Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     



Το Subaru Impreza και στην γρήγορή του εκδοχή είναι γνωστό για τις επιδόσεις αλλά και τις συγκινήσεις που προσφέρει στους επιβάτες όταν ο οδηγός αποφασίσει να πατήσει το γκάζι… τέρμα. Γρήγορο και Φανταστείτε όταν το γκάζι ανοίγει στο τέρμα τι θα γίνεται!!!με απίστευτα κρατήματα, η συμβίωση μαζί του είναι πραγματική εμπειρία.

Φανταστείτε τώρα, το Subaru Impreza με περισσότερα άλογα και βελτιώσεις πώς μπορεί να πηγαίνει. Ένα τέτοιο αφορά το Impreza του Αντώνη Κακαράκη με το οποίο συμμετέχει σε αγώνες Dragster και συγκεκριμένα στην κατηγορία ΑΤ2. Όσοι το ξέρουν μιλούν για ένα πραγματικό κόσμημα για τις ελληνικές πίστες! Το τετρακίνητο τέρας έχει δυναμομετρηθεί και έχει φτάσει τους 1.280 ίππους στον τροχό με πίεση στα 3 bar. Ωστόσο, μπορεί να αγγίξει και προσωρινά και τα 1.600 άλογα με πίεση στα 3.5 bar. Σε μέτρηση που έχει κάνει στην… πίστα το εν λόγω Impreza έχει καλύψει το λεγόμενο 400άρι σε μόλις 8.1 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου τα 270 χλμ./ώρα!

Οι βελτιώσεις…
Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, οι μηχανικοί πέρα από την βελτίωση στο μοτέρ (που είναι 2.5 Αύξηση του κυβισμού και μεγάλη τουρμπίνα…λίτρα) έχουν τοποθετήσει εξάτμιση, turbo διαστάσεων gtx50 χειροποίητο από την turbo technology ενώ το προγραμματισμό έχει επιμεληθεί ο Γιάννης Σασαλός.

Τα πιστόνια οι μπιέλες και οι βίδες που επιλέχτηκαν για να αντέξουν τις μεγάλες πιέσεις και την μεγάλη παροχή της τουρμπίνας είναι από την Ελληνική εταιρεία dp, τα εμβολα είναι κατασκευασμένα από ένα ειδικό τύπο αλουμινίου με λίθιο και ασημί (μόνο ένα ακόμα εργοστάσιο στον κόσμο έχει πειραματιστεί με το υλικό αυτό και ήταν σε formula 1).

Μεγάλες αντοχές…
Επίσης οι μπιέλες δεν είναι ατσάλινες αλλά τέτοιας προεργασίας με αντοχή 60% μεγαλύτερη από όλες τις σφυρήλατες ατσάλινες μπιέλες της αγοράς. Στην κεφαλή επιλέχτηκαν βαλβίδες ferrea και εκκεντροφόρους με 293/300 μοίρες και 12,5 βύθισμα.

Οι αντλίες βενζίνης που επιλέχτηκαν για να προλάβουν να… χορτάσουν με καύσιμο το μοτέρ είναι 2 magna fuel παροχής για 1.300 άλογα η κάθε μία με καύσιμο μεθανόλης και τα μπεκ είναι παροχής 2200cc I’D και 5.500cc morgan ανά κύλινδρο.

Δείτε πόσο γρήγορο είναι στην πράξη το συγκεκριμένο Subaru Impreza…

Αλλαγές σε μετάδοση και σασμάν
Όσο αναφορά στην μετάδοση και ανάρτηση για να μπορέσει να βγάλει και αυτά τα άλογα στην πίστα δίχως προβλήματα φτιάχτηκε ένα 4ταχυτο σασμάν από τον Gatzelakis transmision specialist και η ανάρτηση είναι φτιαχτή από τον Αντωνη Κακαράκη. Επιπλέον έχει γίνει χρήση ανθρακονημάτων για τους… ευνόητους λόγους.