Lancia Delta S4: Τα σπάνια «κοσμήματα» ποτέ δεν χάνουν την αξία τους
Ποιος από τους παλιούς φίλους των αγώνων δεν θυμάται την Lancia Delta S4. Στο πέρασμα της, στους αγώνες του WRC και όχι μόνο, σήκωνε στις…
Newsroom
04.12.2022 | 09:00
UPD:28.07.2023, 17:45
Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Ποιος από τους παλιούς φίλους των αγώνων δεν θυμάται την Lancia Delta S4. Στο πέρασμα της, στους αγώνες του WRC και όχι μόνο, σήκωνε στις μύτες των ποδιών τους θεατές. Σου έκοβε την ανάσα με την ταχύτητα που πήγαινε. Η αγωνιστική έκδοση της Lancia Delta S4 κατέκτησε 15 νίκες, ενώ αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά δείγματα της περιόδου του Group B στους αγώνες ράλι.
Ο τετρακύλινδρος διπλά υπερτροφοδοτούμενος (στροβυλοσυμπιεστής και μηχανικός υπερσυμπιεστής) κινητήρας των 1.759κ.εκ. είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου. Κρατηθείτε! Η ιπποδύναμη της ήταν 500 ίπποι. Σωστός πύραυλος.
Το σύστημα μετάδοσης μεταφέρει μόνιμα την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς, ενώ το σωληνωτό πλαίσιο συμπληρώνουν τμήματα από Kevlar και ανθρακονήματα. Το όνομα του αυτοκινήτου προέρχεται από την επιλογή των μηχανικών μερών, με το “S” από την υπερπλήρωση (supercharging) και τον αριθμό «4» από τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς.
Θα ήταν κρίμα να μην αναδειχθεί αυτό το μοντέλο από τους μηχανικούς του ειδικού τμήματος Heritage της Stellantis. Έχει μεγάλη ιστορική αξία. Και όλοι το αναγνωρίζουν. Οι μηχανικοί του τμήματος Heritage το ανέλαβαν, το συντήρησαν άψογα και δικαιολογημένα η Lancia Delta S4 κατέκτησε την κατηγορία “Youngtimer” στο βραβεία “Ruoteclassiche – Best in Classic”.
Η συγκεκριμένη Delta S4 αποτελεί μία από τις μόλις 200 που πέρασαν τη γραμμή παραγωγής την περίοδο 1985-1986 και στην πορεία της για την κατάκτηση του βραβείου βρέθηκε αντιμέτωπη με δεκάδες αυτοκίνητα της περιόδου 1980-2000, μεταξύ των οποίων και θρύλοι της αυτοκίνησης, όπως η Bugatti EB 110 GT “Parigi” και η Lamborghini Countach 25ο. Η Lancia Delta S4 επικράτησε ανάμεσα σε δύσκολους αντιπάλους.
Η αρχική επιλογή των μοντέλων έγινε από μια δωδεκαμελή επιτροπή προσωπικοτήτων από το χώρου του αυτοκινήτου, όπως ο τελευταίος Ιταλός που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, Miki Biasion, ενώ η τελική ψηφοφορία έγινε από τους αναγνώστες του Ruoteclassiche.
Κατά την παραλαβή του βραβείου, ο κ. Roberto Giolito, Σχεδιαστής και Επικεφαλής του τμήματος Heritage, δήλωσε σχετικά: «Η κατάκτηση αυτού του πολύ σημαντικού βραβείου αποτελεί μια ακόμα αναγνώριση των προσπαθειών του οργανισμού μας να επικοινωνήσουμε σε ένα όσο το δυνατόν πιο ευρύ κοινό την ιστορική κληρονομιά των θρυλικών μας μαρκών. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε τη Lancia Delta S4, ένα αυτοκίνητο που συνέβαλε τα μέγιστα στη δημιουργία του μύθου της Lancia στα Ράλι.»
Η αγωνιστική της πορεία Το αυτοκίνητο που βραβεύτηκε αποτελεί ένα από τα ελάχιστα που διασώζονται μέχρι σήμερα. Μόλις 200 Delta S4 δρόμου κατασκευάστηκαν την περίοδο 1985-1986, με σκοπό το μοντέλο να χρησιμοποιηθεί στο Group B του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Η Delta S4 Gr.B αποδείχθηκε αμέσως εξαιρετικά γρήγορη και το 1986 κατέκτησε το Ευρωπαϊκό και το Ιταλικό πρωτάθλημα. Με τελική ταχύτητα 250χλμ./ώρα και βάρος μόλις 966 κιλά ήταν το πρώτο ιταλικό αγωνιστικό αυτοκίνητο με σύστημα 4×4.
Δυστυχώς με μια S4 Gr.B έχασαν τη ζωή τους στο Γύρο της Κορσικής του 1986 ο Henri Toivonen και ο συνοδηγός του Sergio Cresto. Το αυτοκίνητο βγήκε από το δρόμο και έπεσε πάνω σε ένα δένδρο. Το ρεζερβουάρ τρύπησε και το αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες. Ήταν και το τέλος των αυτοκινήτων Group B με τους 500+ ίππους.