Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Φέτος η τσεχική φίρμα συμπληρώνει 120 χρόνια ζωής, έχοντας συνεχή και έντονη παρουσία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Τα αγωνιστικά οχήματα της Skoda έχουν διακριθεί σε κάθε αγώνα.

Ένας αγώνας μόνο αποτελούσε εξαίρεση και αυτό το «τελευταίο κάστρο» έπεσε πριν μερικές μέρες. Ο Ondrej Klymciw, κατάφερε να δει την καρό σημαία στο πιο διάσημο, σκληροτράχηλο και ξεχωριστό ράλι του κόσμου, αυτό του Ντακάρ, με ένα Skoda 130 LR, στο πλαίσιο της νεοσύστατης κατηγορίας Dakar Classic.

Για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε το Dakar ClassicΤο 130 LR κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1980 ως εργοστασιακό αυτοκίνητο για τα παγκόσμια πρωταθλήματα ράλι. Αυτό το γεγονός, εξασφάλισε από τους διοργανωτές το πράσινο φως για τη συμμετοχή του. Στο αυτοκίνητο τοποθετήθηκε τροποποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων με περιορισμένο διαφορικό ολίσθησης, ειδικό σύστημα φίλτρου αέρα και κιβώτιο ταχυτήτων.

Διατήρησε τον αρχικό 1.4 λτ. κινητήρα με τα δύο καρμπυρατέρ Weber, έχοντας όμως πιο  ισχυρό στροφαλοφόρο άξονας, λίπανση ξηρού κάρτερ, ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης και δύο επιπλέον παροχές αέρα. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αυξήθηκε, τα ελαστικά ήταν σχεδιασμένα για πέτρινα εδάφη, υπήρχαν δύο ρεζέρβες και ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 85 λίτρων.

Ο Ondrej Klymciw πίεσε το Skoda 130 LR στα όρια. Κάποιες μέρες οι διαδρομές ξεπερνούσαν τα εννιακόσια χιλιόμετρα, με τον χρόνο για επισκευές και συντήρηση να είναι ελάχιστος. Αν και το κιβώτιο ταχυτήτων έσπασε, μια φλάντζα κάηκε και ένας τροχός έφυγε από τη θέση του, το πλήρωμα κατάφερε να ανταπεξέλθει.

Έπειτα από μια πρώτη θέση στο έκτο σκέλος, τρεις τρίτες θέσεις σε αντίστοιχα σκέλη και δύο δεύτερες στις δύο τελευταίες χρονομετρημένες διαδρομές, το 130 LR έφτασε μέσα σε πανηγυρισμούς στον τερματισμό, στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, στη 19η θέση της κατηγορίας Dakar Classic.

Ένα νέο αγωνιστικό «τέρας» Skoda Fabia R5 ήρθε στην Ελλάδα…

Με ζάντες 21 ιντσών το ηλεκτρικό SUV της Skoda