Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Το προσεχές Σαββατοκύριακο (14-16 Μαΐου), 37 μονοθέσια κατασκευασμένα από την Tatuus, με κινητήρα Abarth και ελαστικά Pirelli, θα παραταχθούν στη γαλλική πίστα του Paul Ricard για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος της ιταλικής Formula 4. Τρέχουν 37 οδηγοί από 18 χώρες παγκοσμίως

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανάμεσά τους και αυτό της CRAM Motorsport με τον 16χρονο Τζώρτζη Μαρκογιάννη πίσω από το τιμόνι, στην πρώτη σεζόν πλήρους εμπλοκής του στον θεσμό. Το συγκεκριμένο πρωτάθλημα έχει ιδιαίτερη δυναμική στο παγκόσμιο motorsport. Δεν είναι τυχαίο πως στην ιταλική Formula 4 διακρίθηκαν ονόματα που σήμερα πρωταγωνιστούν στη Formula 1, όπως οι Lando Norris, Lance Stroll και Mick Schumacher.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Τζώρτζης πραγματοποίησε δύο ημέρες δοκιμών στο Paul Ricard, δουλεύοντας στο set-up του μονοθεσίου, τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, και κάνοντας προσομοιώσεις αγώνα αλλά και κατατακτήριων.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον υπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, με θέμα την εκπροσώπηση της χώρας μας στις πίστες του εξωτερικού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O ταλαντούχος οδηγός μοιράστηκε εμπειρίες και εντυπώσεις από το τεστ στο circuit που βρίσκεται στο Le Castellet, καθώς και τις προσδοκίες του για την πρεμιέρα:

Πώς πήγε το διήμερο δοκιμών;
«Ήταν ένα πάρα πολύ εποικοδομητικό διήμερο, μάθαμε πολλά και σαν ομάδα και εγώ σαν οδηγός. Πήγαμε καλά και στην προσομοίωση αγώνα και στην προσομοίωση απόλυτου χρόνου με φρέσκα ελαστικά. Θέσαμε μια καλή βάση για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος. Έχουμε συλλέξει πολύτιμα δεδομένα για τον αγώνα».

Τι σε δυσκολεύει περισσότερο στο Paul Ricard;
«Είναι αρκετά δύσκολο το τελευταίο κομμάτι της πίστας, έχει πολλές παρατεταμένες στροφές και χωρίς σημαντική αεροδυναμική απόδοση δεν είναι εύκολο να βρεις μια σωστή γραμμή χωρίς να χάσεις πολύ ταχύτητα. Πέρα τούτου, είναι πολύ δύσκολο να βρεις σημεία αναφοράς σ’ αυτή την πίστα. Είναι ομοιόμορφη πίστα, σε αρκετές στροφές δεν βλέπεις την έξοδο ακόμη κι αν βρίσκεσαι στο μέσο της στροφής, οπότε είναι δύσκολο να βρεις τα ακριβή σημεία αναφοράς».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μετά το τεστ επέστρεψες στην Ελλάδα γιατί άνοιξαν τα σχολεία και ταξίδεψες εκ νέου για τη Γαλλία. Είναι εύκολο να τα συνδυάσεις αυτά;
«Η πλειονότητα των οδηγών δεν πηγαίνει καθόλου σχολείο, ή πηγαίνει ελάχιστες ημέρες ώστε να υπάρχει ένα μίνιμουμ παρουσιών. Είναι δύσκολο, αλλά με αρκετή οργάνωση γίνεται. Όσο βρίσκομαι στο εξωτερικό και τρέχω είμαι πλήρως συγκεντρωμένος σ’ αυτό, όταν είμαι στην Αθήνα έχω δυο δουλειές και με τα μαθήματα και με τον προσομοιωτή και να γυμνάζομαι. Θεωρώ πως με μια καλή οργάνωση του ωραρίου είναι εφικτό».

Είσαι έτοιμος για την πρεμιέρα, έχεις άγχος;
«Το άγχος αυξήθηκε με την πρόβλεψη του καιρού ότι θα βρέχει καταρρακτωδώς και τις τέσσερις μέρες του αγώνα. Μένει να δούμε αν αυτή θα επαληθευτεί. Είναι μια αρκετά επικίνδυνη πίστα με βρεγμένο οδόστρωμα. Το μονοθέσιο δεν έχει κράτημα για να μας βοηθήσει σε τέτοιες συνθήκες βροχής. Όμως σε σχέση με τους άλλους οδηγούς έχω πλεονέκτημα στη βροχή, ανυπομονώ να ξεκινήσει η σεζόν».

Νιώθεις άνετα μέσα στο μονοθέσιο; Έχεις βρει το σετάρισμα που σε ικανοποιεί;
«Δουλέψαμε πάρα πολύ με την ομάδα αυτές τις δυο μέρες για να βρούμε ένα σωστό σετάρισμα. Μας βοήθησε πάρα πολύ ότι σήμερα ήταν βρεγμένο το οδόστρωμα οπότε κάναμε δοκιμές στη βροχή. Κατάφερα να κάνω δεύτερο χρόνο, ήταν μια πολύ ικανοποιητική επίδοση, αλλά και στο στεγνό έχουμε καταφέρει να βρούμε μια καλή ισορροπία στο μονοθέσιο και στο φρενάρισμα».

Μίλησέ μας λίγο για τις απαιτήσεις σε φυσική κατάσταση ενόψει της πρεμιέρας του πρωταθλήματος την Κυριακή στο Paul Ricard
«Το Paul Ricard είναι πολύ πιο απαιτητική πίστα από το Red Bull Ring για παράδειγμα που είναι πιο μικρό σε μήκος και πιο απλό. Οι παρατεταμένες καμπές επιβαρύνουν πιο πολύ τον αυχένα με το κράνος αλλά και το υπόλοιπο σώμα με τις πλευρικές δυνάμεις που δέχεται. Θεωρώ ότι παίζει μεγάλο ρόλο στον αγώνα να μη σπαταλά ενέργεια ο οδηγός, ώστε να έχει μια σταθερή επίδοση από τον πρώτο ως τον τελευταίο γύρο».

Το πρόγραμμα του Paul Ricard έχει ως εξής:
Παρασκευή 14/5, 10.57 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 1
Παρασκευή 14/5, 15.08 ώρα Ελλάδας, Ελεύθερες Δοκιμές 2
Σάββατο 15/5, 10.00 ώρα Ελλάδας, Κατατακτήριες δοκιμές
Σάββατο 15/5, 15.00 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 1
Κυριακή 16/5, 11.50 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 2
Κυριακή 16/5, 17.10 ώρα Ελλάδας, Αγώνας 3

Οι αγώνες θα μεταδοθούν LIVE από τις επίσημες σελίδες της Ιταλικής Formula 4 σε YouTube και Facebook.

 

Δείτε έναν γύρο του Τζώρτζη στο Paul Ricard από τον προσομοιωτή

 

Το μονοθέσιο τροφοδοτείται με κινητήρα της Abarth, απόδοσης 160 ίππων.

Ο νεαρός Μαρκογιάννης συνομιλεί με τον υπουργό Αθλητισμού.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης