Του Γιώργου Παλληκάρη
Το 17ο Grand Prix της χρονιάς ολοκληρώθηκε με τον Oscar Piastri νικητή. Ένας απίστευτος αγώνας που επιβεβαίωσε πως όταν ο Verstappen δεν είναι ένα λέβελ πάνω από όλους, η Formula 1 έχει τρομερό ενδιαφέρον. Ο Piastri με μία απίστευτη προσπέραση (και μετά εξαιρετική άμυνα) θα πάρει τη νίκη, αφήνοντας δεύτερο τον Leclerc ενώ στον τελευταίο γύρο, η σύγκρουση των Perez – Sainz (ενώ ήταν στις θέσεις 3-4) θα φέρει Virtual Safety Car, υπό το καθεστώς του οποίου έρχεται και τέλος του αγώνα. Πλέον στο πρωτάθλημα κατασκευαστών προηγείται η McLaren ενώ οι διεκδικητές του τίτλου για το πρωτάθλημα οδηγών αυξάνονται.
Μετά και το συμβάν του τελευταίου γύρου η τελική κατάταξη είναι: Piastri – Leclerc – Russell – Norris – Verstappen – Alonso – Albon – Colapinto – Hamilton – Bearman – Hulkenberg – Gasly – Ricciardo – Zhou – Ocon – Bottas. Εγκατέλειψαν οι: Perez – Sainz – Stroll – Tsunoda
Η πίστα
Για πρώτη φορά στο Μπακού έγινε αγώνας το 2016 και μέχρι σήμερα έχουν γίνει επτά φορές αγώνες της F1 από όπου έχουν κερδίσει έξι διαφορετικοί πιλότοι. Η πίστα έχει μήκος 6.003 μέτρα και οι πιλότοι καλύπτουν σε 51 γύρους 306.049 χλμ. Το ρεκόρ πίστας το κατέχει ο Charles Leclerc από το 2019 με χρόνο 1.43.009. Οι εικόνες από την πίστα μοναδικές μιας και η διαδρομή στην Πόλη των Ανέμων κινείται γύρω από τους Πύργους της φωτιάς (Flame Towers) και το παλιό κάστρο.
Η σειρά εκκίνησης
Ο Μονεγάσκος πιλότος της Ferrari, Charles Leclerc έκανε τον καλύτερο χρόνο στα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά κα κέρδισε την Pole Position, έχοντας φόρα από τη νίκη του στο προηγούμενο GP, στην Ιταλία. Πίσω του ο Oscar Piastri ενώ στην τρίτη θέση είναι η δεύτερη Ferrari, αυτή του Sainz. Στις θέσεις 4-5-6-7 οι Perez – Russell – Verstappen – Hamilton ενώ ο Norris ξεκινά από τη 14η θέση.
- Θερμοκρασία αέρα: 26 Βαθμοί Κελσίου
- Θερμοκρασία οδοστρώματος: 45 Βαθμοί Κελσίου
Πως κύλησε ο αγώνας
Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Παρά το στρίμωγμα, δεν υπήρχαν ιδιαίτερες επαφές και η εκκίνηση ήταν γενικά καθαρή. Ο Leclerc καταφέρνει να προστατέψει την 1η θέση, ενώ ο 4ος Perez θα καταφέρει να περάσει τον Sainz και να βρεθεί 3ος. Παράλληλα μία θέση θα κερδίσει και ο Verstappen, βρισκόμενος πλέον στην 5η θέση, ήδη από τον τέλος του πρώτου γύρου.
Ο αγώνας γίνεται σε δρόμο και αυτό σημαίνει πως στο μεγαλύτερος μέρος είναι στενή η πίστα. Υπάρχει όμως η μεγάλη ευθεία 2.2χλμ. (η οποία είναι και η μεγαλύτερη στο καλεντάρι της F1) όπου μαζί με τη χρήση DRS πραγματοποιούνται αρκετά προσπεράσματα ενώ σημειώνονται και απίστευτες τελικές ταχύτητες.
Ο πρωτοπόρος Leclerc για την ώρα έχει καταφέρει να κρατήσει εκτός ζώνης DRS τον δεύτερο Piastri, ενώ ο Perez παραμένει τρίτος, μπροστά από τον Sainz. Ο Lando Norris που ξεκίνησε από την 14η θέση, με 10 γύρους να έχουν περάσει στον αγώνα, είναι ήδη στην 10η θέση.
Οι επισκέψεις στα Pits ξεκίνησαν ήδη από τον 12ο γύρο ενώ οι προσπεράσεις στη μεγάλη ευθεία, δίνουν και παίρνουν. Για να έχετε μία εικόνα για το πόσο διαφορετικός είναι ο δρόμος τις ημέρες που δεν υπάρχει αγώνας, δείτε την παρακάτω φωτογραφία.
Η πρώτη εγκατάλειψη θα έρθει στον 16ο γύρο για τον Yuki Tsunoda της RB. Ο λόγος είναι μία επαφή που είχε στην εκκίνηση του αγώνα (στην πρώτη στροφή) με τον Stroll, η οποία έφερε πλήγμα στο πλαϊνό μέρος του μονοθεσίου του. Τελικά με τους γύρους να περνάνε, η ζημιά μεγάλωνε και ο πιλότος απέσυρε το μονοθέσιο του στα Pits.
Ο Oscar Piastri (στον 20ο γύρο) με μία παράτολμη κίνηση θα καταφέρει να περάσει τον Leclerc και να πάρει τα ηνία του αγώνα για πρώτη φορά. Παράλληλα ο 7ος Verstappen αναφέρει στο team radio πως έχει πρόβλημα με τα φρένα.
Για τους επόμενους 10 γύρους, ο Charles Leclerc προσπαθεί να ξαναπάρει την πρωτιά από τον Piastri, όμως ο οδηγός παίζει εκπληκτική άμυνα, ενώ στη μονομαχία αυτή, έχει έρθει να προστεθεί και ο τρίτος στην κατάταξη Perez, ο οποίος είναι μόλις 1δευτ. πίσω από τον Leclerc.
Τα παράπονα του Verstappen για το μονοθέσιο του συνεχίζουν ασταμάτητα, ενώ απομένουν 15 γύροι για το τέλος. O 7ος Norris μετά από 38 γύρους, θα μπει για πρώτη αλλαγή ελαστικών.
Εκπληκτικές οι μάχες για τις θέσεις 1-2-3 και 4-5-6, αποδεικνύοντας πως τώρα που ο Verstappen δεν είναι ένα λέβελ πάνω από όλους, η Formula 1 απέκτησε ξανά το ενδιαφέρον που είχε χάσει, ενώ οι διεκδικητές του τίτλου αυξάνονται. Όλα τα σενάρια για το πρωτάθλημα οδηγών αλλά και κατασκευαστών είναι ανοικτά.
Η δεύτερη εγκατάλειψη του αγώνα θα έρθει στον 47ο γύρο, με τον Stroll να αποχωρεί αφού οδηγήσει το μονοθέσιο του στα Pits λόγω μηχανικής βλάβης.
Στο τελευταίο γύρο, ο Sainz και ο Perez ενώ μονομαχούν για την τρίτη θέση, θα συγκρουστούν και θα φέρουν καθεστώς Virtual Safety Car, υπό το οποίο θα έρθει και ο τέλος του αγώνα με μόνους χαμένους τους… ίδιους.
Τεράστια νίκη για τον Oscar Piastri – Απογοήτευση για τον δεύτερο Leclerc που πάλεψε για 15 γύρους αλλά δεν τόλμησε μία προσπέραση, έχοντας φθαρμένα ελαστικά.