Του Γιώργου Παλληκάρη

Το δεύτερο Grand Prix της χρονιάς μόλις ολοκληρώθηκε στην Κίνα και μπορεί να μην είχε το σασπένς και τις 6 εγκαταλείψεις που είχαμε στο 1ο (Αυστραλία), είχε όμως την επιβεβαίωση πως η McLaren μέχρι τώρα δεν έχει αντίπαλο. Ο Poleman Oscar Piastri θα ξεκινήσει πρώτος και θα τερματίσει πρώτος, με την βρετανική ομάδα να κάνει το 1-2. Για έναν ακόμα αγώνα ο σταθερός Russell θα τερματίσει τρίτος, ενώ o Verstappen θα τερματίσει στην τέταρτη θέση. Οι δύο Ferrari θα ολοκληρώσουν τον αγώνα στις θέσεις 5 και 6, έχοντας και μία επαφή μεταξύ τους στην εκκίνηση. Μοναδική εγκατάλειψη αυτή του Fernando Alonso λόγω προβλήματος στα φρένα.

Η πίστα

Για πρώτη φορά αγώνας της F1 στην Κίνα έγινε το 2004 και από τότε το ρεκόρ πίστας με χρόνο 1.32.238 έχει ο Michael Schumacher. Όμως τις περισσότερες νίκες (6) έχει ο Lewis Hamilton. Η πίστα στην Shanghai έχει μήκος 5.451 μέτρα και οι αγωνιζόμενοι καλύπτουν σε 56 γύρους 305,066 km. Διαθέτει δύο μεγάλες ευθείες με 16 απαιτητικές στροφές και δύο ζώνες DRS.

  • Θερμοκρασία αέρα: 27 Βαθμοί Κελσίου
  • Θερμοκρασία οδοστρώματος: 36 Βαθμοί Κελσίου
  • Θεατές: 220.000

Η σειρά εκκίνησης

Με έναν καταπληκτικό γύρο και με χρόνο 1:30.641 (ταχύτερος στην ιστορία της πίστας), ο νεαρός Oscar Piastri κατέκτησε την πρώτη Pole Position της καριέρας του και ξεκινάει στο Grand Prix στην Κίνα, από την πρώτη θέση του Grid. Δεύτερος ο George Russell και τρίτος ο δεύτερος οδηγός της McLaren, Lando Norris. Ακολουθούν οι Verstappen, Hamilton (ο οποίος κέρδισε τον αγώνα Sprint), Leclerc, Jadjar, Antonelli, Tsunoda, Albon.

Πως κύλησε ο αγώνας

 

Τα πέντε φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν. Ο Piastri θα ξεκινήσει καλά και θα προστατέψει την πρώτη θέση, ενώ ο δεύτερος Russell θα χάσει την θέση του από τον Lando Norris. Έτσι οι δύο McLaren θα βρεθούν στις δύο πρώτες θέσεις, ενώ ο Verstappen από τέταρτος θα βρεθεί έκτος. Η εκκίνηση πάντως ήταν καθαρή εκτός από μία επαφή του Leclerc με τον Hamilton (επαφή είχαν και στο 1ο GP) η οποία θα αποφέρει ένα μικρό ράγισμα στο κάθετο πλαϊνό στο μονοθέσιο του Μονεγάσκου, ο οποίος θα συνεχίσει κανονικά τον αγώνα.

Με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, η κατάταξη στην πρώτη 10άδα είναι Piastri, Norris, Russell, Hamlton, Leclerc, Verstappen, Antonelli, Tsunoda, Hadjar, Ocon.

Η πρώτη εγκατάλειψη θα έρθει νωρίς και πιο συγκεκριμένα στον 4ο γύρο, όπου ο Fernando Alonso θα ενημερώσει στο team radio ότι δεν έχει φρένα. Ευτυχώς χωρίς να κινδυνέψει ο ίδιος ή άλλος οδηγός.

Οι πρώτες στάσεις στα Pits ξεκίνησαν από τον 14ο γύρο, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως ο Leclerc στο Pit Stop που θα πραγματοποιήσει, δεν θα αντικαταστήσει το ρύγχος στο οποίο έχει σπάσει το πλαϊνό κάθετο.

Με τους μισούς γύρους του αγώνα να έχουν ολοκληρωθεί, η εικόνα παραμένει σχεδόν ίδια με αυτή του πρώτου γύρου. Οι δύο McLaren μπροστά σταθερά, ακολουθεί ο Russell και έπειτα oι Leclerc, Verstappen και Hamilton. Εντύπωση πάντως προκαλεί πως ο η ομάδα ζήτησε προηγουμένως από τον Hamilton να αφήσει τον Leclerc να περάσει μπροστά του μιας και έχει πιο γρήγορο ρυθμό.

Οι περισσότερες μάχες δίνονται από την 10η θέση και κάτω, καθώς στους πρωτοπόρους οι αποστάσεις έχουν μεγαλώσει. Παράλληλα, ατυχία για τον Tsunoda, ο οποίος θα αναγκαστεί να μπει στα Pits στον 47ο από τους 56 γύρους για να αλλάξει το μπροστινό μέρος καθώς έσπασε ένα κομμάτι του. Μία κίνηση που θα τον φέρει στην τελευταία θέση.

Τρεις γύρους πριν την καρό σημαία, ο Verstappen θα περάσει τον Leclerc και θα βρεθεί στην 4η θέση, πίσω από τον Russell και μπροστά από τις δύο Ferrari.

Τελικά ο αγώνας θα ολοκληρωθεί χωρίς άλλη αλλαγή και έτσι ο Oscar Piastri ο οποίος θα ξεκινήσει πρώτος, θα τερματίσει πρώτος. Τρίτη νίκη στην καριέρα του, ενώ η McLaren θα κάνει το 1-2 δείχνοντας την κυριαρχία της. Τρίτος ο Russell.

Τελική κατάταξη: Piastri – Norris – Russell – Verstappen – Leclerc – Hamilton – Ocon – Antonelli – Albon – Bearman – Gasly – Stroll – Sainz – Doohan – Hadjar – Lawson – Bortoleto – Hulkenberg – Tsunoda.

Εγκαταλείψεις: Alonso

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης