Του Γιώργου Παλληκάρη

Ένα Safety Car στο σωστό timing, ήταν αρκετό για να φέρει τα πάνω κάτω στο Miami, όπου ο Norris της McLaren κατάφερε να πάρει την 1η του νίκη στην F1, αφήνοντας τον Verstappen δεύτερο και απόλυτα απογοητευμένο. Η McLaren με τον Norris είχε ιδανικό αγώνα και άξιζε τη νίκη, ενώ εκτός από τον Ολλανδό, την πρώτη πεντάδα ολοκλήρωσαν οι: Leclerc – Sainz – Perez. Εγκατέλειψε ο Sargeant μετά από επαφή με τον Magnussen.

Η πίστα

Η ιδιαίτερα καινούργια πίστα Miami International Autodrome (Florida-USA) μπήκε για πρώτη φορά, στο αγωνιστικό ημερολόγιο της F1, το 2022. Οι πιλότοι θα κάνουν 57 γύρους την πίστα τν 5.412μ. καλύπτοντας 5.412. Το ρεκόρ πίστας κατέχει ο Max Verstappen (1’.29’’.708).

Η σειρά εκκίνησης

Χωρίς εκπλήξεις, ο Ολλανδός Max Verstappen για μία ακόμη φορά στην 1η θέση του Grid με τους Leclerc και Sainz της Ferrari στις επόμενες δύο θέσεις. Την πεντάδα κλείνουν οι Perez και Norris ενώ ο Hamilton ξεκινά από τη θέση 8.

30χρόνια από το θάνατο του καλύτερου Βραζιλιάνου οδηγού στην ιστορία της Formula 1, Ayrton Senna. Φυσικά αποδόθηκαν οι απαραίτητες τιμές.

Θερμοκρασία:29 βαθμοί στον αέρα, 46 στο οδόστρωμα.

Θεατές: 275.000 το 3ήμερο

Πως κύλησε ο αγώνα

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Ολλανδός θα προστατέψει την πρώτη θέση με τις δύο Ferrari να ακολουθούν. Ο Perez θα έχει ένα μπλοκάρισμα στην 1η στροφή και θα χάσει μία θέση, θα πέσει στην πέμπτη, ενώ ο Piastri θα περάσει τον Sainz και θα περάσει στην τρίτη θέση. Καθαρή εκκίνηση και μετά από τον 1ο γύρο η σειρά είναι: Verstappen – Leclerc – Piastri – Sainz – Perez – Norris – Hulkenberg – Hamilton – Tsunoda – Russell.

Εκπληκτικό το γεγονός πως ο Max Verstappen μέσα σε δύο γύρους κατάφερε να αποκτήσει τόση απόσταση από τον δεύτερο Leclerc που δεν του επιτρέπει να ανοίξει DRS. (1.927 δευτ.)

Πολύ γρήγορα όμως ο Piastri της McLaren θα περάσει τον Leclerc και θα βρεθεί στην δεύτερη θέση, 2.2δευτ. πίσω από τον πρωτοπόρο Verstappen.

Οι αλλαγές ελαστικών ξεκίνησαν και ο Perez θα επιλέξει τα σκληρά ελαστικά, μία επιλογή η οποία πιθανότατα θα τον «βγάλει» μέχρι το τέλος του αγώνα.

Στο 23ο γύρο θα έχουμε Virtual Safety Car με στόχο να απομακρυνθεί από την πίστα μία πλαστική κυλινδρική κορίνα την οποία ξεκόλλησε από το κερμπ ο Ολλανδός και έφερε μέσα στην πίστα. Αυτό το Safety Car θα το εκμεταλλευτούν αρκετοί οδηγοί για να κάνουν pit stop (στο μισό χρόνο). Ένας από αυτούς και ο Ολλανδός ο οποίος θα βάλει τη σκληρή γόμα.

Αυτή η κίνηση θα τον ρίξει στην 4η θέση, αφήνοντας τον Piastri στην 1η θέση, μιας και δεν έχει κάνει pit stop.

Η μεγάλη στιγμή ήρθε στον 29ο γύρο, καθώς Sargeant με Magnusen είχαν επαφή (ο Magnusen θα κριθεί υπεύθυνος και θα χρεωθεί με 10 δευτ. ποινή αλλά θα συνεχίσει τον αγώνα), με τον πρώτο να μην μπορεί να συνεχίσει. Το κανονικό Safety Car θα κάνει την εμφάνιση του, ενώ η κατάταξη είναι: Norris – Verstappen – Leclerc – Piastri – Sainz – Perez.

Μετά από 3 γύρους, στον 32ο, το Safety Car θα αποχωρήσει και ο Norris θα ηγηθεί του αγώνα. Ο Norris θα καταφέρει να κρατηθεί στην πρώτη θέση, ανοίγοντας απόσταση από τον δεύτερο Ολλανδό στα 1.299δευτ. μην αφήνοντας τον να έχει DRS.

O Verstappen φαίνεται να μην μπορεί να απειλήσει τον Norris με τον Ολλανδό να λέει στο team radio «Δεν μπορώ να στρίψω το μονοθέσιο, καταστροφή».

Ο Piastri θα χρειαστεί να αλλάξει μπροστινή αεροτομή στο μονοθέσιο του, μετά από επαφή με τον Sainz και θα κάνει pit stop 10 δευτ.

Οι μονομαχίες ασταμάτητες σε όλες τις θέσεις της κατάταξης, με το θέαμα να είναι εντυπωσιακό.

Ο Norris θα συνεχίσει να μεγαλώνει τη διαφορά του από τον δεύτερο Verstappen και θα αντικρίσει για πρώτη φορά στην καριέρα του, πρώτος την καρό σημαία σημειώνοντας μία τεράστια νίκη, αγχώνοντας την Red Bull: Η τελική κατάταξη: Norris – Verstappen – Leclerc – Sainz – Perez – Hamilton – Tsunoda – Russell – Alonso – Ocon – Hulkenberg – Gasly –  Piastri – Zhou – Ricciardo – Bottas – Stroll – Magnussen – Albon. Εγκατέλειψε ο Sargeant.