Του Γιώργου Παλληκάρη
«Βρισκόμαστε» στους ειδικά διαμορφωμένους αλλά δημόσιους δρόμους του Μαϊάμι, όπου για πρώτη φορά διεξάγεται αγώνας της Formula 1. Ο πέμπτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος στρέφει τα παγκόσμια φλας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου Ferrari, Red Bull και βελτιωμένη Mercedes τα παίζουν όλα για όλα με μοναδικό στόχο τη νίκη.
Η πίστα έχει 5.41 χλμ. και οι οδηγοί θα πρέπει σε 57 γύρους να καλύψουν 308.326 χλμ. Στις μεγάλες ευθείες τα μονοθέσια αγγίζουν τα 330 χιλιόμετρα ενώ συνολικά το 58% της πίστας «απαιτεί» από τους οδηγούς να έχουν τέρμα πατημένο το γκάζι, ευνοώντας τις προσπεράσεις και το DRS σύστημα.
Δεκάδες οι Αμερικανοί αστέρες που δίνουν το παρών στο σημερινό Grand Prix με ηθοποιούς, τραγουδιστές και παρουσιαστές να φωτογραφίζονται συνεχώς με τους πιλότους.
Τα φώτα σβήνουν και τα μονοθέσια ξεκινούν!
Πολύ καλή εκκίνηση από τον πρώτο Leclerc, την ώρα που ο Max Verstappen σχεδόν αστραπιαία θα περάσει στην δεύτερη θέση, προσπερνώντας με εξαιρετικό τρόπο τον Sainz. Δεν υπήρξε καμία επαφή στον πρώτο γύρο με τους οδηγούς να είναι αρκετά επιφυλακτικοί, ενώ ο ουρανός δείχνει να μαζεύει αρκετά σύννεφα με πιθανότητα βροχής.
Η τράπουλα στις πρώτες θέσεις έχει μοιραστεί με Ferrari- Red Bull– Ferrari-Red Bull ενώ ακολουθεί ο Bottas, μπροστά από τον περσινό συναθλητή του Hamilton. Με 7 γύρους να έχουν περάσει, οι περισσότερες προσπεράσεις γίνονται στην μεγάλη ευθεία και με την χρήση του DRS, ενώ σε μερικά σημεία της πίστας έχουν χρησιμοποιηθεί μπαλώματα.
Παρά το γεγονός πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της πίστας, η μέγιστη ταχύτητα είναι στα 320 χλμ./ώρα, βλέπουμε αρκετά μονοθέσια να έχουν αγγίξει και τα 330χλμ./ώρα. Παράλληλα οι κερκίδες είναι ασφυκτικά γεμάτες με τους Αμερικανούς να έχουν εξαντλήσει τα εισιτήρια. Στον 8ο γύρο έχουμε την αποχώρηση του Zhou της Alfa Romeo λόγω μηχανικής βλάβης, όμως κατάφερε να φτάσει στα pits και δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα στους υπόλοιπους αγωνιζομένους.
Στον 9ο γύρο ο Max Verstrappen θα προσπεράσει τον Leclerc ενεργοποιώντας το DRS και θα βρεθεί στην 1η θέση, κάτω από τις επευφημίες του πλήθους. Η Red Bull έχει αισθητά καλύτερη τελική ταχύτητα με την Ferrari να έχει πλεονέκτημα στις επιταχύνσεις.
Ο Perez παραπονιέται στους τεχνικούς του πως το μονοθέσιο του χάνει ισχύ, αν και οι ίδιοι τον διαβεβαιώνουν πως όλα λειτουργούν σωστά. Ο ίδιος δείχνει να χάνει δευτερόλεπτα στις ευθείες και ο ακριβώς πίσω του Bottas στην πέμπτη θέση τον πλησιάζει αισθητά. Ο Hamilton μπαίνει στα pits στον 23ο γύρο κάνοντας χρόνο 2.7 δευτ. και επιστρέφει στην πίστα με σκληρή γόμα και ακριβώς πίσω από τον ομόσταυλο του Russell. Στον 25ο θα ακολουθήσει και ο Leclerc ο οποίος την ώρα που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο, παραπονέθηκε στο team radio πως το αυτοκίνητο είναι πολύ δύσκολο να οδηγηθεί στον σημερινό αγώνα.
Στον 41ο γύρο θα υπάρξει σοβαρή επαφή μεταξύ του Gasly ( ο οποίος έδειχνε εδώ και ώρα να χάνει ισχύ) με τον Lando Norris, με το μονοθέσιο του δεύτερου να δέχεται μεγάλη ζημιά. Το αυτοκίνητο ασφαλείας κάνει την εμφάνιση του και αρκετοί οδηγοί βρίσκουν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά, μέχρι να μεταφερθεί το μονοθέσιο της McLaren εκτός πίστας. Οι υπεύθυνοι της πίστας καθυστερούν χαρακτηριστικά να καθαρίσουν την πίστα από τα θραύσματα…
Η μονομαχία μεταξύ Max και Charles είναι εκπληκτική με τους δύο οδηγούς να παραδίδουν μαθήματα αψεγάδιαστης οδήγησης. Η Red Bull καταφέρνει να διατηρήσει την πρωτιά με μεγαλύτερο όπλο την ασυναγώνιστα υψηλή τελική ταχύτητα του μονοθεσίου. Στον 55ο γύρο ο Schumacher θα έχει επαφή με τον Vettel, με τον πρώτο να αλλάζει προφυλακτήρα ενώ ο δεύτερος δεν θα συνεχίσει τον αγώνα.
Μεγάλος νικητής ο Max Verstappen! Δεύτερος ο Leclerc που το πάλεψε μέχρι τέλους.