Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Η αυλαία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος άνοιξε το Σαββατοκύριακο που πέρασε με το 43ο Ολυμπιακό Ράλλυ. Το κυπριακό πλήρωμα Αλέξανδρος Τσουλόφτας-Στέλιος Ηλία ,με το καλοστημένο Volkswagen Polo GTI R5 κέρδισε τον αγώνα και καταχειροκροτήθηκε από τους θεατές. Οι Κύπριοι ήταν πιο γρήγοροι και στις έξι ειδικές διαδρομές. Κινήθηκαν γρήγορα χωρίς να κάνουν λάθη και δεν άφησαν περιθώρια αμφισβήτησης από τους δεύτερους της γενικής κατάταξης Γιώργο Κεχαγιά-Χρήστο Κουζιώνη, (Skoda Fabia Rally2 Evo).
Άτυχοι στάθηκαν οι νικητές του 2021, Ιωάννης Παπαδημητρίου-Νίκος Πετρόπουλος (Skoda Fabia R5), καθώς εγκατέλειψαν στην τρίτη ειδική διαδρομή του αγώνα από σπασμένο κεντρικό άξονα κι ενώ βρίσκονταν στη δεύτερη θέση.
Το καλό είναι ότι οι ειδικές διαδρομές είχαν κόσμο. Οι θεατές χειροκρότησαν τις προσπάθειες των πληρωμάτων που πήραν μέρος στον αγώνα. Η παρουσία των φίλων των αγώνων δίνουν κουράγιο στους αγωνιζόμενους οι οποίοι κάνουν ότι είναι δυνατόν για να προσφέρουν θέαμα και έναν καλό αγώνα.
Στην πρώτη του εμφάνιση με Mitsubishi Lancer Evo IX R4, ο Κυπελλούχος Χώματος του 2018, Στέλιος Λαϊνόπουλος με τον Λάμπρο Ζωγράφο δίπλα του, δεν ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους, καθώς ένα σπασμένο ημιαξόνιο τους έστειλε πρόωρα εκτός αγώνα . Το πλήρωμα που εγκατέλειψε είχαν μια ωραία μάχη με τους Τζέμο-Σαΐνη για τη δεύτερη θέση της Ομάδας Ν.
Στην έβδομη θέση τερμάτισαν οι σαφώς βελτιωμένοι οδηγικά, Αργύρης Τσούλος-Πάνος Σπυρογιάννης με Mitsubishi Lancer Evo VIII, αφήνοντας πιο πίσω τους τρίτους της Ομάδας Ν, Ηλία Τσετσώνη-Βασίλη Μπασιούκα με Subaru Impreza N12. Έφτασαν στην πηγή, αλλά δεν ήπιαν νερό οι Παναγιώτης Ηλιόπουλος-Κώστας Κόντος που αν και ήταν τρίτοι στην Ομάδα Ν, εγκατέλειψαν στο τέλος από πρόβλημα στη μετάδοση του Mitsubishi Lancer Evo IX.
Δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Αντώνης Δημόπουλος-Ευθύμιος Σκαλτσάς οι οποίοι προδόθηκαν από το κιβώτιο ταχυτήτων του Toyota Starlet KP60, όντας δεύτεροι δικίνητοι μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης.
Στην επιστροφή τους έπειτα από τέσσερα χρόνια στον Πύργο, οι Στέφανος Θεοχαρόπουλος-Γιώργος Κότσαλης τερμάτισαν στη δέκατη θέση με το Mitsubishi Lancer Evo IX, αφήνοντας πιο πίσω τους τοπικούς Ιωάννη Γιαννακόπουλο-Ιωάννη Φωτεινογιαννόπουλο που δεν κινήθηκαν άσχημα στην πρώτη τους επαφή με το Subaru Impreza N12.
Δεύτεροι στη C3 τερμάτισαν οι Σπύρος Ροϊνιώτης-Νίκος Γιαννόπουλος με το ανανεωμένο Ford Escort MKII, προσφέροντας άπλετο θέαμα στις ειδικές διαδρομές. Τρίτοι στη C3 τερμάτισαν οι Θεόδωρος Καλαμαράς-Βίκυ Ψαράκη με Renault Clio Ragnotti.
Στην τρίτη θέση της C5 ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Γιώργος Δελαπόρτας-Βαγγέλης Παναρίτης με Ford Fiesta Rally4.
Στην πρώτη ειδική διαδρομή, εγκατέλειψαν και οι Χρήστος και Δήμητρα Καστή. Μάλιστα, το Peugeot 206 που οδηγούσαν μπλόκαρε το δρόμο, με αποτέλεσμα να υπάρξει ολιγόλεπτη καθυστέρηση στον αγώνα. Μια επαφή με δέντρο είχε ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη για τους Ανάργυρο Λυμπέρη-Ηλία Καραγκούνη με Subaru Impreza N12. Από τα 44 πληρώματα που εκκίνησαν, τερμάτισαν τα 32.
Το 43ο Ολυμπιακό Ράλλυ πραγματοποιήθηκε με επιτυχία από το αθλητικό Σωματείο Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου (ΑΟΛΑΠ). Συνδιοργανωτές του αγώνα ήταν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας), η Π.Ε.Δ.Δ.Ε (Περιφερειακή Ένωση Δήμων Δυτικής Ελλάδος), ο Δήμος Πύργου και ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας.
Θεσμικοί υποστηρικτές ήταν η ΔΗΚΕ Πύργου, το Επιμελητήριο Ηλείας και ο Εμπορικός Σύλλογος Πύργου, Ερμής. H Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου (ΑΟΛΑΠ) θέλει να ευχαριστήσει όλους τους αγωνιζόμενους που έλαβαν μέρος στο 43ο Ολυμπιακό Ράλλυ και να ανανεώσει το ραντεβού της για το 2024!
Πηγή: Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας της ΑΟΛΑΠ
Νικητές Κατηγοριών
C1: Αλέξανδρος Τσουλόφτας/Στέλιος Ηλία – Volkswagen Polo GTI R5
C2: Ιωάννης Μπαντούνας/Ηλίας Παναγιωτούνης – Mitsubishi Lancer Evo VI
C3: Γιώργος Αμούτζας/Γιώργος Ηλιόπουλος – Renault Clio RS
C4: Γιώργος Μανέτας/Ανδρέας Αδαμόπουλος – Toyota Corolla AE111
C5: Επαμεινώνδας Καρανικόλας/Γιώργος Κακαβάς – Ford Fiesta Rally4
C6: Δημήτρης Σταυρόπουλος/Ιωάννης Νικολακόπουλος – Toyota Yaris