Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Με ένα Ford Fiesta Rally3, την τεχνική υποστήριξη του οποίου έχει αναλάβει η M-Sport Πολωνίας, οι Μάνος και Κώστας Στεφανής, θα συμμετέχουν στο Ράλλυ των Θεών, στο EKO Rally Acropolis, που θα ξεκινήσει στις 5 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 8 Σεπτεμβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον περσινό αγώνα γιος και πατέρας δεν συμμετείχαν αλλά φέτος επιστρέφουν στην κατηγορία 3. Η κλάση RC3, στην οποία εντάσσονται τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3 αναμένεται να συγκεντρώσει περισσότερους από 20 συνδυασμούς, αφού στο πλαίσιο αυτής συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, τα νεανικά πληρώματα του Junior WRC. Θα έχει αρκετό συναγωνισμό.

Πέραν της γενικής κατάταξης, οι Μάνος και Κώστας Στεφανής θα κατατάσσονται στο WRC 3, έχοντας ισχυρούς αντιπάλους από το εξωτερικό, καθώς και από τη χώρα μας.

Η φετινή, θα είναι η τέταρτη συμμετοχή του Μάνου Στεφανή ως οδηγού στο Ράλλυ Ακρόπολις.  Από την πλευρά του, ο Κώστας Στεφανής θα βρεθεί στην εκκίνηση για 30ή φορά, σε έναν αγώνα-ορόσημο για τον ίδιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από εκεί και έπειτα, η προετοιμασία των Μάνου και Κώστα Στεφανή για το Ράλλυ Ακρόπολις έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς το δίδυμο πήρε μια πρώτη γεύση από το Ford Fiesta Rally3, πραγματοποιώντας περίπου 80 χιλιόμετρα δοκιμών επί ελληνικού εδάφους.

Αυτή ήταν μόνο η αρχή. Η διαδικασία εξοικείωσης με το αυτοκίνητο θα συνεχιστεί με ακόμη μία ημέρα δοκιμών εξέλιξης, λίγο πριν από την εκκίνηση του Ράλλυ Ακρόπολις, στο τέλος Αυγούστου.

Χορηγός της συμμετοχής στην προσπάθεια του Μάνου και Κώστα Στεφανή – εκπροσωπούν την “Traction Rally Team”, είναι η Coral A.E. – Shell Licensee.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πλήρωμα

Ο Μάνος Στεφανής (Ημ. Γέννησης: 30/5/1982) για πρώτη φορά έτρεξε με αγωνιστικό το 2001 και φέτος θα είναι η τρίτη του συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις.

Μάνος Στεφανής: «Το Ράλλυ Ακρόπολις συνιστά για εμένα ένα roller-coaster αναμνήσεων, αφού από την παιδική μου ηλικία αποτελούσε το γεγονός-ορόσημο κάθε χρονιάς. Παρακολουθώντας από πολύ κοντά τη συμμετοχή του Κώστα με κορυφαίους Έλληνες αγωνιζόμενους, μου δημιουργήθηκε η θέληση, από πολύ μικρή ηλικία, να βρεθώ και εγώ στην εκκίνηση, όχι ως συνοδηγός όπως εκείνος, αλλά ως οδηγός. Τα χρόνια πέρασαν και μέχρι στιγμής έχω συμμετάσχει σε 3 Ράλλυ Ακρόπολις, όμως δε χωρά αμφιβολία πως το φετινό θα είναι ξεχωριστό. Η περίσταση του εορτασμού 30 συμμετοχών σε 49 χρόνια, γεγονός που καθιστά τον Κώστα σε έναν από τους δυο μακροβιότερους αγωνιζόμενους στην ιστορία του WRC, με γεμίζει με μοναδικά συναισθήματα. Το μότο που θα υπάρχει στο Ford Fiesta Rally3, περιγράφει απόλυτα την καριέρα, αλλά και την αντίληψη του Κώστα σχετικά με τους αγώνες. Όσον αφορά στον χρωματισμό του αυτοκινήτου, δεν έχω παρά να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά τον Σωτήρη Κοβό, για την υπέροχη δουλειά του.

Ευχαριστώ πολύ την Coral A.E. – Shell Licensee που μου δίνει την ευκαιρία να συμμετάσχω σε ακόμη ένα Ράλλυ Ακρόπολις. Άλλωστε, με αιχμή του δόρατος τα καύσιμα Shell V-Power Racing, αποδεικνύει στην πράξη πως η τεχνογνωσία που αντλεί από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, μπορεί να περάσει αποτελεσματικά και στα καθημερινά μας αυτοκίνητα».

Ο Κώστας Στεφανής (Ημ. Γέννησης: 5/6/1949) ξεκίνησε τους αγώνες το 1970 και έχει τρέξει 29 φορές στο Ραλλυ Ακρόπολις. Διακρίσεις (Ράλλυ Ακρόπολις): 9 φορές πρώτος Έλληνας Συνοδηγός στο πλευρό των «Ιαβέρη» (1979), Ανδρέα Παπατριανταφύλλου (1983), «Τζίγγερ» (1988, 1989, 1990, 1991, 1992), Άρη Βωβού (1οι γενικής το 1995), Παναγιώτη Χατζητσοπάνη (2001).

Κώστας Στεφανής: «Κάθε συμμετοχή στο Ράλλυ Ακρόπολις μου δίνει ιδιαίτερη χαρά, όμως η φετινή περίσταση μου προκαλεί και συγκίνηση. Έχοντας την ευτυχία να είμαι παρών σχεδόν σε κάθε δεκαετία παρουσίας του Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, δεν είναι υπερβολή να πω ότι ο συγκεκριμένος και αναμφίβολα, αγαπημένος μου αγώνας, με έχει διαμορφώσει ως αγωνιζόμενο και  καθορίσει ως άνθρωπο. Φέτος, θα βρεθώ για 30ή φορά στην εκκίνηση, συμπληρώνοντας παράλληλα 49 χρόνια και 3 μήνες ενεργής παρουσίας στο WRC, την οποία μόνο ο Φινλανδός Timo Hantunen ξεπερνά για λίγους μήνες, σε παγκόσμιο επίπεδο. Το μότο “49 years rocks & dust” θεωρώ πως αντικατοπτρίζει την πορεία μου στο Ράλλυ Ακρόπολις, από τη δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους οδηγούς με τους οποίους συνεργάστηκα κατά τη διάρκεια αυτών των δεκαετιών και φυσικά τον Μάνο, με τον οποίο θα πραγματοποιήσουμε το φετινό ταξίδι στα πανέμορφα ελληνικά βουνά. Προφανώς, δε μπορώ να μην ευχαριστήσω τον φίλο Σωτήρη Κοβό για τη συμβολή του στη διαμόρφωση του μότο μας και για τον εξαιρετικό σχεδιασμό του χρωματισμού που θα έχει το Ford Fiesta Rally3 στο Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς και τους φίλους μου και καταπληκτικούς οδηγούς ράλλυ Juha, Miki και Marcus, για τα πολύ συγκινητικά λόγια».

O Κώστας Στεφανής είπε ακόμη:

«Θα επαναλάβω αυτό που λέω κάθε φορά προτού ανέβω στη ράμπα! Οι λέξεις «Ράλλυ Ακρόπολις» περικλείουν μια μοναδική μαγεία και οντότητα, που τις καθιστούν ξεχωριστές σε ολόκληρο το φάσμα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού. Για ακόμη μια χρονιά, θα έχω τη χαρά να βρεθώ στην εκκίνηση, ως συνοδηγός του Μάνου. Μακάρι η θετική εικόνα που έχουμε αποκομίσει να συνεχιστεί και στον αγώνα καθ’ αυτόν, ώστε να απολαύσουμε τη συμμετοχή και να αποζημιώσουμε τους θεατές που θα βρεθούν στα πανέμορφα ελληνικά βουνά».

Σωτήρης Κοβός: «Τον Κώστα τον γνωρίζω, είναι αλήθεια, πολλά χρόνια, αλλά ποτέ δεν μπορούσα να πιστέψω ότι πραγματικά αγωνίζεται στο Ράλλυ Ακρόπολις για σχεδόν μισό αιώνα. Η φρεσκάδα που αποπνέει, το πάθος του για τους αγώνες, η αέναη κίνησή του, δε συνάδουν με κάποιον που για χρόνια ατελείωτα περνά πάνω από όποιο νεροφάγωμα υπάρχει στα ελληνικά βουνά. Η ικανότητά του να μεταφέρει τις εμπειρίες του από τις ειδικές διαδρομές με τον δικό του μοναδικό,  χρωματιστό τρόπο, είναι σαν να προβάλει μπροστά σου μια ατέλειωτη ροή εικόνων που σε μεταφέρει βαθιά πίσω στον χρόνο. Είναι η ζωντανή ιστορία αυτού που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε, το Ράλλυ Ακρόπολις.

Όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να σχεδιάσω τα χρώματα για το αυτοκίνητο που θα αγωνιστεί, αλλά και το μότο για τα 49 χρόνια, οι πρώτες εικόνες που ήρθαν στο μυαλό μου ήταν οι πέτρες, τα βράχια και η σκόνη από το πίσω μέρος του αγωνιστικού, το οποίο προσπαθεί να ξεκολλήσει βρυχώμενο από την κορυφή μιας φουρκέτας. Κόλαση επί γης. Βράχοι και σκόνη εκτοξεύονται παντού. Rocks and dust. Αυτή η εικόνα είναι η ταυτότητα του Ακρόπολις στα μάτια μου. Το μότο μόλις είχε γεννηθεί.

Όσο για τον χρωματισμό του Fiesta, η ιδέα ήταν να αποτυπωθεί αυτή η σχέση πάθους μέσα από το χρώμα που το αντιπροσωπεύει, το κόκκινο. Βαθιά πίσω στον χρόνο, από το άσπρο της παιδικής αθωότητας στο βαθύ κόκκινο της λάβας. Η εξέλιξη  μιας ζωής. Τα χρώματα της Shell συγχρονίζονται στο ίδιο πνεύμα. Όλα δένουν μεταξύ τους αρμονικά και αβίαστα».

Οι ευχές που δίνουν στο ελληνικό πλήρωμα διακεκριμένα ονόματα απο το χώρο των αγώνων αυτοκινήτου

Ford Fiesta Rally3 – Τεχνικές προδιαγραφές

Κινητήρας

Τούρμπο 1.497 κ.εκ. (περιοριστής 31 χιλιοστών, βάσει προδιαγραφών FIA)

3 κύλινδροι σε σειρά, 12 βαλβίδες

Ισχύς: 238 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.

Ροπή: 415 Nm στις 3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Τετρακίνηση

Σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων

Μηχανικά διαφορικά (εμπρός και πίσω) περιορισμένης ολίσθησης

Συμπλέκτης: Διπλός μεταλλικός δίσκος AP Racing

Αμάξωμα  – Ανάρτηση

Γόνατα McPherson με αμορτισέρ Reiger τριών ρυθμίσεων (εμπρός και πίσω)

Σύστημα διεύθυνσης: Υδραυλική υποβοήθηση

Σύστημα πέδησης

Αεριζόμενοι δίσκοι AP Racing με τετραπίστονες δαγκάνες Alcon

Διαστάσεις (χώμα): 280 χιλιοστά εμπρός και πίσω

Υδραυλικό χειρόφρενο

Τροχοί: 6 x 15

Διαστάσεις (χιλιοστά)

Μήκος: 4.065

Πλάτος: 1.735

Μεταξόνιο: 2.490

Ελάχιστο βάρος: 1.210 κιλά

Ο αγώνας

Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το Ράλλυ Ακρόπολις 2024 θα ξεκινήσει από την Φθιώτιδα, με την Πανηγυρική Εκκίνηση να διοργανώνεται το απόγευμα της Πέμπτης 5 Σεπτεμβρίου στις 19:00 στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, η οποία θα αποτελέσει το επίκεντρο του αγώνα.

Η πρώτη ημέρα του αγώνα, Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, είναι και η μεγαλύτερη σε επίπεδο αγωνιστικών χιλιομέτρων, καθώς περιλαμβάνει 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Άνω Παύλιανη, Δάφνη, Ταρζάν) μήκους 135,02 χλμ. σε Φθιώτιδα και Ευρυτανία.

H δυσκολότερη κατά πολλούς ημέρα του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις θα είναι το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, κατά τη διάρκεια της οποίας τα πληρώματα θα διανύσουν 696,87 χιλιόμετρα (117,46 χλμ. ειδικών και 579,41 χλμ. απλών διαδρομών) και θα βρίσκονται σε κίνηση για περισσότερες από 16 ώρες!

Παρά το γεγονός ότι στο πρόγραμμα βρίσκονται 6 ειδικές διαδρομές (Ρεγκίνι, Θήβα, Άγιοι Θεόδωροι Χ 2, Λουτράκι, Υπερειδική, η ιδιαιτερότητά της έγκειται στην απουσία ενδιάμεσου σέρβις και στην ύπαρξη μιας ζώνης τοποθέτησης ελαστικών (Tyre Fitting Zone), όπου τυχόν επισκευές θα μπορούν να γίνουν μόνο με εξαρτήματα που υπάρχουν εντός των αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Ενδεικτικό του βαθμού δυσκολίας της συγκεκριμένης ημέρας, είναι το γεγονός ότι το πρώτο αυτοκίνητο θα αναχωρήσει από την Λαμία στις 6:15 το πρωί και θα επιστρέψει σε καθεστώς Park Ferme, στις 22:25 το βράδυ.

H τρίτη και καταληκτική ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις, Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου, θα ξεκινήσει με Flexi Service διάρκειας 45 λεπτών. Έπειτα τα πληρώματα θα αγωνιστούν σε 3 ειδικές διαδρομές (Οινοχώρι, Ελευθεροχώρι Χ 2), μήκους 54,05 χιλιομέτρων, πριν από τον τερματισμό στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, στις 16:00.

Tο Ράλλυ Ακρόπολις 2024 περιλαμβάνει 15 ειδικές διαδρομές, μήκους 306,53 αγωνιστικών χιλιομέτρων, ενώ η συνολική απόσταση του αγώνα είναι 1.393,85 χιλιόμετρα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης