Του Γιώργου Παλληκάρη

Το 7ο Grand Prix της χρονιάς, δυστυχώς δεν είχε το ενδιαφέρον που όλοι περιμέναμε, έχοντας στο μυαλό μας ακόμα τη νίκη του Norris στον προηγούμενο αγώνα. Σήμερα στην Ίμολα, ο Verstappen ξεκίνησε πρώτος, δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα (εκτός από τους 3 τελευταίους γύρους λόγω φθαρμένων ελαστικών) και τελικά είδε πρώτος την καρό σημαία. Παρά την γνωστή φήμη της πίστας, δεν υπήρξε κανένα Safety Car (ούτε καν virtual), ενώ υπήρξε μία μόνο εγκατάλειψη, αυτή του Albon από μηχανική βλάβη. Δεύτερος τερμάτισε ο, για ακόμη μία φορά εξαιρετικός Norris της McLaren, τρίτος ο Leclerc, με τους Piastri και Sainz να κλείνουν την πρώτη πεντάδα, σε έναν αγώνα που δεν είχε εκπλήξεις και απρόοπτα, παρά μόνο το τελευταίο “κυνηγητό” του Norris στον Ολλανδό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

30 χρόνια από το θάνατο του Ayrton Senna – Ο Sebastian Vettel τον τίμησε με τον καλύτερο τρόπο

Ο Sebastian Vettel ξεσήκωσε τα πλήθη καθώς οδήγησε στην πίστα, την αγωνιστική McLaren που οδηγούσε ο Ayrton Senna το 1993. Ο κόσμος δεν σταμάτησε να χειροκροτεί τον Vettel, ενώ χθες ο ίδιος μαζί με τους οδηγούς, έτρεξαν με τα πόδια την πίστα προς τιμής του βραζιλιάνου.  Ήταν σε αυτή την πίστα, όταν πριν 30 χρόνια (1994), ο θρυλικός Senna έχασε τη ζωή του στη στροφή Tamburello όπου η Williams του έπεσε με 233χλμ./ώρα στον τσιμεντένιο τοίχο, προκαλώντας τον ακαριαίο θάνατο του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πίστα

Η Ίμολα έχει μήκος 4.909 μέτρα, αποτελείται από 19 στροφές και διαθέτει μόλις μία ζώνη DRS. Οι οδηγοί σε 63 γύρους καλύπτουν 309.049 χιλιόμετρα, ενώ το ρεκόρ πίστας με χρόνο 1.15.484 έχει κάνει ο Hamilton. Τις περισσότερες νίκες στην πίστα έχει ο Michael Schumacher.

Η σειρά εκκίνησης

Απογοήτευση για τους χιλιάδες Ιταλούς καθώς ο Ολλανδός Max Verstappen θα ξεκινήσει για ακόμη μία φορά πρώτος. Πίσω του, στη θέση 2 ο Norris της McLaren (ο οποίος κέρδισε το προηγούμενο GP) ενώ στις θέσεις 3 και 4 οι δύο Ferrari με τους Leclerc και Sainz αντίστοιχα. Στην 5η θέση ο δεύτερος οδηγός της McLaren, Piastri (ο οποίος ήταν να ξεκινήσει 2ος αλλά δέχθηκε ποινή και έπεσε στην πέμπτη), ενώ ο Perez είναι στην 11η θέση.

Πως κύλησε ο αγώνας

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Ολλανδός θα προστατέψει την 1η θέση, ενώ η εκκίνηση θα είναι καθαρή χωρίς επαφές αλλά και χωρίς κερδισμένες θέσεις. Έτσι η πρώτη πεντάδα θα παραμείνει αμετάβλητη με τους Verstappen – Norris – Leclerc – Sainz – Piastri. Στις θέσεις 6 και 7 ακολουθούν οι δύο Mercedes.

Ο Verstappen θα χρειαστεί μόλις 4 γύρους για να αποκτήσει απόσταση 1.8δευτ. από τον δεύτερο Norris, αφαιρώντας του το δικαίωμα για  τη χρήση DRS.

Με 19 στροφές (10 αριστερές και 9 δεξιές) και μια σημαντική υψομετρική διαφορά 30 μέτρων από το ψηλότερο προς το χαμηλότερο σημείο, η πίστα είναι αρκετά στενή και με μόνο μία ζώνη DRS. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι προσπεράσεις να είναι πολύ δύσκολες.

Το πρώτο πρόβλημα σε μονοθέσιο, θα έρθει στον 10ο γύρο και αφορά τη Williams του Albon, ο οποίος φτάνει με αργό ρυθμό στα pits. Εκεί θα αλλάξει τετράδα ελαστικών καθώς φαίνεται πως ένας τροχός, δεν είχε κουμπώσει σωστά.

To «χορό» των pit stops θα ανοίξει ο George Russell στον 23ο γύρο, με τη λογική να λέει πως οι περισσότερες ομάδες θα πάνε σε πλάνο μίας μόνο αλλαγής όπου θα βγάλουν τα μεσαία και θα βάλουν τα σκληρά ελαστικά, για να πάνε μέχρι τέλος του αγώνα χωρίς δεύτερη αλλαγή.

Ο πρωτοπόρος Ολλανδός θα μπει στα pits στον 25ο γύρο και όπως και οι υπόλοιποι, θα βάλει τη σκληρή γόμα για να πάει με αυτή μέχρι τον τερματισμό.

Η επαφή των οδηγών με τις αμμοπαγίδες είναι αρκετά συχνή. Τόσο ο Perez όσο και ο Hamilton «έγραψαν» αρκετά μέτρα μέσα σε αυτές.

Με 24 γύρους να έχουν απομείνει μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Verstappen έχει αποκτήσει διαφορά 6.5δευτ. από τον δεύτερο Norris ενώ ο Leclerc ακολουθεί με 2.1 δευτ. από την McLaren.

Πάνω στην προσπάθεια του ο Leclerc να φτάσει τον δεύτερο Norris, ο μονεγάσκος θα χάσει τα φρένα και θα βγει για λίγο εκτός πίστας, χωρίς να αποκομίσει από αυτό κάποια βλάβη.

Η πρώτη εγκατάλειψη τελικά θα έρθει στον 55ο γύρο, όταν και ο Albon της Williams θα βρεθεί στα pits και θα αποσυρθεί από τη μάχη. Ήταν ούτως ή άλλως στην τελευταία θέση της κατάταξης.

Με μονοψήφιο αριθμό γύρων να απομένουν, ο Ολλανδός παραπονιέται πως τα λάστιχα του δεν παρέχουν την αναμενόμενη πρόσφυση και πως το υβριδικό σύστημα έχει ξεμείνει από μπαταρία. Κάτι που επιβεβαιώνουν και οι χρόνοι, καθώς η διαφορά του από τον δεύτερο Norris, έχει μειωθεί από τα 7.5 δευτ. στα 2 δευτ. με 4 γύρους να απομένουν.

Παρά την πίεση του Norris, ο Ολλανδός θα καταφέρει να τερματίσει πρώτος με διαφορά 0.731δευτ. από τον Αυστραλό που τα έδωσε όλα και κέρδισε το χειροκρότημα. Η τελική κατάταξη διαμορφώθηκε ως εξής: Verstappen – Norris – Leclerc – Piastri – Sainz – Hamilton – Russell – Perez – Stroll- Tsunoda – Hulkenberg – Magnussen – Ricciardo – Ocon – Zhou – Gasly – Sargeant – Bottas –  Alonso. Εγκατέλειψε ο Albon.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης