Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Το ράλι ΔΕΘ είναι ένας αγώνας που προσμετρά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα ράλι. Ε, και; Θα Δύο Skoda Fabia R5 σε ελληνικό αγώνα με ελληνικά πληρώματα δεν περνούν απαρατήρητα…αναρωτηθούν οι περισσότεροι και δεν θα διαφωνήσω μαζί τους. Άλλωστε, η πτώση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα φαίνεται από το επίπεδο των συμμετοχών, από την έλλειψη χρημάτων, προβολής και φυσικά από την έλλειψη οράματος και φαντασίας από όσους διοικούν το άθλημα.
Μέσα σε αυτήν τη μαυρίλα που ζει το motorsport έρχεται ένας αγώνας της Βορείου Ελλάδος να μας γεμίσει το Σαββατοκύριακο 17 -18 Σεπτεμβρίου και να μας «αναγκάσει» να πάμε στο βουνό για να παρακολουθήσουμε κυρίως δύο οδηγούς με αγωνιστικά αυτοκίνητα που όλοι θα ήθελαν να δουν και να θαυμάσουν από κοντά. Το πρώτο αφορά στη Skoda Fabia R5 του Διαμαντή Τζαμπάζη και το δεύτερο στο επίσης Fabia R5 του Σωκράτη Τσολακίδη.
Ο πολλά υποσχόμενος Διαμαντής Τζαμπάζης
Ο Διαμαντής Τζαμπάζης είναι ένας οδηγός που στόχο έχει την εξέλιξη και την προσωπική ευχαρίστηση, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θέλει να αποδείξει ότι είναι οδηγάρα και «τύφλα να έχει ο Loeb» μπροστά του.
Θα τον χαρακτήριζα σεμνό, καλό μαθητή και χαμηλών τόνων.
Δεύτερος = τελευταίος
Για τον δεύτερο, τον «Socrates», τα πράγματα είναι διαφορετικά. Έχοντας στο πετσί του το DNA του Για έναν Τσολακίδη δεν αρκεί ΠΟΤΕ μόνο η νίκη αλλά να προσφέρει και το απόλυτο θέαμαπρωταθλητή είναι σίγουρο πως δεν συμμετέχει απλώς για να… συμμετέχει. Στόχος του είναι πάντα η κορυφή, κάτι που ισχύει για όλη την οικογένεια, που είναι και… μεγάλη.
Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται ο μπαμπάς Στέφανος και ακολουθούν τα παιδιά, Σωκράτης, Χάρης, Βασίλης και Κασσιανός. Δεν θα αναλύσω το οικογενειακό δέντρο (είναι και τεράστιο,) αλλά η αρχή της οικογένειας «δεύτερος = τελευταίος» δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Ο Βασίλης Τσολακίδης είναι παγκόσμιος πρωταθλητής στο δίζυγο, Ολυμπιονίκης κ.ά. Ο Χάρης διαπρέπει στον επιχειρηματικό χάρτη και ο μικρότερος, ο Κασσιανός, ξέρει πώς να λειτουργεί άψογα μία επιχείρηση.
Άνθρωποι που κάποτε τον… έθαβαν επειδή δεν μπορούσαν να τον φτάσουν, τώρα τον λιβανίζουνΣτόχος η κορυφή
Θα χαρακτήριζα τον Σωκράτη Τσολακίδη ήρεμο, εργατικό και άνθρωπο που όταν βάλει έναν στόχο, τον πετυχαίνει. Ως οδηγό, τον θυμόμαστε πριν από μερικά χρόνια να τρελαίνει τα χρονόμετρα και τους αντιπάλους του που δεν μπορούσαν να… χωνέψουν ότι τους περνά ένας Θεσσαλονικιός.
Δεν ήταν λίγες οι φορές που με υπόγειους τρόπους προσπαθούσαν να του σπάσουν το ηθικό. Υπήρξε, μάλιστα, περίοδος που του πήραν την αγωνιστική άδεια, γιατί, όπως είχαν πει, δεν είχε… πληρώσει τα αγωνιστικά ελαστικά σε μία εταιρεία (κάτι που εκ των υστέρων αποδείχθηκε ψέμα). Βέβαια, ο «πόλεμος» τον έκανε όχι μόνο πιο σκληρό αλλά και πιο… γρήγορο, καθώς συνέχιζε τις προπονήσεις του λιώνοντας και… «τρώγοντας» ελαστικά στο βουνό.
Πάμε για θέαμα
Η επιστροφή του δεν γίνεται τυχαία στο ράλι ΔΕΘ, έναν αγώνα που διεξάγεται στην περιοχή του. Η ιδέα
να τρέξει έπεσε στο τραπέζι πριν από μήνες, το πλάνο αναπτύχθηκε, η εισαγωγική εταιρεία μπήκε και αυτή στο παιχνίδι και όλοι περιμένουμε να τον απολαύσουμε στο βουνό. Όχι να κάνει περάσματα αλλά… ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.
Γι’ αυτό θα έρθει ο κόσμος στο βουνό. Άλλωστε, είναι τέτοια η αγωνιστική του τρέλα, που αν βρισκόταν σε άλλη χώρα, είναι σίγουρο πως θα είχε διαπρέψει επαγγελματικά στο motorsport.
Για να δείτε αναλυτικά τις συμμετοχές του 49ου ράλι ΔΕΘ πατήστε ΕΔΩ
Για να δείτε το ωράριο των ειδικών διαδρομών πατήστε ΕΔΩ
Για να δείτε τον τρόπο πρόσβασης στις ειδικές διαδρομές πατήστε ΕΔΩ