Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης
Χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις έγιναν τα δύο πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά στη Σιγκαπούρη. Αν όμως θα έπρεπε να προβάλουμε κάτι θα ήταν στο Practice 1, την κακή στιγμή του παγκόσμιου πρωταθλητή Max Verstappen ο οποίος έβρισε στην ενδοεπικοινωνία και φυσικά τιμωρήθηκε και στο Practice 2 η έξοδος του Georges Russell λίγα λεπτά πριν την εκπνοή του χρόνου.
Να δούμε την πρώτη περίπτωση με τον Ολλανδό όπου χρησιμοποίησε την αγγλική λέξη «fuck» κατά τη διάρκεια του FP1 στη Σιγκαπούρη. Αυτό δεν άρεσε στους αγωνοδίκες και τον κάλεσαν σε απολογία. Η απολογία κράτησε 15 λεπτά και στη συνέχεια οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τον τιμωρήσουν.
Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem φανερά εκνευρισμένος είπε:
«Βρισιές, τέλος. Δεν είμαστε… ράπερς».
Και ενώ όλοι μιλούσαν για τη βρισιά του Verstappen , εμφανίσθηκε εξοργισμένος ο Lewis Hamilton ο οποίος χαρακτήρισε τον χαρακτηρισμό του Sulayem ως ρατσιστική έκφραση.
Αγωνιστικά στο P1 πιο γρήγορος ήταν ο Charles Leclerc (Ferrari) ο οποίος έκανε χρόνο 1.31.763. Στη 2η θέση με διαφορά +0.076 ήταν ο Lando Norris (McLaren) και τον 3ο καλύτερο χρόνο έκανε ο Carlos Sainz (Ferrari) +) 0.189
Οι χρόνοι στο Practice 1
Στο Practice 2 η έξοδος του George Russell έφερε λίγο νωρίτερα την καρό σημαία και . ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας.
Ωστόσο η σειρά έμεινε όπως ήταν μέχρι εκείνη την στιγμή. Δηλαδή ο Lando Norris είχε χρόνο 1:30.727 ενώ πιο αργός κατά 58 χιλιοστά του δευτερολέπτου ήταν ο Charles Leclerc και έξι δέκατα πιο πίσω ο Ισπανός Carlos Sainz. O Max Verstappen, είχε τον 15ο καλύτερο χρόνο.
Οι χρόνοι στο Practice 2
Η πίστα της Marina Bay θα έχει και 4η ζώνη DRS
Οι γόμες που επελέγησαν για τον 15ο αγώνα Grand Prix στη Σιγκαπούρη είναι ίδιες με αυτές που χρησιμοποιήθηκαν στο Μπακού. Η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 θα είναι η μέση γόμα και η C5 θα είναι η μαλακή γόμα.
Η πίστα τροποποιήθηκε πέρσι με στόχο να βελτιωθεί η ροή των στροφών, αλλά παραμένει μία από τις πιο στριφτερές της σεζόν. Το μήκος της είναι τώρα μειωμένο στα 4.940 μέτρα, οπότε αντίστοιχα ο αριθμός των γύρων αυξήθηκε σε 62. Στον τελευταίο τομέα, μεταξύ των παλιών στροφών 16 έως 19, μεσολαβεί πλέον ευθεία 400 μέτρων που τις αντικατέστησε. Έτσι ο αριθμός των στροφών έχει μειωθεί από 23 σε 19.
Οι εργασίες ανακατασκευής της πίστας ξεκίνησαν πέρυσι και συνεχίστηκαν φέτος: Ανακατασκευάστηκαν τα τμήματα μεταξύ των στροφών 3 και 9, 10 και 12 και 14 και 17. Ο ασφαλτοτάπητας είναι παρόμοιος με αυτόν που χρησιμοποιείται γενικά σε δημόσιους δρόμους που είναι ανοιχτοί στην κυκλοφορία των πόλεων, αλλά με το νέο ασφαλτικό μπορεί κανείς να περιμένει πιο ομαλή επιφάνεια. Δεν μαθαίνει κανείς συνήθως πολλά από την πρώτη ελεύθερη προπόνηση, αλλά αυτή τη φορά θα δώσει σε όλους την ευκαιρία να αποκτήσουν σημαντικά δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των ελαστικών.
Όπως συμβαίνει σε όλες τις διαδρομές εντός πόλης, το παραμικρό λάθος στη Σιγκαπούρη έχει υψηλό κόστος, δεδομένου ότι υπάρχουν πολύ λίγες ζώνες διαφυγής και το να βγείτε λίγο εκτός γραμμής μπορεί να σας οδηγήσει στα προστατευτικά λάστιχα.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας είναι συνήθης διαδικασία εκεί, ειδικά επειδή χρειάζεται αρκετός χρόνος για να αφαιρεθεί ένα ακινητοποιημένο μονοθέσιο από την διαδρομή. Υπάρχουν δύο παράγοντες που καθιστούν την μια αλλαγή επικρατέστερη στρατηγική: Πρώτον, ο χαμένος χρόνος για μια αλλαγή ελαστικών είναι περίπου 28 δευτερόλεπτα, εν μέρει επειδή το όριο ταχύτητας εντός των πιτ μειώνεται στα 60 km/h και δεύτερον, το προσπέρασμα σε αυτή την διαδρομή είναι σίγουρα περίπλοκο. Στρατηγική δυο αλλαγών μπορεί να δούμε αν οι διαφορές μηδενιστούν από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Συνήθως, η μαλακή γόμα χρησιμοποιείται αποκλειστικά στις κατατακτήριες δοκιμές ενώ στον αγώνα χρησιμοποιούνται η μέση και η σκληρή γόμα. Ωστόσο, πέρσι η μαλακή γόμα C5 έπαιξε τον ρόλο της την Κυριακή, ειδικά στο πρώτο μέρος με τους οδηγούς να θέλουν να εκμεταλλευτούν την πρόσθετη πρόσφυσή της στην εκκίνηση. Η φθορά σε αυτή την πίστα οφείλεται κυρίως στη θερμική καταπόνηση, όχι τόσο στην επιφάνεια του ελαστικού, αλλά στο εσωτερικό του, κάτι που δεν βλέπουμε συχνά. Ποικίλλει δε πολύ, ανάλογα με τη ρύθμιση του μονοθεσίου και το αεροδυναμικό φορτίο που παράγει.
Στην διαδρομή της Marina Bay έχουμε δει συχνά στο πρώτο μέρος του αγώνα, οι οδηγοί προσπαθούν να πάνε όσο μακρύτερα μπορούν, διαχειριζόμενοι τα ελαστικά τους με στόχο να εξισορροπήσουν τα δύο μέρη όσο το δυνατόν περισσότερο.
Αυτό συχνά οδηγεί στο σχηματισμό ενός τρένου μονοθεσίων, όλα σε απόσταση ελάχιστη μύτη με ουρά, χωρίς δυνατότητα να προσπεράσουν επειδή δεν υπάρχει αρκετή διαφορά απόδοσης, παρά το γεγονός ότι η υπάρχουν τρεις ζώνες DRS. Επομένως, σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί περισσότερη δράση στη διαδρομή η FIA αποφάσισε να εισαγάγει μια τέταρτη ζώνη DRS για αυτό το Σαββατοκύριακο, μεταξύ των στροφών 14 και 16.
Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι την Κυριακή για να δούμε αν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Μέρος της απρόβλεπτης φύσης αυτού του αγώνα είναι ο καιρός. Η Σιγκαπούρη βρίσκεται στη ζώνη του Ισημερινού, το κλίμα της έχει υψηλή υγρασία, σπάνια κάτω από το 70%, με πιθανότητα βροχής, μερικές φορές πολύ έντονης, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή της νύχτας.
Το Grand Prix της Σιγκαπούρης ήταν το πρώτο νυχτερινό στην ιστορία της F1. Οπτικά, πάντα προσφέρει σπουδαίο θέαμα. Όπως συνήθως σε μια στενή διαδρομή, οι κατατακτήριες δοκιμές αποτελούν καθοριστικό παράγοντα όσον αφορά στο αποτέλεσμα του αγώνα. Από τους 14 αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι σήμερα εκεί τους 9 έχουν κερδίσει οι πιλότοι που ξεκίνησαν από την πρώτη θέση.