Του Περικλή Χαλάτση 

Σήμερα στις 14.00 το μεσημέρι ( 21.00 ώρα Ελλάδος) ξεκινάει ένα δυνατό τριήμερο για την F1 στο Μαϊάμι (USA). Ετοιμασθείτε για έναν αγώνα διαφορετικό από τους άλλους. Αυτό το τριήμερο 5,6 και 7 Μαΐου θα παρακολουθήσουμε τον 5ο αγώνα της χρονιάς και το δεύτερο στην ιστορία της F1 που γίνεται στην πίστα στο Μαϊάμι.

Το 2022 έγινε η πρεμιέρα της πίστας και στο πρώτο βάθρο ανέβηκε ο Max Verstappen ο οποίος ξεκίνησε από την 3η θέση. Μπροστά του είχε δύο Ferrari. Μόλις ξεκίνησε ο αγώνας πέρασε αμέσως τον Sainz και στον 9ο γύρο πέρασε και τον Leclerc ο οποίος ήταν επικεφαλής του αγώνα. Από εκεί και πέρα ήταν ένας μονόλογος του Ολλανδού που γύριζε την πίστα χωρίς καμιά απειλή. Μόνο δύο τρείς γύρους πριν από το τέλος απέκτησε ο αγώνας ενδιαφέρον γιατί με την παρουσία του safety car εκμηδενίσθηκαν οι διαφορές και έγινε μια καλή μάχη ανάμεσα στους Verstappen-Leclerc.

Σήμερα στις εννέα το βράδυ θα δούμε (από το συνδρομητικό Ant1+ και το F1 TV ( επίσης συνδρομητικό) το Practice 1. 
Στις 12.30 μετά τα μεσάνυκτα θα γίνει το Practice 2 όπου και αυτό τα μεταδοθεί από τα συνδρομητικά κανάλια που προαναφέραμε.
Στις 6 Μαΐου (Σάββατο) στις 19.30 ώρα Ελλάδος όσοι έχουν εγγραφεί στον Ant1+ και το F1 TV. θα δουν το Practice 3 και στις 23.00 (ώρα Ελλάδος) θα γίνουν οι χρονομετρημένες δοκιμές για την Pole Position ( Qualifying).

Στις 7 Μαΐου (Κυριακή) στις 15.30 ώρα Αμερικής ( 21.00 ώρα Ελλάδος) θα ξεκινήσει ο αγώνας του 5ου γύρου της χρονιάς. Τον αγώνα μπορείτε να τον παρακολουθήσετε από τον Ant1 (ελεύθερο κανάλι) και από τα συνδρομητικά Ant1+ και το F1 TV.
Η πίστα έχει συνολικό μήκος 5.412 km , οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν 57 γύρους και θα καλύψουν συνολικά 308.326 km 

Η βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών

Ας δούμε όμως τι έγινε στον 4ο αγώνα της χρονιάς στο Azerbaijan. Οι θερμοκρασίες ήταν παρόμοιες μ’ αυτές του Σαββάτου από 25 ως 28 βαθμούς Κελσίου στον αέρα. Στο οδόστρωμα η θερμοκρασία έφτασε στους 44 βαθμούς λίγο μετά την εκκίνηση.

Από την αρχή μέχρι το τέλος, ήταν ένας πολύ έντονος αγώνας. Όπως το περιμέναμε, σχεδόν όλοι οι οδηγοί επέλεξαν να εκκινήσουν με την P Zero κίτρινη μέση γόμα, προτού αλλάξουν σε P Zero λευκή σκληρή γόμα. 
Μόνο τρεις οδηγοί εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα: De Vries (τελευταίος) αλλά και οι Ocon, Hulkenberg. Οι Ocon, Hulkenberg και Russell ήταν οι μόνοι οδηγοί που έβαλαν τη μαλακή γόμα στον αγώνα.
Ήλπιζαν ότι θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν την ταχύτητα της μαλακής γόμας αν εμφανίζονταν αυτοκίνητο ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα. Καθώς οι ομάδες είχαν ελάχιστα δεδομένα που μάζεψαν κυρίως κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint υπήρχαν πριν την εκκίνηση του grand prix, περισσότερες άγνωστες παράμετροι από συνήθως.

O Mario Isola, Διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού, είπε για τον αγώνα στο Azerbaijan: 
« Είμαστε ικανοποιημένοι που η σκληρή γόμα αποδείχτηκε αξιόπιστη καθώς στα χέρια κάποιων συμπλήρωσε 300km και ταυτόχρονα επέτρεπε στους οδηγούς να πιέζουν όσο θέλουν. Απόδειξη σ’ αυτό είναι οι εναλλαγές του ταχύτερου γύρου ανάμεσα στους τέσσερις πρώτους, από διαφορετικές ομάδες, πράγμα που επιπρόσθετα δεικνύει την προσαρμοστικότητα αυτής της γόμας. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι ο καλύτερος χρόνος μ’ αυτή τη γόμα (1m44.232 από το Verstappen) ήταν 1.8sec ταχύτερος από τον περσινό ταχύτερο γύρο. Η μέση γόμα για την οποία όλοι είχαν περισσότερα στοιχεία, συμπεριφέρθηκε όπως αναμένονταν, παρουσίασε όμως λιγότερη παραμόρφωση, πιθανόν λόγω της επιπλέον πρόσφυσης που παρείχε η νέα άσφαλτος». 

Ο Sergio Perez ήταν επικεφαλής στο 1 – 2 των Red Bull στους δρόμους του Μπακού, για 2η συνεχή φορά. Τον ακολουθούσε ο Max Verstappen ενώ ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc, που ξεκίνησε πρώτος – για 3η συνεχή χρονιά – τερμάτισε 3ος, εξασφαλίζοντας το πρώτο φετινό βάθρο για την ομάδα του.
Στο Baku οι στρατηγικές επηρεάστηκαν από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο πρώτο μέρος του αγώνα. Η πλειοψηφία των οδηγών, συμπεριλαμβανομένων όσων ανέβηκαν βάθρο, άλλαξαν από μέση σε σκληρή γόμα από τον 9ο ως τον 11ο γύρο. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί τερμάτισαν με τη σκληρή γόμα, σημειώνοντας τους ταχύτερους χρόνους τους, στο τέλος, παρότι τα ελαστικά τους είχαν διανύσει μεγάλη απόσταση.

Η σταθερότητα της σκληρής γόμας στο Μπακού φάνηκε από την τακτική των Nico Hulkenberg (Haas) και Esteban Ocon (Alpine). Αμφότεροι εκκίνησαν από τα πιτ με νέο σετ σκληρής γόμας και τελείωσαν τον αγώνα με μαλακή γόμα, αλλάζοντας λάστιχα στον προτελευταίο και τον τελευταίο γύρο αντίστοιχα. Ο Γάλλος συμπλήρωσε 50 γύρους  – πρακτικά όλο τον αγώνα – με το ίδιο σετ σκληρής γόμας.

Ο Verstappen πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με τη σκληρή γόμα (1m44.232s) ενώ ο ταχύτερος γύρος με τη μέση γόμα ήρθε από τον οδηγό της Αlfa Romeo, Valtteri Bottas (1m46.304s). Ο Φινλανδός έκανε και τους περισσότερους γύρους μ’ αυτή τη γόμα (16). Ο ταχύτερος γύρος αγώνα σημειώθηκε στο τελευταίο πέρασμα από τον οδηγό της Mercedes, George Russell, ο οποίος έβαλε την μαλακή γόμα για να πάρει τον ένα επιπλέον βαθμό.