Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
To σαββατοκύριακο, 1-2 Ιουλίου, θα γίνει το Ράλλυ Φθιώτιδος. Την 1η Ιουλίου ο αγώνας είναι ασφάλτινος. Την επόμενη ημέρα, Κυριακή, 3 Ιουλίου, ο αγώνας είναι χωμάτινος. Ο ασφάλτινος αγώνας μετράει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου, στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων και στο Κύπελλο Legends.Ο χωμάτινος αγώνας της Κυριακής προσμετρά στο 59ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος.
Το σημαντικό είναι ότι παρά τις υψηλές θερμοκρασίες υπάρχει και υψηλός αριθμός συμμετοχών. Φέτος ξεπέρασαν κάθε προσδοκία και έφτασαν τον τριψήφιο αριθμό. Ο ασφάλτινος αγώνας συγκέντρωσε 59 συμμετοχές και ο χωμάτινος συγκέντρωσε 44 συμμετοχές.
Δυνατές είναι οι συμμετοχές και στην κατηγορία C2, με τους νικητές του πρώτου αγώνα Γιώργο Περουλάκη- Λευτέρη Σαρρή (Mitsubishi Lancer Evo VIII) να δίνουν το παρών. Οι Κρητικοί θα δώσουν ωραία μάχη για την επικράτηση με τους Γιώργο Γεροδήμο-Σωτήρη Γρηγορίου (Opel Astra OPC) αλλά και τους διεκδικητές της νίκης στην ομάδα Ν!
Οι Πρωταθλητές του 2021, Δημήτρης Καζάνας- Θόδωρος Μακράκης (Mitsubishi Lancer Evo IX) θα ξεκινήσουν από τη Φθιώτιδα την υπεράσπιση του τίτλου τους απέναντι στους νικητές του Πηλίου, Γιώργο Αργυρίου- Δημήτρη Πάσχο (Mitsubishi Lancer Evo IX), τους επίσης διεκδικητές του τίτλου, Κώστα Κόρακα- Γιώργου Κότσαλη (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) και τους Γιάννη Μπίστα- Χρήστο Μπακλώρη (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Στην κατηγορία C4 απέναντι από το πλήρωμα του Citroen Saxo Kit Car θα βρεθούν τρεις πολύπειροι συνδυασμοί. Οι Ανδρέας Περάκης- Κώστας Κουρουγκιαούρης (Peugeot 206), Κώστας Αναγνωστάκης- Δημήτρης Αλεξιάδης (Suzuki Swift Sport MK4) και Δημήτρης Διαμαντής- Ανδρέας Μασιάλας (Toyota Corolla AE86) έχουν συμμετάσχει πολλές φορές στους ασφάλτινους αγώνες της ΑΛΑΛ και θα διεκδικήσουν και φέτος τη νίκη στην κατηγορία τους.
Πολυπληθής είναι η συμμετοχή και στην κατηγορία C5. Τους νικητές του πρώτου αγώνα Μίχο- Χειράκη θα αμφισβητήσουν οι φορμαρισμένοι Θανάσης Στεργιάδης- Παναγιώτης Γαζγάζης (Peugeot 106 S16), και οι Θεσσαλοί Απόστολος Βεργοζήσης- Στέφανος Κλόκας (Peugeot 106 S16) και Σταμάτης Μιχαήλ- Γρηγόρης Κορίνθιος (Peugeot 106 S16). Τις συμμετοχές της κατηγορίας συμπληρώνουν οι Δημήτρης Πολατσίδης-Κωνσταντίνος Βερυκάκης (Citroen C2), οι έμπειροι Θανάσης και Αλεξία Τσιτσιγιάννη (Citroen Saxo VTS) και οι πρωτάρηδες στα Ράλλυ, Λαμιώτες Γιάννης Μίχος- Χρυσόστομος Φλώρος με ακόμα ένα Citroen Saxo VTS.
Στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα συμμετέχει διψήφιος αριθμός αγωνιστικών με αρκετούς Juniors ανάμεσα τους!
Οι κυπελλούχοι του 2021 Γιάννης Κουτσοδήμος- Σπύρος Βλάγκας (Peugeot 106) θα διεκδικήσουν τα πρωτεία, με τους Αλέξανδρο Αβραμίδη- Ουρανία Κυρλαγκίτση (Citroen Saxo VTS) να θέλουν τη ρεβάνς του Πηλίου. Οι Juniors Γιάννης Μόσιος- Κώστας Στέλλος (Citroen Saxo VTS), Μαριαλένα Παυλή- Βιργινία Παπαδάκη (Nissan Micra K11) και Alexandr Tomov- Yavor Brankov (Renault Clio Rally5) θα διεκδικήσουν εκτός από το βάθρο της κατηγορίας, τη νίκη στο νεοσύστατο πρωτάθλημα οδηγών κάτω των 27 ετών! Οι επίσης νεαροί Νίκος Μανούσκος- Ηλίας Μανούσκος (Citroen Saxo VTS), Βαγγέλης Μασιάλας- Γιάννης Μόσχος (Citroen Saxo VTS) συνεχίζουν την παρουσία τους στο πρωτάθλημα διεκδικώντας όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς. Ιδιαίτερη παρουσία στη C6 για ακόμα έναν ασφάλτινο αγώνα, ο αθλητής ΑΜΕΑ Στράτος Σταματάκης με το ειδικά διαμορφωμένο Peugeot 106 που τρέχει στις ειδικές της Φθιώτιδος με συνοδηγό τον Φίλιππο Φακουρέλη. Μετά από χρόνια επιστρέφουν στους αγώνες οι Αντώνης Λάππας- Δημήτρης Σαρίκας (Toyota Yaris), ενώ στο πρώτο τους Ράλλυ συμμετέχουν ως πλήρωμα οι Γαβριήλ Μπάντρας- Σπύρος Μπογδάνος (Peugeot 106 Rallye).
Στην κατηγορία των Ιστορικών συμμετέχουν 15 πληρώματα, με τους νικητές των δύο χωμάτινων αγώνων του θεσμού, Αλέξανδρο Χαλιβελάκη-Θάνο Παπαγεωργίου (Ford Escort MKII) να αγωνίζονται για πρώτη φορά σε ασφάλτινο τερέν και να θέλουν να προσθέσουν άλλη μια νίκη στο ενεργητικό τους. Τη νίκη θα διεκδικήσουν επίσης οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας με το ex-Delecour Ford Sierra RS Cosworth 4×4 αλλά και οι πρωτοπόροι του πρωταθλήματος, Δημήτρης Αμαξόπουλος-Χαρά Μωραΐτη (Toyota Corolla KE30). Ένα μήνα μετά το βάθρο στην κατηγορία στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, ο Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου θα αγωνιστεί στις ασφάλτινες διαδρομές της Λαμίας με συνοδηγό στο Toyota Starlet EP71 Turbo τον Βαγγέλη Σεβαστόπουλο και στόχο ένα ακόμη βάθρο, ενώ για ένα θετικό αποτέλεσμα θα συμμετάσχει ο «Geo» με συνοδηγό τον Γιώργο Τριπιντή (Peugeot 205).
Αίσθηση προκαλεί η συμμετοχή του Ιταλού, Πρωταθλητή Ράλλυ Σερβίας το 2014, Gianluca Rocco με συνοδηγό στο Ford Sierra RS Cosworth 4×4 τον Jovan Isailovic. Με στόχο τη διεκδίκηση πολύτιμων βαθμών για το πρωτάθλημα των Ιστορικών αγωνίζονται οι Μιχάλης Νομικός-Κωνσταντίνος Τροβάς (Toyota Starlet KP60) και οι Κωνσταντίνος Γεωργακόπουλος-Κώστας Κόντος (Toyota Corolla AE86). Το παρών στον αγώνα θα δώσουν επίσης οι Ιωάννης Καλαϊτζιάν-«Μαριάννα Καλογηράτου» με Fiat Ritmo, οι Λυμπέρης Παπάζογλου-Μαρία Νικολοπούλου με μία πανέμορφη Lancia Delta και οι Κωνσταντίνος και Ανδρέας Κοφινάς (Alfa Romeo Alfetta GTV). Ένα Volkswagen Beetle θα οδηγήσουν οι Ιωάννης Λυκάκης-Μαρία Καμπούροβα, ενώ για πρώτη φορά ο Γιώργος Γαβριηλίδης θα έχει στα χέρια του ένα Ford Sierra RS Cosworth 4×4, με τον Νίκο Μουζάκη συνοδηγό. Επιστρέφει στο μπάκετ ο Θανάσης Καλογερόπουλος, με τον Άλκη Ρέντη δίπλα του στο Renault 5, ενώ τις συμμετοχές τις κατηγορίας συμπληρώνουν οι Κωνσταντίνος Μητρόπουλος-Δημήτρης Μπουνάζος (Ford Escort MKI).
Νικητής στο Ράλλυ Φθιώτιδος του 2018, ο Ιωάννης Μπαντούνας θα οδηγήσει ένα Mitsubishi Lancer Evo VI με τον Ηλία Παναγιωτούνη δίπλα του, επιδιώκοντας να «μπλεχτεί στα πόδια» των R5 αυτοκινήτων. Την τρίτη τους φετινή νίκη στην Ομάδα Ν θα κυνηγήσουν οι Πάνος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης με Mitsubishi Lancer Evo IX που θα έχουν να αντιμετωπίσουν τους Ντίνο Τζέμο-Δημήτρη Σαΐνη με ίδιο αυτοκίνητο, τους Πάνο Ισμαήλο-Κωνσταντίνο Σούκουλη (Mitsubishi Lancer Evo IX), τους Κύπριους Κώστα Λαό-Μιχάλη Στυλιανού (Mitsubishi Lancer Evo IX), τους Στέφανο Θεοχαρόπουλο-Γιώργο Κότσαλη (Mitsubishi Lancer Evo IX) και τους Νίκο Ντάβαρη-Κωνσταντίνο Μακρή (Mitsubishi Lancer Evo IX).
Στην F2, οι νικητές σε Πύργο και Θήβα, Επαμεινώνδας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς (Ford Fiesta Rally4) και Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου (Peugeot 208 Rally4) αντίστοιχα, αναμένεται να «παλέψουν» για τη νίκη. Πρωταγωνιστές στο Ράλλυ Σπριντ Λιβαδειάς τον περασμένο Απρίλιο, οι Χρύσος Παντελή-Βασίλης Κούγιας (Peugeot 208 R2) αγωνίζονται στο χωμάτινο Ράλλυ Φθιώτιδος με στόχο τη διάκριση, ενώ στα φαβορί για επικράτηση συγκαταλέγονται και οι τοπικοί Θεόδωρος Τσάκαλος-Απόστολος Κοτρωνής με Ford Fiesta R2.
Στη C5, αγωνίζονται επίσης οι Πυργιώτες Ιωάννης Γιαννακόπουλος-Ιωάννης Φωτεινογιαννόπουλος με το νεοαποκτηθέν Ford Fiesta R2 του οδηγού. Για πρώτη φορά θα βρεθεί πίσω από το μπάκετ ενός Peugeot 208 Rally4 ο Μιλτιάδης Μητσιάς. Στον πρώτο αγώνα ράλλυ της ζωής του θα αγωνιστεί ο 24χρονος Νίκος Βιγκόπουλος με τον Νίκο Ζακχαίο στο δεξί μπάκετ ενός Ford Fiesta R2T. Ένα Peugeot 206 της κατηγορίας C5 θα έχει στα χέρια του ο Θεόδωρος Καλαμαράς.
Στη C3, το ρυθμό του Renault Clio Rally3 θα προσπαθήσουν να ακολουθήσουν τα πισωκίνητα Ford Escort MKII των Ντίνου Αντωνίου-Απόστολου Μακάριου και Σπύρου Ροϊνιώτη-Νίκου Γιαννόπουλου. Στην κατηγορία αγωνίζονται επίσης οι θεαματικοί Γιώργος Χατζηγάκης-Ιωάννης Τόλιας (Ford Escort MKII) και οι Καλαματιανοί Γιώργος Ρήγας-Ιωάννης Γεωργιάδης (Ford Escort MKII) που θα διεκδικήσουν ένα θετικό αποτέλεσμα.
Στη C6, οι Θανάσης Τσάκαλος-Σπύρος Τσέλιος (Toyota Yaris) συγκαταλέγονται ανάμεσα στα φαβορί, με τους Ηλία και Νικόλαο Μανούσκο (Toyota Yaris) να αγωνίζονται με σκοπό τη νίκη που θα τους φέρει αυτομάτως στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος. Να διατηρηθούν στην πρωτοπορία της C6 θα επιδιώξουν οι Δημήτρης Σταυρόπουλος-Δημήτρης Πανούτσος (Toyota Yaris) που αγωνίζονται για πρώτη φορά στα χώματα της Φθιώτιδος, ενώ έπειτα από την επιτυχημένη παρουσία του στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, ο Μανώλης Παναγιωτόπουλος θα αγωνιστεί και στο Ράλλυ Φθιώτιδος, αυτή τη φορά με τον Μάνο Αχτίδα δίπλα του στο Toyota Yaris.
Με στόχο έναν τερματισμό ψηλά στη C6 θα συμμετάσχει ο Ηλίας Αγγελής με τον Άλκη Ρέντη στο δεξί μπάκετ του Toyota Yaris, ενώ για τη διάκριση στην κατηγορία θα ταξιδέψουν έως τη Λαμία οι Νίκος Μοσχόπουλος-Ειρήνη Κόγια Γραμματικού. Στο όριο αναμένεται να οδηγήσουν για άλλον έναν αγώνα το Nissan Micra K11 οι Νίκος Σωτηρόπουλος-Ευάγγελος Μούκας, με τους Φάνη Ραχούτη-Ανδρέα Γρηγορόπουλο να αγωνίζονται με ένα Toyota Starlet EP81. Από τον Βορρά κατεβαίνουν οι Αντώνης Μπαξεβανάκης-Μιχάλης Ρετζούλης με Toyota Yaris.
Οργανωτής του αγώνα είναι η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας (Α.Λ.Α.Λ.) και συνδιοργανωτές είναι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ο Οργανισμός Πολιτιστικής Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας (Ο.Π.Α.ΣΤ.Ε.) ο Δήμος Λαμιέων, ο Δήμος Δελφών, ο Δήμος Αμφίκλειας-Ελάτειας, ο Δήμος Καμένων Βούρλων και το Επιμελητήριο Φθιώτιδος.
Όσον αφορά το ασφάλτινο Ράλλυ Φθιώτιδος, ο Διοικητικός και Τεχνικός Έλεγχος των αυτοκινήτων θα λάβει χώρα στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας την Παρασκευή 30 Ιουνίου από τις 15:00 έως τις 18:00 και στις 20:30 στην Πλατεία Πάρκου θα δοθεί η Πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα, η οποία αναμένεται να συγκεντρώσει πλήθος κόσμου. Το πρωί του Σαββάτου, τα πληρώματα θα αναχωρήσουν στις 09:00 από την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας και θα κατευθυνθούν στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα «Μπράλος-Παύλιανη», η οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά ως ενιαία, με το συνολικό της μήκος να φτάνει τα 30,35 χιλιόμετρα.
Στη συνέχεια, θα αγωνιστούν στην ειδική διαδρομή «Καλοσκοπή», μήκους 10,92 χιλιομέτρων και θα επιστρέψουν στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας. Έπειτα από το 30λεπτο service, θα διέλθουν και πάλι από τις ειδικές διαδρομές «Μπράλος-Παύλιανη» και «Καλοσκοπή» και θα τερματίσουν στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας στις 14:32. Η απονομή των επάθλων θα διεξαχθεί στην Πλατεία Πάρκου στις 20:00. Τα αγωνιστικά χιλιόμετρα είναι 82,54 km και τα συνολικά χιλιόμετρα 212,30 km.
Ο Διοικητικός και Τεχνικός Έλεγχος του χωμάτινου Ράλλυ Φθιώτιδος θα γίνει στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας το Σάββατο 1 Ιουλίου από τις 16:00 έως τις 18:30. Στις 21:00, στην Πλατεία Πάρκου θα δοθεί η Πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα. Την Κυριακή 2 Ιουλίου, τα πληρώματα θα αγωνιστούν σε δύο ειδικές διαδρομές που αποτελούν μέρος του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις.
Πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας θα είναι το «Ελευθεροχώρι», μήκους 18 αγωνιστικών χιλιομέτρων και ακολουθεί η «Ελάτεια» (28,32 km). Έπειτα από το μεσημεριανό service στην Π.Ε.Λ., τα πληρώματα θα διέλθουν για δεύτερη φορά από το «Ελευθεροχώρι» και την «Ελάτεια». Ο τερματισμός του χωμάτινου αγώνα είναι προγραμματισμένος να γίνει στις 16:12. Η απονομή των επάθλων θα πραγματοποιηθεί στις 18:30 στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας.
Υποστηρικτές του αγώνα που διοργανώνει η Α.Λ.Α.Λ. είναι οι: Opel Karellis Group, Κεντρική Οδός, Flame Stop (Πυροσβεστήρες), Time Out Catering, τα Νερά Ιόλη και Tsakonitis Printing Solutions.
Πηγή: Γραφείο Τύπου ΑΛΑΛ