Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Εδώ και χρόνια περιμέναμε με αγωνία την ίδρυση της ομοσπονδίας αυτοκινήτου και την αναγνώρισή της από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Πέρασαν δεκαετίες μέχρι το όνειρο να γίνει πραγματικότητα τον Μάρτιο του 2013 καθώς το Κράτος έδωσε το τελικό ΟΚ, που πρώτο το zougla.gr έκανε γνωστό με επιβεβαίωση του ίδιου του Υφυπουργού, Γιάννη Ιωαννίδη.


Απολογισμός έξι μηνών…
Οι αιμοδότες – σπόνσορες του αθλήματος που δεν είναι άλλοι από τους αγωνιζομένους θέλουν να μαθαίνουν την αλήθεια και να τρέχουν σε ένα καθαρό σπορ Τα πράγματα έδειχναν να μπαίνουν σε μία σειρά, όμως οι εκλογές άλλαξαν τα δεδομένα και τον προγραμματισμό. Τον Ιούνιο του 2014 εκλέχθηκε το νέο ΔΣ που ισχυριζόταν ότι έχει όραμα για αλλαγή και πρόοδο. Έξι μήνες μετά και το zougla.gr κάνει τον απολογισμό, θέτοντας ερωτήματα που περιμένουν απάντηση. Άλλωστε ο απλός φίλαθλος κόσμος και οι αθλητές – αιμοδότες -συντηρητές των Ομοσπονδιών και καρεκλών, ενδιαφέρονται για την αλήθεια όταν αυτή τεκμηριώνεται με στοιχεία – γεγονότα και όχι με εικασίες ή κατά πόσο κάποιος είναι φίλος μας ή όχι.  

Θετική η κίνηση ανακοίνωσης του προγράμματος αγώνων
Θα ξεκινήσουμε με ένα θετικό στοιχείο που είναι η ανακοίνωση των πρωταθλημάτων πριν την ολοκλήρωση της χρονιάς, γεγονός που δίνει το δικαίωμα στους αθλητές αλλά και τις ομάδες τους να προετοιμαστούν για το 2015. Βέβαια κατά πόσο οι αγώνες και η επιλογή είναι σωστή θα το αναλύσουμε σε μελλοντικό άρθρο καθώς θα θέλαμε να μάθουμε τα κριτήρια και τις εκθέσεις που υπάρχουν από όσους αγώνες διεξήχθησαν την φετινή περίοδο.

Πάμε σε πρόσφατα περιστατικά που αφορούν κυρίως την κόντρα ΟΜΑΕ – ΕΛΠΑ και τα… κακαρίσματα των δύο πλευρών που μόνο κακό κάνουν στο σπορ. Με φόντο λοιπόν τους αγώνες αυτοκινήτου διεξάγεται μία μάχη για το ποιος είναι ο εκπρόσωπος της Ελλάδας στη FIA. Ξεκάθαρα, η παγκόσμια ομοσπονδία έκανε γνωστό ότι είναι η ΕΛΠΑ ενώ η πλευρά της ΟΜΑΕ είναι αυτή που δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να υπάρξει αυτή η εξέλιξη. Τελικά όμως τα δεδομένα είναι αυτά που λέει η FIA και δεν θα αλλάξουν για τον επόμενο χρόνο.

Έπεσαν σε γκάφα…
Πάμε όμως και λίγο στην παραπληροφόρηση της ίδιας της Ομοσπονδίας που θέλει να κάνει το άσπρο, μαύρο και αυτό μπορεί ο καθένας να το καταλάβει από μία σειρά ανακοινώσεων που εξέδωσε τόσο η ΟΜΑΕ όσο και η ΕΛΠΑ. Όλα ξεκίνησαν από την κίνηση της ομοσπονδίας και του ίδιου του προέδρου της Δημήτρη Μιχελακάκη (αυτός υπογράφει), να.. ξεμπροστιάσει τους ανθρώπους τη ΕΛΠΑ καθώς έδωσε στη δημοσιότητα χαρτιά που έφτασαν στα χέρια της, δηλαδή ότι ένας αγώνας του 2012 (ανάβαση Ριτσώνας) δεν ήταν ασφαλισμένος! Με αυτό τον τρόπο θέλησε να επιτεθεί ευθέως στη ΕΛΠΑ προκειμένου να εκβιάσει το περίφημο pouvoir sportif και να την αναγκάσει να της το παραχωρήσει προκειμένου να έχει το δικαίωμα διεξαγωγής διεθνών αγώνων χωρίς την άδειά της.

Όπως αποδείχτηκε ο χρυσός (έγγραφα που υπήρχαν) ήταν… άνθρακας, καθώς λίγες ημέρες αργότερα είδε το φως της δημοσιότητας ένα έγγραφο της ίδιας της ασφαλιστικής εταιρείας που ανέφερε ότι ο αγώνας αυτός αλλά και όλοι την συγκεκριμένη χρονική περίοδο ήταν ασφαλισμένοι. Το… κόλπο δεν έπιασε καθώς όπως αποδείχτηκε δεν μπήκε καν στον κόπο ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ να ρωτήσει την ασφαλιστική αν ο αγώνας ήταν ασφαλισμένος ή όχι…

Γιατί άραγε δεν απαντούν ποτέ; Μήπως έχουν κάτι να κρύψουν;
Μέσα σε όλα αυτά, το zougla.gr που έχει αποδείξει ότι αποκαλύπτει την αλήθεια και πάντα με στοιχεία, έχει ζητήσει από την ΟΜΑΕ να απαντηθούν διάφορα θέματα. Ουδέποτε απαντήθηκαν καθώς αυτοί που κρατούν στα χέρια τους την τύχη του σπορ θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς να τους ενοχλεί κανείς, όπως έχουν μάθει τα προηγούμενα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό και απορίας άξιον ορισμένα θέματα όπως για παράδειγμα η τιμωρία αθλητή (και μάλιστα με καθυστέρηση), για ένα χρόνο επειδή κινήθηκε με άγριες διαθέσεις εναντίον συναθλητή του, όταν ο ίδιος δεν έχει δώσει δικαίωμα ποτέ στο παρελθόν. Είναι απορίας άξιον η μη τιμωρία αθλητή που έχει πιαστεί με αντικανονικά καύσιμα, δηλαδή… ντοπέ, που θα λέγαμε στον κλασικό αθλητισμό. Επίσης, είναι απορίας άξιον και η τιμωρία εφόρου ζωής στον επί 40 ετών κριτή – αγωνοδίκη Αντώνη Μπουκαούρη που… τόλμησε να εκφράσει την άποψή του σε κλειστό forum.

Αθλητικά Σωματεία που δεν αναγνωρίζουν δημοσιογράφους!!!
Μέσα σε όλα τα παραπάνω έρχεται να συμπεριληφθεί η επίθεση με ακατανόμαστες εκφράσεις προς τον υπογράφοντα από αθλητές που ενώ η ίδια η ΟΜΑΕ γνωρίζει, απλά κάνει την… πάπια λέγοντας πως δεν μπορεί χωρίς στοιχεία να επιληφθεί του θέματος (μάλλον καλύτερα, γιατί ήδη το θέμα χειρίζεται εισαγγελέας). Επιπλέον, Σωματεία όπως αυτό της ΑΣΦΑ, το οποίο βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα της ΟΜΑΕ, δείχνει να μην δέχεται την αλήθεια και γι’ αυτό το λόγο δεν θέλει οι δημοσιογράφοι να καλύπτουν εκδηλώσεις ενώ αν θέλουν αν το κάνουν θα πρέπει, όπως λένε, να πληρώνουν εισιτήριο!!!

Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε πως το zougla.gr δεν περιμένει ανακοινώσεις για να δημοσιεύσει άρθρα που στόχο έχουν την μονομερή πληροφόρηση. Το ρεπορτάζ τρέχει και η είδηση βγαίνει όταν πρέπει και όχι όταν κάποιοι θέλουν να δει το φως της δημοσιότητας συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Προφανώς, έχουν μάθει να λειτουργούν με «υπαλλήλους» και φιλικές σχέσεις, κάτι που δεν αρμόζει στην δημοσιογραφική δεοντολογία.

Κάτι από… Χίτλερ και Μουσολίνι
Στο δια ταύτα τίθεται ένα μεγάλο ερώτημα. Αυτός είναι ο εκδημοκρατισμός και η πρόοδος του σπορ; Έτσι η νέα διοίκηση και με αυτές τις μεθόδους που θυμίζουν… Χίτλερ και Μουσολίνι, θα πάει το σπορ μπροστά; Μήπως ορισμένοι θα πρέπει να ανασκευάσουν τις απόψεις και τις ενέργειές τους, γιατί αποδεδειγμένα αντί να πηγαίνουμε μπροστά, πάμε πίσω; Και τελικά, τι θα γίνει με τους οδηγούς – αθλητές – σπόνσορες, που ενώ μια ζωή πλήρωναν και πληρώνουν δεν βλέπουν αυτή την περίφημη άσπρη μέρα;

Θα υπάρξει ισονομία;
Θα καταφέρετε τελικά κύριοι αυτό που επικαλείστε τόσα χρόνια; Δηλαδή την απόλυτη ασφάλεια των αγώνων αλλά και την εξασφάλιση ισονομίας μεταξύ των οδηγών; Και για να ολοκληρώσουμε, ποιές κινήσεις θα κάνετε επιτέλους για έρθει νέο αίμα και νέα αγωνιστικά οχήματα (αυτά που θέλουν και οι θεατές) στους αγώνες; Μήπως με το ενιαίο που προγραμματίζετε με τα Peugeot και τα Citroen τα οποία σε λίγο θα τρέχουν στο πρωτάθλημα ιστορικών; Μήπως με αυτό τον τρόπο θέλετε την εξασφάλιση των ημέτερων;

Περιμένουμε απαντήσεις (σε κάτι που πάντοτε κωφεύετε) με στοιχεία και επιχειρήματα. Κατά τα άλλα, ευχόμαστε καλή χρονιά με σημαντικές αλλαγές (Νοοτροπίας ίσως;)

Από την μεριά μας, υποσχόμαστε πως το 2015 θα είναι ακόμα πιο αποκαλυπτικό!!!

Διαβάστε επίσης: Ο Φωτεινέλης… ξεφτίλισε την ομοσπονδία αυτοκινήτου