Του Γιώργου Παλληκάρη

«Βρισκόμαστε» στους ειδικά διαμορφωμένους αλλά δημόσιους δρόμους του Μαϊάμι, όπου για πρώτη φορά διεξάγεται αγώνας της Formula 1. Ο πέμπτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος στρέφει τα παγκόσμια φλας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου Ferrari, Red Bull και βελτιωμένη Mercedes τα παίζουν όλα για όλα με μοναδικό στόχο τη νίκη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα έχει 5.41 χλμ. και οι οδηγοί θα πρέπει σε 57 γύρους να καλύψουν 308.326 χλμ. Στις μεγάλες ευθείες τα μονοθέσια αγγίζουν τα 330 χιλιόμετρα ενώ συνολικά το 58% της πίστας «απαιτεί» από τους οδηγούς να έχουν τέρμα πατημένο το γκάζι, ευνοώντας τις προσπεράσεις και το DRS σύστημα.

Να θυμίσουμε πως ο Charles Leclerc ξεκινάει πρώτος καθώς κέρδισε την Pole Position έχοντας πίσω του τον ομόσταυλο Carlos Sainz με τον περσινό πρωταθλητή Max Verstappen να εκκινεί από την τρίτη θέση. Στην τέταρτη θέση ο «δικός του» Perez ενώ την πεντάδα συμπληρώνει ο Bottas. Η Mercedes κατάφερε να βελτιώσει αισθητά τις αναταράξεις στα μονοθέσια της και όλα δείχνουν πως ο Hamilton είναι έτοιμος να επιστρέψει στο κυνήγι των πρώτων θέσεων ενώ για πρώτη φορά ο Βρετανός ξεκινάει πιο μπροστά από τον δεύτερο οδηγό της Mercedes Russell.

Δεκάδες οι Αμερικανοί αστέρες που δίνουν το παρών στο σημερινό Grand Prix με ηθοποιούς, τραγουδιστές και παρουσιαστές να φωτογραφίζονται συνεχώς με τους πιλότους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα φώτα σβήνουν και τα μονοθέσια ξεκινούν!

Πολύ καλή εκκίνηση από τον πρώτο Leclerc, την ώρα που ο Max Verstappen σχεδόν αστραπιαία θα περάσει στην δεύτερη θέση, προσπερνώντας με εξαιρετικό τρόπο τον Sainz.  Δεν υπήρξε καμία επαφή στον πρώτο γύρο με τους οδηγούς να είναι αρκετά επιφυλακτικοί, ενώ ο ουρανός δείχνει να μαζεύει αρκετά σύννεφα με πιθανότητα βροχής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Hamilton ενώ αρχικά έχασε την θέση του από τον πολύ καλό σε κάθε εκκίνηση Alonso, στον δεύτερο γύρο με τη χρήση του DRS στη μεγάλη ευθεία θα τον περάσει, ξαναπερνώντας στην έβδομη θέση. Τα μονοθέσια της Mercedes βελτιώθηκαν κατά πολύ σε σχέση με τους προηγούμενους τέσσερις αγώνες, και πλέον Hamilton και Russell έχουν ένα σύνολο με αξιώσεις και χωρίς αναταράξεις.
Η τράπουλα στις πρώτες θέσεις έχει μοιραστεί με Ferrari- Red Bull– Ferrari-Red Bull ενώ ακολουθεί ο Bottas, μπροστά από τον περσινό συναθλητή του Hamilton. Με 7 γύρους να έχουν περάσει, οι περισσότερες προσπεράσεις γίνονται στην μεγάλη ευθεία και με την χρήση του DRS, ενώ σε μερικά σημεία της πίστας έχουν χρησιμοποιηθεί μπαλώματα.

Παρά το γεγονός πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της πίστας, η μέγιστη ταχύτητα είναι στα 320 χλμ./ώρα, βλέπουμε αρκετά μονοθέσια να έχουν αγγίξει και τα 330χλμ./ώρα. Παράλληλα οι κερκίδες είναι ασφυκτικά γεμάτες με τους Αμερικανούς να έχουν εξαντλήσει τα εισιτήρια.  Στον 8ο γύρο έχουμε την αποχώρηση του Zhou της Alfa Romeo λόγω μηχανικής βλάβης, όμως κατάφερε να φτάσει στα pits και δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα στους υπόλοιπους αγωνιζομένους.

Στον 9ο γύρο ο Max Verstrappen θα προσπεράσει τον Leclerc ενεργοποιώντας το DRS και θα βρεθεί στην 1η θέση, κάτω από τις επευφημίες του πλήθους. Η Red Bull έχει αισθητά καλύτερη τελική ταχύτητα με την Ferrari να έχει πλεονέκτημα στις επιταχύνσεις.

Πρώτος από όλους θα επισκεφτεί τα pits ο Tsunoda στον 12ο γύρο, όταν και άνοιξε το «παράθυρο» για την αλλαγή ελαστικών. Η θερμοκρασία είναι στους 31 βαθμούς και τα σύννεφα έχουν απομακρυνθεί, την ώρα που οι μεγαλύτερες μάχες σημειώνονται ανάμεσα στις θέσεις 9 έως 12, όπου ο Russell ανεβαίνει θέσεις αργά αλλά σταθερά. Πλέον ο Verstappen έχει πίσω του τις δύο Ferrari, παρόλα αυτά καταφέρνει να μεγαλώνει την απόσταση, αργά αλλά σταθερά, πετυχαίνοντας συνεχώς τον ταχύτερο γύρο.

Ο Perez παραπονιέται στους τεχνικούς του πως το μονοθέσιο του χάνει ισχύ, αν και οι ίδιοι τον διαβεβαιώνουν πως όλα λειτουργούν σωστά. Ο ίδιος δείχνει να χάνει δευτερόλεπτα στις ευθείες και ο ακριβώς πίσω του Bottas στην πέμπτη θέση τον πλησιάζει αισθητά. Ο Hamilton μπαίνει στα pits στον 23ο γύρο κάνοντας χρόνο 2.7 δευτ. και επιστρέφει στην πίστα με σκληρή γόμα και ακριβώς πίσω από τον ομόσταυλο του Russell.  Στον 25ο θα ακολουθήσει και ο Leclerc ο οποίος την ώρα που πέτυχε τον ταχύτερο γύρο, παραπονέθηκε στο team radio πως το αυτοκίνητο είναι πολύ δύσκολο να οδηγηθεί στον σημερινό αγώνα.

Σταδιακά όλοι οι οδηγοί αλλάζουν την μαλακή με την σκληρή γόμα, ενώ βρισκόμαστε στα μισά του αγώνα. Παράλληλα αρκετοί διάσημοι συνεχίζουν να επισκέπτονται τους χώρους των αγαπημένων τους ομάδων και να ποστάρουν τις ανάλογες φωτογραφίες. Ο Verstappen έχει αποκτήσει απόσταση ασφαλείας άνω των 7 δευτ. από τις δύο Ferrari που βρίσκονται πίσω του, παρά το γεγονός πως ο Leclerc πετυχαίνει ξανά τον γρηγορότερο γύρο. Ξανά στο προσκήνιο η πιθανότητα βροχής σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ομάδων, οι οποίες προετοιμάζονται για παν ενδεχόμενο. 

Στον 41ο γύρο θα υπάρξει σοβαρή επαφή μεταξύ του Gasly ( ο οποίος έδειχνε εδώ και ώρα  να χάνει ισχύ) με τον Lando Norris, με το μονοθέσιο του δεύτερου να δέχεται μεγάλη ζημιά. Το αυτοκίνητο ασφαλείας κάνει την εμφάνιση του και αρκετοί οδηγοί βρίσκουν την ευκαιρία να αλλάξουν ελαστικά, μέχρι να μεταφερθεί το μονοθέσιο της McLaren εκτός πίστας. Οι υπεύθυνοι της πίστας καθυστερούν χαρακτηριστικά να καθαρίσουν την πίστα από τα θραύσματα…

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχωρεί στον 47ο γύρο και πλέον οι διαφορές ανάμεσα στα μονοθέσια έχουν χαθεί. Ο Verstappen ξεκινά και πάλι με 10 γύρους να απομένουν για την καρό σημαία με τον Leclerc να βρίσκεται μισό δευτερόλεπτο πίσω.

Η μονομαχία μεταξύ Max και Charles είναι εκπληκτική με τους δύο οδηγούς να παραδίδουν μαθήματα αψεγάδιαστης οδήγησης. Η Red Bull καταφέρνει να διατηρήσει την πρωτιά με μεγαλύτερο όπλο την ασυναγώνιστα υψηλή τελική ταχύτητα του μονοθεσίου. Στον 55ο γύρο ο Schumacher θα έχει επαφή με τον Vettel, με τον πρώτο να αλλάζει προφυλακτήρα ενώ ο δεύτερος δεν θα συνεχίσει τον αγώνα.

Μεγάλος νικητής ο Max Verstappen! Δεύτερος ο Leclerc που το πάλεψε μέχρι τέλους.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης