Του Περικλή Χαλάτση
Στις 21.00 (ΕΡΤ2 – COSMOTE SPORT 5 HD) ξεκινάει ένας ακόμη αγώνας της F1 που όμως προμηνύει εκπλήξεις.Στην πίστα του Autodromo Hermanos Rodríguez στις χθεσινές κατατακτήριες χρονομετρημένες δοκιμές τα προγνωστικά έδειχναν να γίνεται poleman ο Max Vertsappen. ‘Όμως η Mercedes έκανε την ανατροπή στα τελευταία δευτερόλεπτα.
Τώρα ο Ολλανδός που προηγείται στη βαθμολογία κατά 12 βαθμούς βλέπει τον μεγάλο του αντίπαλο Lewis Hamilton να έχει το πλεονέκτημα.Ο Max Verstappen έχει 287.5 βαθμούς. Ο Hamilton έχει 275.5 βαθμούς , δηλαδή είναι μόλις 12 βαθμούς πίσω.O Ολλανδός χρειάζεται νίκη για να απομακρυνθεί από τον Hamilton. Ο Βρετανός θέλει νίκη για να τεθεί εκ νέου επικεφαλής της βαθμολογίας.
Το πλεονέκτημα το έχει η Mercedes που τα δύο μονοθέσια της είναι μπροστά από την Red Bull.
Είπαμε ο αγώνας σήμερα θα έχει ενδιαφέρον. Όλα είναι θέμα στρατηγικής. Με τι λάστιχα θα ξεκινήσουν, πόσες φορές θα μπουν στα πίτς αλλά και τι γραμμές θα κρατήσουν στον αγώνα.
Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που μπορούν να ανατρέψουν τα πάντα.Για παράδειγμα όσοι έχουν μονό αριθμό εκκίνησης ( 1,3,5,7 κλπ) βρίσκονται στην αριστερή πλευρά που η άσφαλτος έχει περισσότερη γόμα λόγω των περασμάτων στα δοκιμαστικά. Και μπορεί ο Bottas να ξεκινάει πρώτος από τα αριστερά αλλά από αριστερά βρίσκεται και ο Verstappen. Ο Hamilton που ξεκινάει δεύτερος είναι στο δεξιό τμήμα της πίστας και πολύ εύκολα μπορεί να δει να ξεπετάγεται μπροστά του ο Ολλανδός.
Αν γίνει αυτό τότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Αν τα δυο μονοθέσια της Mercedes φύγουν πρώτα τότε θα ακολουθήσουν άλλη στρατηγική. Το λογικό είναι να κρατηθεί επικεφαλής ο Bottas που δεν κυνηγάει τον τίτλο και ο Hamilton να κρατάει τις καθαρά αγωνιστικές γραμμές που δεν θα επιτρέπει στον Ολλανδό να κάνει προσπέρασμα.
Μπορεί όμως να ακολουθηθεί και το άλλο σενάριο. Για παράδειγμα ο Bottas να πάρει εντολή να μπει για αλλαγή ελαστικών μετά τον Hamilton. Έτσι ώστε ο Hamilton να περάσει στην πρώτη θέση χωρίς να αναγκαστεί ο ομόσταυλος του να τον αφήσει ιπποτικά αλλά και προσβλητικά να τον προσπεράσει.
Χθες στην τελευταία προσπάθεια των χρονομετρημένων δοκιμών δημιουργήθηκε ένα «καροτσάκι» με τους Tsunoda, Perez και Verstappen. Σε ένα σημείο ο Tsunoda προς στιγμήν έχασε τον έλεγχο, πάτησε εκτός πίστας και σηκώθηκε σκόνη. Ο Perez που ακολουθούσε ξαφνιάστηκε και ακολούθησε λάθος γραμμές. Τότε ακούσθηκε να φωνάζει ο Verstappen «Idiot» και απευθυνόταν στον Tsunoda. Σήκωσε ελάχιστα το γκάζι και συνέχισε. Βέβαια αυτό δεν ήταν η αιτία που ο Ολλανδός έχασε την 1η θέση. Και να μη γινόταν αυτό με τον Tsunoda ο Bottas ήταν ήδη πρώτος.
Ο Verstappen γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν τα πήγε καλά στον τελευταίο και καθοριστικό γύρο. Αλλά μετά κάτι έπρεπε να πει για να δικαιολογηθεί. Ο Bottas κέρδισε την 19η Pole Position στην καριέρα του και λογικό ήταν να πανηγυρίζει. Εκείνος όμως που είχε κάθε λόγο να χαμογελάει ήταν ο Βρετανός που θα έχει πίσω του και όχι μπροστά του τον Ολλανδό.
Σήμερα οι Μεξικανοί θα χειροκροτούν συνέχεια τον Perez . Είναι ο συμπατριώτης τους. Ο Sergio Perez γεννήθηκε στην Γκουαδαλαχάρα, η οποία απέχει περίπου 550 χλμ. από το Μεξικό.
Το Autodromo Hermanos Rodríguez
Η ιστορία του Grand Prix στο Μεξικό ξεκίνησε την 10ετία του 1950. Το 1993 ο διάσημος αρχιτέκτονας Herman Tilke ανέλαβε να κάνει τις βελτιώσεις στην πίστα ακολουθώντας τους κανονισμούς ασφαλείας της FIA. Το 2015 η F1 επέστρεψε στο Μεξικό.
Η πίστα (Autodromo Hermanos Rodríguez) βρίσκεται σε υψόμετρο 2.285 μ .Οι οδηγοί θα καλύψουν συνολικά 305.354 χλμ. που αντιστοιχούν σε 71 γύρους. Το ρεκόρ γύρου το κατέχει από το 2018 ο Bottas με χρόνο 1:18.741.
Ο MARIO ISOLA επικεφαλής της Pirelli για τους αγώνες της F1 είπε ότι το υψηλό υψόμετρο σε συνδυασμό με τη χάραξη της πίστας θέτουν έναν αριθμό από ενδιαφέρουσες προκλήσεις και εκπλήξεις στο Μεξικό. Οπότε συχνά έχουμε έναν απρόβλεπτο αγώνα με μεγάλη ποικιλία στρατηγικών.Την προηγούμενη φορά χρησιμοποιήθηκαν κυρίως η μεσαία και η σκληρή γόμα από τις ομάδες στον αγώνα. Για τον αγώνα του Μεξικού η Pirelli θα έχει στη διάθεση των οδηγών τα P Zero με την άσπρη γόμα (σκληρή) στη σύνθεση C2, τα κίτρινα (μέση) με σύνθεση C3 και τα κόκκινα (μαλακά) C4.
Ας δούμε τι θα γίνει σήμερα. Γιατί οι αγώνες της F1 δεν τελειώνουν σύντομα. Μετά το Μεξικό υπολείπονται οι αγώνες στη Βραζιλία, το Κατάρ, τη Σαουδική Αραβία και το Αμπού Ντάμπι. Όλοι εκτός Ευρώπης και διαφορετικές ώρες από αυτές που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τα Grand Prix της F1.
Η σειρά τερματισμού στα δοκιμαστικά: