Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Ο στόχος είναι μεγάλος. Η πρόκληση τεράστια. Η Audi προετοιμάζεται να συμμετάσχει στο πιο απαιτητικό και σκληρό ράλι αντοχής του κόσμου, με ένα όχημα που φέρει ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα, ανταγωνιζόμενη ευθέως αντίπαλους με συμβατικά αυτοκίνητα.
Οι δοκιμές του RS Q e-tron, του ηλεκτρικού πρωτότυπου με το οποίο η γερμανική φίρμα θα αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του Ράλι Ντακάρ, τον Ιανουάριο του 2022, ξεκίνησαν.
Με μία μόνο σχέση στο κιβώτιο
Και μόνο το μέγεθος των ειδικών διαδρομών στον διάσημο αγώνα αντοχής, που φθάνει τα 800 χιλιόμετρα σε καθημερινή βάση, αντιπροσωπεύει από μόνο του μία πρόκληση. Επειδή δεν υπάρχουν ευκαιρίες φόρτισης στην έρημο, στο Audi RS Q e-tron, υπάρχει ο εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας TFSI από το DTM.
Είναι μέρος ενός μετατροπέα ενέργειας που φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Δεδομένου ότι ο κινητήρας καύσης λειτουργεί στην ιδιαίτερα αποδοτική περιοχή μεταξύ 4.500 και 6.000 σ.α.λ., η ειδική κατανάλωση είναι πολύ κάτω από 200 γραμμάρια ανά kWh.
Το RS Q e-tron είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU) που δανείζεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις ειδικά για το Ράλι Ντακάρ. Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση. Επιπλέον, ενέργεια ανακτάται και κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά, ενεργειακής χωρητικότητας περίπου 50 kWh.
Τo όχημα διαθέτει μία και μόνη σχέση μετάδοσης, με το λογισμικό να αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων, δημιουργώντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο έχει το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης βάρους και χώρου.
Όπως δήλωσε ο Sven Quandt, επικεφαλής της ομάδας Q Motorsport με την οποία συνεργάζεται η Audi στην εξέλιξη του πρωτότυπου, «το κλειδί της επιτυχίας, εκτός της αξιοπιστίας, που είναι πρωταρχικής σημασίας, είναι η επικοινωνία όλων των διαφορετικών συστημάτων μεταξύ τους, καθώς το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα επιδόσεων, σε ένα τόσο δύσκολο τερέν όπως η έρημος, διακρίνεται για την πολυπλοκότητά του».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
To νέο Audi Q3 TFSI e έχει ηλεκτρική αυτονομία 61 χιλιόμετρα
Πόσο κοστίζει με την επιδότηση το νέο Audi Q4 e-tron;
Τι τελική ταχύτητα έχει το νέο Audi RS3;