Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ο δέκατος γύρος της σεζόν διεξάγεται στην Ισπανία, στη Βαρκελώνη. Η πίστα της Καταλονίας, είναι μία από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα μονοθέσια και τα ελαστικά. Ο φετινός αγώνας διεξάγεται τρεις εβδομάδες αργότερα από ότι είχε γίνει το 2023. Λογικά η θερμοκρασία θα είναι ακόμη ψηλότερη πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι ακόμη πιο δύσκολη η διαχείριση των ελαστικών.

Το πρόβλημα θερμοκρασίας θα μπορούσε να θέσει τη μαλακή γόμα C3 σε δυσχερή θέση, ενώ πέρυσι ήταν αρκετά ανταγωνιστική ακόμα και στον αγώνα, καθώς επιλέχθηκε από 16 οδηγούς εκ των 20, για το πρώτο σκέλος.

Η Pirelli για το φετινό στεγνό οδόστρωμα, επέλεξε τις τρεις πιο σκληρές γόμες (C1 ως σκληρή γόμα, C2 ως μεσαία γόμα και C3 ως μαλακή γόμα). Αυτή η επιλογή είχε γίνει και στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν.

 

Η πίστα θέτει μια ολοκληρωμένη πρόκληση και ξεχωρίζει για τις ευθείες αλλά και για τίς απαιτητικές στροφές. Για παράδειγμα η στροφή 3 και ο συνδυασμός των στροφών 13 και 14 που οδηγούν στην κύρια ευθεία, να είναι πολύ υψηλής ταχύτητας. Οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ειδικά στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου είναι ιδιαίτερα υψηλές, εν μέρει επειδή οι εννέα από τις 14 στροφές είναι προς τα δεξιά.

Για πολλά χρόνια, αυτή η πίστα φιλοξενούσε τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης των ομάδων και επίσης σηματοδοτούσε την έναρξη του ευρωπαϊκού κομματιού της σεζόν, που ταυτίζονταν με την άφιξη των πρώτων σημαντικών αναβαθμίσεων της χρονιάς.

Πλέον οι δοκιμές εξέλιξης πριν την έναρξη της σεζόν δεν γίνονται εκεί. Ωστόσο η Βαρκελώνη εξακολουθεί να αποτελεί μια δοκιμασία, που αντιμετωπίζεται με δέος από όλες τις ομάδες επειδή – και σε αυτή την περίπτωση, το κλισέ ισχύει – εάν ένα μονοθέσιο είναι ανταγωνιστικό εκεί, είναι γρήγορο σε όλους τους τύπους πίστας.

Το 2023, επανήλθε η αρχική διάταξη, που χρησιμοποιήθηκε από το 1991 όταν αυτή η πίστα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο της Formula 1. Η διάταξη άλλαξε το 2007 με την εισαγωγή ενός σικέιν πριν την τελευταία στροφή, με στόχο τη δημιουργία μιας ακόμη ευκαιρίας προσπέρασης, κάτι που όμως δεν επετεύχθη.

 

Στην πραγματικότητα, η αφαίρεση του σικέιν, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική διαμόρφωση των σημερινών μονοθεσίων, έχει οδηγήσει σε αύξηση των προσπεράσεων. Πέρυσι αυτή η πίστα πέρασε από μεσαία στη σχετική κατάταξη με τις ευκαιρίες για προσπέραση σε μια από τις τέσσερις κορυφαίες.

Από στρατηγικής άποψης, οι δύο αλλαγές θα πρέπει να είναι η ταχύτερη επιλογή. Πιθανόν θα χρησιμοποιηθούν όλες οι γόμες. Εάν η πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης είναι μεγαλύτερη, τότε μπορεί να χρειαστούν τρεις στάσεις. Καθότι ο περσινός αγώνας απέδειξε ότι τα προσπεράσματα είναι ευκολότερα από ό,τι στο παρελθόν, δεν είναι πρόβλημα να διατηρήσεις τη θέση στην πίστα.

Ο φετινός αγώνας είναι ο 54ος για το Grand Prix της Ισπανίας. Στη συγκεκριμένη πίστα θα γίνει αγώνας για 34η φορά. Το Ισπανικό GP εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 1951 και μονιμοποιήθηκε το 1986. Για πρώτη φορά αγώνας της F1 έγινε στην Βαρκελώνη το 1991. Το μήκος της πίστας είναι 4.657 μέτρα. Οι αγωνιζόμενοι στους 66 γύρους θα καλύψουν 307 χιλιόμετρα και 236 μέτρα. Το ρεκόρ πίστας κατέχει ο Max Verstappen με 1.16.33.

Το 10ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος θα μεταδοθεί την Κυριακή, 23 Ιουνίου, στις 16:00, ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr ) η στο συνδρομητικό F1 TV Pro και ετεροχρονισμένα στις 16:45 στο ελεύθερο κανάλι του ΑΝΤ1.

Οι φίλοι της F1 θα μπορούν να παρακολουθήσουν από τον ΑΝΤ1+ όλες τις προσπάθειες των αγωνιζομένων από σήμερα 21 Ιουνίου έως και την Κυριακή.

Το πρόγραμμα του τριημέρου έχει ως εξής:

21/6/24:

14.30 : Practice 1

18.00: Practice 2

22/6/24

13.30: Practice 3

17.00: Qualifying

23/6/24

16.00: Αγώνας

Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 15:00, μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα από το ΑΝΤ1+, την Κυριακή 23 Ιουνίου, μπορείτε να δείτε μια ανάλυση με τις πιο σημαντικές καινοτομίες των μονοθέσιων.

Ο απεσταλμένος του ΑΝΤ1 στις 24 Ώρες του Μαν, Πάνος Σεϊτανίδης ήταν παρών τη στιγμή, που η Ferrari έγραψε ιστορία και μεταφέρει το κλίμα, σ’ ένα μοναδικό θέμα.

Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Μαρία Ανδρεάδη, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης και Τζώρτζης Μαρκογιάννης. Στην παρουσίαση της εκπομπής «Formula 1 Show» μαζί με τους Τάκη Πουρναράκη και Πάνο Σεϊτανίδη, θα βρίσκεται η Μαρία Θωμά, με όλα τα νέα των VIP καλεσμένων της Formula 1.

Εκτός από τη Formula 1, τη Formula 2 και τη Formula 3, η Βαρκελώνη φιλοξενεί τον τρίτο γύρο της γυναικείας σειράς F1 Academy, που βρίσκεται τώρα στη δεύτερη σεζόν της.

Αναλυτικά το πρόγραμμα: