Του Περικλή Χαλάτση
Το 2022 ξεκίνησε εντυπωσιακά για την ομάδα της Ferrari. Ο C.Leclerc κέρδισε τους δύο από τους τρείς πρώτους αγώνες. Όμως οι αγκαλιές των δύο οδηγών της Ferrari με τον τημ μάνατζερ δεν κράτησαν για πολύ αφού άρχισαν τα προβλήματα.
Δεν ήταν ένα ούτε δύο τα λάθη που έγιναν. Σε κάθε αγώνα υπήρχε και ένα λάθος. Για παράδειγμα όταν ο Leclerc ενώ ήταν πρώτος στον αγώνα έμπαινε δεύτερος στα πίτς για αλλαγή ελαστικών και οι μηχανικοί καθυστερούσαν 3 και 4 δευτερόλεπτα τον Μονεγάσκο, αφού μπροστά του ήταν ο Sainz ,την ευθύνη είχε αποκλειστικά ο Binotto.
Τα παιδικά λάθη συνεχίζονταν στους περισσότερους αγώνες. Ενώ ο Leclerc ζητούσε να μπει για αλλαγή ελαστικών ο Binotto δεν τον άφηνε. Και όταν του άναβε το πράσινο φως για να μπει στα πίτς ο Leclerc είχε χάσει τρείς θέσεις από φθαρμένα ελαστικά.
Στη Red Bull έτριβαν τα χέρια τους. Στο τέλος της χρονιάς η αυστριακή ομάδα είχε 759 βαθμούς και η Ferrari 554. Τεράστια η διαφορά.
Κατά τη γνώμη μας ο Leclerc ήταν γρηγορότερος από τον Verstappen. Όμως ο Ολλανδός κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1 και μάλιστα με μεγάλη διαφορά. Ο Max Verstappen συγκέντρωσε 454 βαθμούς και ο Charles Leclerc 308.
Τέσσερις αγώνες πριν τελειώσει το πρωτάθλημα , ο ήρεμος Μονεγάσκος ξέσπασε και κατηγόρησε ευθέως τον Binotto. Η κάκιστη εικόνα της Scuderia ήταν το κύριο θέμα συζήτησης. Ο Leclerc δεν ήθελε όχι να μιλάει αλλά ούτε να βλέπει μπροστά του τον Ιταλό.
Το κλίμα ήταν αρνητικό. Στο τέλος του πρωταθλήματος ο Binotto είπε ότι έκανε ότι μπορούσε για να βοηθήσει τη Ferrari να επιστρέψει στις νίκες. ‘Όμως κανένας δεν συμφώνησε με τον Ιταλό.
Ο Mattia Binotto είδε το αρνητικό κλίμα και αναγκάσθηκε να παραιτηθεί. Σε μια πρόταση τα είπε όλα
«Με μεγάλη μου λύπη, αποφάσισα να ολοκληρώσω τη συνεργασία μου με τη Ferrari».
O εγγονός του Ανιέλι, του έστριψε την πλάτη. Ο Τζον Έλκαν δεν τον στήριξε. Κανένας δεν έκανε καμιά προσπάθεια να τον μεταπείσουν.
Αντίθετα η Ferrari έβγαλε ανακοίνωση που επισημοποίησε τη λύση της συνεργασίας. Ανέφερε σχετικά :
« Η Ferrari ανακοινώνει πως αποδέχτηκε την παραίτηση του Mattia Binotto, ο οποίος θα αποχωρήσει από τον ρόλο του ως Διευθυντής της Scuderia Ferrari, στις 31 Δεκεμβρίου».
Μετά από τέσσερα χρόνια καλής συνεργασίας οι δρόμοι χωρίζουν όχι καλά.
Η Ferrari και ο Binotto θα ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους μετά από τέσσερα χρόνια καλής συνεργασίας.
Ο Binotto όταν πήρε την απάντηση της Ferrari δήλωσε:
«Φεύγω από μια εταιρεία που αγαπώ, στην οποία είμαι μέλος εδώ και 28 χρόνια, με την ηρεμία που πηγάζει από την πεποίθηση ότι έχω καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να πετύχω τους στόχους που τέθηκαν. Φεύγω από μια ενωμένη και αναπτυσσόμενη ομάδα. Μια δυνατή ομάδα, έτοιμη.
Είμαι σίγουρος, θα πετύχει τους υψηλότερους στόχους, στους οποίους εύχομαι ό,τι καλύτερο για τη συνέχεια. Νομίζω ότι είναι σωστό να κάνω αυτό το βήμα αυτή τη στιγμή όσο δύσκολη ήταν αυτή η απόφαση για μένα.
Ευχαριστώ όλους τους ανθρώπους στο Gestione Sportiva που μοιράστηκαν μαζί μου αυτό το ταξίδι, φτιαγμένο από δυσκολίες αλλά και μεγάλη ικανοποίηση».
Τώρα το ερώτημα είναι. Ποιος θα αντικαταστήσει τον Binotto. Ήδη ακούσθηκαν αρκετά ονόματα. Ανάμεσα σε αυτά είναι και το όνομα παγκόσμιου πρωταθλητή που αποχώρησε πρόσφατα από τους αγώνες της F1.
Οι λίγοι πάντως που διαφώνησαν με την αποχώρηση του Ιταλού μηχανικού δήλωσαν ότι η Ferrari θα το μετανιώσει που άφησε να φύγει ένας ηγέτης που η ίδια «έχτισε».