχύτερη επιλογή πέρυσι ήταν η στρατηγική μιας αλλαγής. 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να αλλάξουν ελαστικά νωρίς και να τερματίσουν τον αγώνα με τη σκληρή γόμα. Οι  Max Verstappen και Charles Leclerc έδωσαν σκληρή μάχη, χάρη και στην αντοχή των ελαστικών, ακολουθώντας αυτή τη στρατηγική. Ο οδηγός της Red Bull κέρδισε με διαφορά λιγότερη του δευτερολέπτου αυτό τον σπουδαίο αγώνα. Οι ομάδες πρέπει να δουλέψουν σκληρά στο σετάρισμα γιατί έχουν μόνο τις ελεύθερες δοκιμές για να βρουν τις ρυθμίσεις με τα νέα ελαστικά. Στον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν έπαιζε καθοριστικό ρόλο η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των στροφών και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Αντίθετα στη Τζέντα που έχει τελείως διαφορετικά χαρακτηριστικά από το Σακχίρ, παίζουν κυρίαρχο ρόλο τα πλευρικά φορτία».Όπως στο Μπαχρέιν, έτσι και εδώ ο αγώνας θα γίνει υπό το φως των προβολέων αλλά η εκκίνηση θα δοθεί δυο ώρες αργότερα στις 19:00 ώρα Ελλάδος (20:00 τοπική). Την ίδια ώρα θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές αλλά και το FP2. Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος αναμένονται σταθερές κατά τη διάρκεια αυτών των δοκιμών και του αγώνα. Η πρώτη και η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών που θα διεξαχθούν αργά το απόγευμα θα έχουν θερμοκρασίες υψηλότερες κατά 10 βαθμούς Κελσίου. 

 

Οι ώρες που θα γίνουν τα δοκιμαστικά και ο αγώνας του Σαουδαραβικού GP
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ
Practice 1 (ελεύθερα): 15:30
Practice 2 (ελεύθερα): 19:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ
Practice 3 (ελεύθερα): 15:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 19:00
ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑΡΤΙΟΥ
Αγώνας: 19:00

Τα ελεύθερα δοκιμαστικά ( Practice 1,2,3) και τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά (Qualifying) μπορείτε να τα παρακολουθήσετε από την πλατφόρμα του Ant1+ αλλά και από το F1 TV Pro. Tον αγώνα της Κυριακής μπορείτε να τον παρακολουθήσετε από την τηλεόραση του Ant ( ελεύθερα) και από τα συνδρομητικά Ant1+ και F1 TV Pro.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης