Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Στο πέρασμά της δεν περνάει απαρατήρητη. Έτσι έγινε και την Κυριακή 11 Ιουλίου.Η «όμορφη κυρία» μιας άλλης εποχής εμφανίσθηκε σε έναν από τους πιο σημαντικούς αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και μας γύρισε αρκετά χρόνια πίσω.
Ο αγώνας ήταν μόλις 10.4 χιλιόμετρα. Οι 120 οδηγοί ξεκίνησαν με τα σπάνια αυτοκίνητά τους από υψόμετρο 1300 μέτρων, έκαναν μια καταπληκτική διαδρομή κοντά στις Γαλλικές Άλπεις και έφθασαν στην κορυφή του βουνού σε υψόμετρο 2.035μ.
Η διαδρομή που έκαναν είναι γεμάτη στροφές και αρκετά ανηφορική. Η εκκίνηση δόθηκε από το Cesana Torinese. Τα αυτοκίνητα αφού πέρασαν μέσα από τα «Βουνά του Ολύμπου», μια πανέμορφη περιοχή έφθασαν στο Sestriere που βρίσκεται στα 2.035 μ. και θεωρείται ότι είναι ένα καταπληκτικό θέρετρο που είναι γεμάτο από κόσμο τόσο το χειμώνα όσο και το καλοκαίρι.
Στα «Βουνά του Ολύμπου» δημιουργήθηκε ένας άρρηκτος δεσμός με την Lancia Aurelia, όταν στο Sestriere Rally του 1951 οι Ascari και Villoresi κέρδισαν τον αγώνα στο τιμόνι της σεντάν έκδοσης B10, ενώ ένα χρόνο αργότερα οι Gino Valenzano και Mario Poltronieri επανέλαβαν την επιτυχία, αυτή τη φορά οδηγώντας την επίσης πανέμορφη B20 coupé.
Η διάσημη Lancia Aurelia B20, η οποία ανήκει στη συλλογή του τμήματος Heritage της Stellantis δεν πέρασε απαρατήρητη. Ήταν ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα στην ιστορία.
Το 39ο Cesana-Sestriere που έγινε την Κυριακή 11 Ιουλίου, αποτελεί μέρος του Ευρωπαϊκού και του Ιταλικού πρωταθλήματος ταχύτητας κλασσικών αυτοκινήτων.
Με περισσότερα από 600 κλασσικά αυτοκίνητα στην κατοχή του, το τμήμα Heritage έχει τους μηχανικούς και τις γνώσεις ώστε να επαναφέρει – με απόλυτα αυθεντικό τρόπο- στην αρχική τους λάμψη μοναδικά από κάθε άποψη κλασσικά αυτοκίνητα.
Φέτος η Lancia Aurelia B20 συμπλήρωσε 70 χρόνια ιστορίας. Η παραγωγή της ξεκίνησε το 1951 και σταμάτησε το 1958. Ήταν ένα ακριβό αυτοκίνητο. Ωστόσο γνώρισε σημαντική εμπορική επιτυχία. Κάτω από το καπό της «έκρυβε» τον πρώτο στην ιστορία του αυτοκινήτου,V6 κινητήρα μαζικής παραγωγής.
Τον είχε σχεδιάσει ο Francesco De Virgilio και φυσικά η Aurelia ξεχώρισε από την πρώτη στιγμή. Μια από τις πρώτες 90 Aurelia που κατασκευάστηκαν τον Απρίλιο του 1951, ήταν ένα από τα αυτοκίνητα του φετινού αγώνα.