Του Περικλή Χαλάτση
Από το Grand Prix στο Silverstone αλλά και για ακόμη δύο αγώνες η F1 αλλάζει μορφή. Φαίνεται το μειωμένο ενδιαφέρον στα ανεπίσημα δοκιμαστικά της Παρασκευής αλλά και στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου ήταν η κύρια αιτία της αλλαγής που θα δούμε από αυτή κιόλας την εβδομάδα στη F1.
Το 2020 λόγω Covid 19 δεν έγιναν αλλαγές και τα μονοθέσια δεν άλλαξαν σε σχέση με αυτά του 2020. Χρειαζόταν μια αλλαγή στους κανονισμούς για να αποκτήσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον οι δύο ημέρες που προηγούνται του αγώνα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που αλλάζουν οι κανονισμοί.Πριν από μερικές δεκαετίες οι δοκιμές εξέλιξης ήταν απεριόριστες.Μια εποχή τα μονοθέσια στα ανεπίσημα δοκιμαστικά τα βλέπαμε να βγαίνουν το ένα πίσω από το άλλο. Μέχρι και το τελευταίο Grand Prix με βάση την πρόσφατη αλλαγή τα μονοθέσια έβγαιναν στο τελευταίο πεντάλεπτο όλα μαζί.
Η ένεση για να τονώσουν το μειωμένο αγωνιστικό ενδιαφέρον βρέθηκε. FIA και FOM αποφάσισαν να δοκιμάσουν το Sprint 100 .
Μετά, το Σάββατο θα υπάρχει το sprint των 100 χιλιομέτρων και την Κυριακή ο αγώνας.
Τι θα συμβεί όμως αν στο Sprint ένας κορυφαίος οδηγός έχει μια επαφή με κάποιο άλλο μονοθέσιο;
Απλά θα ξεκινήσει από τη θέση που βρισκόταν τη στιγμή της πρόσκρουσης η ακόμη και από την τελευταία θέση.
Οι οδηγοί είναι επιφυλακτικοί σ αυτό το εγχείρημα. Ποιος θα ρισκάρει να χάσει θέση του και να ξεκινήσει την Κυριακή τελευταίος. Κανένας.
Οι γνώμες διίστανται.
Ο Valtteri Bottas είπε ότι ο χρόνος θα μειωθεί για να γίνουν επισκευές και σωστές ρυθμίσεις στα μονοθέσια.
«Δεν νομίζω ότι χρειάζεται η Formula 1 αυτή την αλλαγή» είπε χαρακτηριστικά.
Ο Αlonso αντίθετα πιστεύει πως η αλλαγή μπορεί να δώσει μια πικάντικη νότα στους αγώνες της F1.
Σύμφωνα με αυτό που έχει αποφασισθεί που φυσικά θα είναι δοκιμαστικά, ο πρώτος στον τερματισμό του sprint θα παίρνει 3 βαθμούς, ο δεύτερος 2 και ο τρίτος 1 βαθμό.
Απονομή για το νικητή του Sprint δεν θα γίνεται. Θα υπάρχει ένα μικρό έπαθλο αλλά χωρίς βάθρο. Η απονομή θα είναι μία και μοναδική. Μετά τον αγώνα της Κυριακής.
Ο κάθε αγωνιζόμενος θα έχει στη διάθεσή του 12 σετ ελαστικών. Δύο σε κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών, 4 στις κατατακτήριες δοκιμές, ένα στο Sprint Qualifying και τα υπόλοιπα στον αγώνα.
Θα πετύχει αυτή η αλλαγή; θα φέρει περισσότερο κόσμο στις τηλεοράσεις; Θα δείξει το Σάββατο.