Η νέα σεζόν της Formula 1 μας απέδειξε από το πρώτο Gand Prix πως θα είναι γεμάτη εκπλήξεις. «Βρισκόμαστε» στη πίστα Jeddah Cornicle Circuit της Σαουδικής Αραβίας, όπου 27 στροφές, 50 γύροι και συνολικά 6.174χλμ. βρίσκονται ανάμεσα στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου και τον γρηγορότερο οδηγό της ημέρας.

Ο οδηγός της Red Bull Sergio Perez πήρε χθες τη πρώτη Pole Position της ζωής του, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον Leclerc και στην τρίτη τον Carlos Sainz. Η ένταση κορυφώνεται σε μία πίστα που δεν ευνοεί τις προσπεράσεις και επίσης δεν συγχωρεί τα λάθη. Νωπές ακόμα οι μνήμες από το χθεσινό ατύχημα του Mick Schumacher ο οποίος έπεσε στις μπαριέρες με 270χλμ., ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί, χάνοντας όμως τον σημερινό αγώνα. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι προβολείς ανάβουν σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες του πλανήτη, η οποία δέχθηκε αρκετές αλλαγές από πέρυσι, και ο Perez ήδη καταστρώνει σχέδιο για το πως θα διατηρήσει την πρώτη θέση σε ολόκληρο τον γύρο. Κάτι που αν τελικά καταφέρει, ίσως να τον στέψει και νικητή, την ώρα που ο Hamilton «παλεύει» να ανέβει στην 10άδα, ξεκινώντας από την 16η θέση. 

Σήμερα δεν θα αγωνιστούν τόσο ο Mick Schumacher (ο οποίος είναι καλά και φωτογραφήθηκε στην πίστα σήμερα), όσο και ο Tsunoda που κατά την διάρκεια των αναγνωριστικών γύρων, αντιμετώπισε πρόβλημα με την μονάδα ισχύος του κινητήρα του. Από το 2015 είχαμε να ξαναδούμε μόλις 18 μονοθέσια σε αγώνα της Formula 1.

Τα φώτα σβήνουν και τα μονοθέσια ξεκινούν! Μία εκκίνηση που είναι το ήμισυ του αγώνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Perez ξεκινάει πολύ καλά και καταφέρνει να κρατήσει την πρώτη θέση, με τον Leclerc να ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής. Ευτυχώς δεν υπήρξαν επαφές στον πρώτο γύρο και η εκκίνηση ήταν «καθαρή» παρά τη στενότητα της πίστας. 

Παρά τον συνωστισμό, κανένας οδηγός δεν βγήκε εκτός πίστας, ούτε ρίσκαρε μία προσπέραση. Ο Hamilton κατάφερε να κερδίσει μόλις μία θέση κατά την εκκίνηση, ενώ να αναφέρουμε πως ο Βρετανός επέλεξε τη σκληρή γόμα.

Μία μάχη ανάμεσα σε ALonso και Ocon (και οι δύο οδηγοί ανήκουν στην ομάδα της Alpine) παραλίγο να οδηγήσει σε επαφή με τους μηχανικούς να δίνουν τις ανάλογες οδηγίες. Παράλληλα ο πρωτοπόρος Perez μεγαλώνει την απόσταση του από τον δεύτερο Leclerc, ενώ ακολουθεί ο Max Verstappen.
Η ενδοοικογενειακή μάχη μεταξύ Alonso και Ocon συνεχίζεται για αρκετούς γύρους με τον Bottas στην 8η θέση να ακολουθεί και να περιμένει ένα λάθος ώστε να προσπεράσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Απίστευτα τα πλάνα μέσα από τα κράνη που δείχνουν πόσο κοντά στις μπαριέρες περνούν τα μονοθέσια με ταχύτητες πάνω από 250χλμ./ώρα, στην πιο γρήγορη πίστα πόλης στο καλεντάρι της χρονιάς. Με τους 10 πρώτους γύρους να έχουν περάσει, όλα κυλούν ομαλά, με τους οδηγούς να μπορούν να ακολουθήσουν σε πολύ υψηλό βαθμό, παρά το αρκετά μεγάλο ύψος των κερμπ που δεν είναι καλός συνδυασμός με τα μεγαλύτερα ελαστικά της φετινής χρονιάς.

Ο Hamilton κερδίζει σταδιακά αρκετές θέσεις (4 στους πρώτους 13 γύρους), όντας πλέον στην 11η θέση. Ο Zhou θα χρεωθεί με 5 δευτ. ποινή ενώ το παράθυρο για την είσοδο στα pits έχει ανοίξει.
Στον 16ο γύρο ο Latifi θα χτυπήσει στις μπαριέρες και το Safety Car θα κάνει την είσοδο του στον αγωνιστικό χώρο και αρκετοί οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και μπήκαν για αλλαγή ελαστικών. Η απομάκρυνση του μονοθεσίου γίνεται αργά και με προσοχή, καταναλώνοντας αρκετούς γύρους, την ώρα που πλέον ο Hamilton έχει ανέβει στην 7η θέση, όσο το Safety Car παραμένει στη πίστα.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχωρεί στον 20ο γύρο και πλέον ο Leclerc οδηγεί την κούρσα με τον Verstappen να είναι πραγματικά δίπλα του περιμένοντας την εκκίνηση του. Ο Leclerc εκμεταλλεύεται το προβάδισμα του. Πλέον στον 21ο πρώτο γύρο 1ος ο Leclerc, 2ος ο Verstappen, 3ος ο Sainz και 4ος ο Perez. Ο Hamilton βρίσκεται ήδη στην 7η θέση, πιέζοντας τον Magnussen με στόχο να βρεθεί πίσω από τον ομόσταυλο του Russell.

Έχοντας περάσει τα μισά του αγώνα, ο Max Verstappen θα πετύχει για πρώτη φορά τον ταχύτερο γύρο, κυνηγώντας να «ανοίξει» το DRS του, ώστε να το χρησιμοποιήσει στην ευθεία για μία προσπέραση. Σύστημα DRS που ενεργοποιείται όταν η απόσταση μεταξύ των δύο μονοθεσίων είναι κάτω από 1 δευτ.
Εντυπωσιακό το γεγονός πως μέσα από τα team radio ακούμε ότι αρκετές από τις ομάδες, υπολογίζουν τη στρατηγική τους, έχοντας στο μυαλό τους πως και δεύτερο Safety Car θα κάνει την είσοδο του.

Στον 34ο γύρο, σταδιακά αρχίζουν να φαίνονται οι καταπονήσεις στα ελαστικά, την ώρα που Alonso περνά στην 7η θέση, προσπερνώντας τον Magnussen με ευκολία. Παράλληλα ο Verstappen δεν πιέζει αρκετά για την πρώτη θέση, καθώς περιμένει τον Leclerc να καταπονήσει τα ελαστικά του.

Στον 37ο γύρο ο Ricciardo χάνει ισχύ από τον κινητήρα του, και το μονοθέσιο του ακινητοποιείται  μέσα στην πίστα, την ώρα που και ο Bottas θα αποχωρήσει από τον αγώνα. Και τρίτο μονοθέσιο όμως θα αποχωρήσει, ο Alonso ο οποίος επίσης αντιμετωπίζει πρόβλημα με το μονοθέσιο του, βγαίνει εκτός. Την ευκαιρία του νέου Safety Car καρπώνονται οι υπόλοιποι οδηγοί αλλάζοντας τα ελαστικά τους.
Πλέον στον 38ο γύρο με το εικονικό Safety Car, τρία συνολικά μονοθέσια αποχωρούν από τον αγώνα  τα 2 εκ των οποίων τα σπρώχνουν μέχρι τα pits οι υπεύθυνοι ασφαλείας).

Στον 41ο γύρο αρχίζει ξανά ο αγώνας με τον Hamilton να βάζει τελικά τη μέση γόμα και να πέφτει στην 12η θέση. Πλέον η μάχη μεταφέρεται για την πρώτη θέση όπου ο Ολλανδός έχει μειώσει στο μισό δευτερόλεπτο.
Πλέον ο Verstappen θα περάσει αρχικά αλλά στην ευθεία ο Leclerc θα ξαναπεράσει πρώτος. Τρομερή μάχη για την πρωτιά που συνεχίζεται για αρκετούς γύρους.

Στον 47ο γύρο ο Ολλανδός θα ξαναπεράσει πρώτος και ο Leclerc θα κάνει ένα λάθος στην στροφή. Στον 48ο γύρο έχουμε κίτρινη σημαία στο πρώτο κομμάτι της πίστας, όσο ο Verstappen παραμένει πρώτος με τον Leclerc να δίνει τον καλύτερο του εαυτό. 

Νικητής ο Max Verstappen στο Grand Prix της Jeddah.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης