Το φετινό Ράλι Ντακάρ έδειξε από την πρώτη μέρα το σκληρό πρόσωπό του. Η διαδρομή του 2018 χαρακτηρίζεται ως η πιο επίπονη στην ιστορία του θεσμού, με τους θαρραλέους οδηγούς και επιβάτες να καλύπτουν συνολικά 9.000 χιλιόμετρα σε ορισμένα από τα πιο αφιλόξενα εδάφη της γης.

Η ASO που διοργανώνει αυτή τη θρυλική δοκιμασία, ετοίμασε κάτι ξεχωριστό για την 40η διοργάνωση του φημισμένου αγώνα. Η δράση ξεκίνησε από το Περού με τα ερημικά τοπία να συναρπάζουν. Όποιος βγει αλώβητος από τους αμμόλοφους του Περού, θα πρέπει να αντιμετωπίσει την πρόκληση του να μάχεται σε υψηλό υψόμετρο, καθώς περνούν στη Βολιβία.

Εκτός από την ημέρα ανάπαυλας, στην πρωτεύουσα La Paz (σε υψόμετρο 3.600 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας), η Βολιβία θα φιλοξενήσει και τρεις ειδικές διαδρομές. Τα τελευταία χρόνια, πολλοί κορυφαίοι αγωνιζόμενοι έχουν δει τις ελπίδες τους για νίκη να συντρίβονται εκεί. Το μεγάλο υψόμετρο μπορεί να προκαλέσει μπλακ άουτ και απώλεια αυτοσυγκέντρωσης, ενώ οι δραματικές μεταβολές των καιρικών συνθηκών, μπορούν να μεταμορφώσουν το σκηνικό από τη μία στιγμή στην άλλη.

Η αφόρητη ζέστη και τα επικίνδυνα εδάφη της Αργεντινής θα αποτελέσουν τις τελευταίες δοκιμασίες για τα πληρώματα των αυτοκινήτων και των φορτηγών αλλά και για τους αναβάτες μοτοσυκλετών και quad που θα καταφέρουν να περάσουν την πρόσκληση της Βολιβίας. Απ’ όταν το Dakar μεταφέρθηκε στη Νότια Αμερική, περιοχές όπως η Belen και το Chilecito έχουν γίνει θρυλικές. Και μπορούν να αποτελέσουν παγίδες στο τέλος.

Μία σειρά λοιπόν από εμπόδια χωρίζει τους κορυφαίους οδηγούς αντοχής στον πλανήτη, από τον τερματισμό του Dakar στην Κόρδοβα, στις 20 Ιανουαρίου. Και παρότι όλοι έχουν μελετήσει προσεκτικά τη διαδρομή, αυτό δεν την κάνει ευκολότερη. Αντίθετα, μόλις ενημερώθηκαν για τον υψηλό βαθμό δυσκολίας της.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος