Του Γιώργου Παλληκάρη

Απίστευτη εμφάνιση για τη McLaren που θα πετύχει το απόλυτο. Ο Αυστραλιανός Oscar Piastri θα πετύχει την πρώτη νίκη στην καριέρα του, με τον teammate του Norris να ακολουθεί, σε έναν αγώνα που δεν είχε safety car, αλλά είχε αρκετό ενδιαφέρον. Τρίτος ο εκπληκτικός Hamilton,  τέταρτος ο Leclerc και πέμπτος ο Verstappen.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ίσως το πιο εντυπωσιακό μέρος του αγώνα (μετά το 1-2 της McLaren και τα team radio) να ήταν η μονομαχία των Hamilton και Verstappen που λίγο έλειψε να τινάξει τον αγώνα στον αέρα. Ο Hamilton υπερασπίστηκε τη θέση του από τον Ολλανδό σε πολλούς γύρους με μία επαφή να στέλνει τον Verstappen στον αέρα, αλλά να συνεχίζει τον αγώνα αλώβητος και χάνοντας μόνο μία θέση.

Η πίστα

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Hungaroring έχει μήκος 4.381χλμ. και οι πιλότοι σε συνολικά 70 γύρους καλύπτουν 306.63χλμ. Υπάρχουν 14 στροφές, έξι αριστερές και οκτώ δεξιές, μερικές από τις οποίες είναι στροφές 180 μοιρών. Η πίστα ανεβαίνει και κατεβαίνει ενώ τα 4.381 μέτρα της, την καθιστούν μία από τις πιο μικρές στο αγωνιστικό ημερολόγιο. Το ρεκόρ κατέχει με χρόνο 1.16.627 ο L. Hamilton από το 2020.

Θερμοκρασία οδοστρώματος: 43 Βαθμοί Κελσίου

Θερμοκρασία αέρα: 34 Βαθμοί Κελσίου

Η σειρά εκκίνησης

Για τρίτη φορά στην καριέρα του, ο Lando Norris της Mclaren ξεκινάει πρώτος στο Grid, μόνο που αυτή τη φορά θα έχει στη δεύτερη θέση τον teammate του, Piastri. Στην τρίτη θέση ο Ολλανδός Verstappen, στην τέταρτη ο Sainz και στην πέμπτη ο Hamilton. Την πρώτη 10άδα στην εκκίνηση συμπληρώνουν οι: Leclerc – Alonso – Stroll – Ricciardo – Tsunoda.

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Οι δύο McLaren δεν θα ξεκινήσουν καλά, καθώς αντί να ασχοληθούν με τον ανταγωνισμό, κοντραρίστηκαν μεταξύ τους, με το Norris να χάνει τη γραμμή του. Παράλληλα ο Verstappen προσπαθεί να χωθεί ανάμεσα τους και τελικά θα αναγκαστεί να βγει εκτός πίστας και να επιστρέψει στην δεύτερη θέση, μπροστά από τον τρίτοo πλέον Norris και πίσω από τον πρώτο Piastri.

Ο Norris αμέσως θα ζητήσει από το team radio να ενημερώσουν τον Verstappen ότι θα πρέπει να επιστρέψει την τρίτη θέση καθώς την κέρδισε βγαίνοντας εκτός πίστας. Αυτό και θα κάνει ο Ολλανδός ώστε να αποφύγει κάποια ποινή.

Οι μεγάλοι χαμένοι κατά την εκκίνηση είναι ο Norris που θα βρεθεί στην 2η από την 1η θέση, αλλά και ο Sainz ο οποίος θα χάσει 3 θέσεις. Με την λήξη και του τρίτου γύρου η κατάταξη είναι: Piastri – Norris – Verstappen – Hamilton – Leclerc – Sainz – Alonso – Stroll – Albon – Magnussen.

Από πολύ νωρίς αρκετοί οδηγοί θα μπουν να βάλουν τη σκληρή γόμα, με το pit lane ήδη από τον 5ο γύρο να έχει δεχθεί πολλά μονοθέσια. Πάντως τόσο στην εκκίνηση όσο και στους πρώτους 15 γύρους, δεν θα υπάρξει επαφή αλλά και κανένα έκτακτο περιστατικό με τον αγώνα να κυλά ομαλά.

Ο Verstappen θα κάνει αρκετά παράπονα στο team radio για κακή πρόσφυση, ενώ επειδή δεν έχει μπει ακόμα στα pits, ηγείται της κατάταξης όντας πρώτος, έχοντας πίσω τις δύο  Ferrari και ακόμα πιο πίσω τις δύο McLaren.

Τελικά ο Ολλανδός θα μπει για αλλαγή ελαστικών, ταυτόχρονα με τον Sainz, στο γύρο 22. Οι γύροι που έχουν γράψει τα διάφορα ελαστικά, δίνουν ή παίρνουν αντίστοιχα πλεονέκτημα σε κάθε οδηγό, με τις προσπεράσεις να είναι αρκετές, κυρίως στις μεσαίες θέσεις της κατάταξης.

Ξεχωρίζει το team radio του Albon, καθώς αρχικά οι μηχανικοί του είπαν να πιέσει αλλά στη πορεία τον ενημέρωσαν να επιστρέψει στο plan B. Ο οδηγός απάντησε πως δεν εκτιμά την μη αποφασιστικότητα τους και πως αυτή η συνεχής αλλαγή στρατηγικών δεν θα έχει καλό αποτέλεσμα.

Βρισκόμαστε ακριβώς στη μέση του αγώνα, με τον Verstappen να κυνηγά τον Hamilton για την τρίτη θέση (πίσω από τις δύο McLaren που ηγούνται τον αγώνα) σε μία μονομαχία βγαλμένη από τη σεζόν 2022. Τη μία στιγμή ο Ολλανδός περνά τον Βρετανό, την επόμενη όμως ο Hamilton ξαναπαίρνει τη θέση. Ο Verstappen θα παραπονεθεί στο team radio για λάθος κατανομή πέδηση με τα παράπονα του να είναι συχνά γύρω από το μονοθέσιο του.

Η μονομαχία των δύο πρωταθλητών κρατά για πολλούς γύρους με την απόσταση τους να είναι μηδαμινή. Μετά από 5 γύρους, η επική αυτή κόντρα θα λήξει, καθώς ο Hamilton θα μπει στα pits, μαζί με τον Leclerc.

Η πρώτη εγκατάλειψη θα έρθει λίγο μετά τη μέση του αγώνα, και θα είναι αυτή του Gasly της Alpine καθώς οι μηχανικοί θα του ζητήσουν να μπει στα pits και να αποσύρει το μονοθέσιο του.

Συνεχίζεται ο καβγάς του Verstappen με τους μηχανικούς του σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν. Παράλληλα, λόγω του pit stop, ο Norris θα βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης μπροστά από τον Piastri, με το team radio να αναφέρει πως καλό θα είναι να επιστρέψει την πρώτη θέση στον Piastri, καθώς την κέρδισε λόγω τη τακτικής των pit stops.

Με τους γύρους να λιγοστεύουν, οι δύο McLaren στην κορυφή έχουν αποκτήσει απόσταση ασφαλείας από τον τρίτο Hamilton με τον Verstappen να ακολουθεί στο 1.5δευτ.  και τον Leclerc από πίσω να παραμένει κοντά χάρη στο DRS.

Η μονομαχία Verstappen Hamilton επιστρέφει και τελικά ο Ολλανδός από την ασφυκτική πίεση που ασκούσε για να προσπεράσει τον Βρετανό, θα μπλοκάρει τους τροχούς του και θα πέσει πάνω στον Hamilton. Το μονοθέσιο του θα σηκωθεί στον αέρα αλλά θα προσγειωθεί κανονικά και θα συνεχίσουν και οι δύο τον αγώνα. Απίστευτη στιγμή που θα κοστίσει στον Verstappen μία θέση.

Ταυτόχρονα, οι μηχανικοί ενημερώνουν τον Norris πως πρέπει να αφήσει τον δεύτερο Piastri να βγει πρώτος. Ο Βρετανός ξεκαθαρίζει πως δεν συμφωνεί αλλά λέει πως θα ακολουθήσει την εντολή…

Έτσι λοιπόν την καρό σημαία θα αντικρίσει πρώτος (και για πρώτη φορά στην καριέρα του) ο Piastri της Mclaren με τον team mate του να ακολουθεί.

Η τελική κατάταξη είναι: Piastri – Norris – Hamitlon – Leclerc – Verstappen – Sainz – Perez – Russell – Tsunoda – Stroll – Alonso – Ricciardo – Hulkenberg – Albon – Magnussen – Bottas – Sargeant – Zhou – Ocon.

Εγκατέλειψε ο Gasly.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης