Στο Rally Dakar οι προβλέψεις απαγορεύονται. Η έρημος κρύβει πολλές παγίδες και κανένα από τα έμπειρα πληρώματα δεν μπορούν να αποφύγει τις κατοτοπιές.
Η πρώτη εγκατάλειψη ήρθε στο 327ο χλμ. στο πρώτο σκέλος της 48 Hours Chrono Stage. Ο Sainz με τον Cruz μετά την ανατροπή συνέχισαν τη διαδρομή και κατάφεραν να κάνουν τα 900 χιλιόμετρα. Οι εκπρόσωποι της FIA τους απαγόρευσαν να συνεχίσουν τον αγώνα γιατί ο κλωβός ασφαλείας του Ford Raptor T1+ είχε μια ρωγμή.
Χθες, Τρίτη, 7 Ιανουαρίου, οι Loeb-Lurquin με το Dacia Sandrider στο 12ο χλμ της 3ης διαδρομής του αγώνα είχαν τη στιγμή τους, Η ειδική είχε 327 χιλιόμετρα και το ατύχημα έγινε στο 12ο. Το πλήρωμα είχε να καλύψει πολλά χιλιόμετρα. Έκαναν κάποια χιλιόμετρα με πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης. Πολλά εξαρτήματα είχαν σκορπίσει στην άμμο και το αγωνιστικό των Γάλλων ακινητοποιήθηκε. Όταν έφτασε στο σημείο το άλλο Dacia Sandrider με τους Cristina Gutiérrez- Pablo Moreno Huete σώθηκε κάπως η κατάσταση αφού τους έδωσαν κάποια από τα ανταλλακτικά που είχαν μαζί τους. Αφού έκαναν πρόχειρες επιδιορθώσεις συνέχισαν τον αγώνα αλλά τα προβλήματα συνέχισαν. Παρουσιάσθηκε πρόβλημα υπερθέρμανσης και στον τερματισμό έφθασαν με 50 λεπτά καθυστέρηση.
Τελικά οι υπεύθυνοι ασφαλείας έκριναν -όπως ακριβώς και στην περίπτωση του Ford Raptor του Sainz- ότι το roll-cage από την ανατροπή στράβωσε. Μετά από αυτή τη διαπίστωση δεν επετράπη στους Γάλλους να συνεχίσουν τον αγώνα στην έρημο της Σαουδικής Αραβίας.
Πριν ξεκινήσει ο αγώνας των 5.145 χρονομετρημένων χιλιομέτρων που θα καλυφθούν σε 12 ημέρες σφοδρού ανταγωνισμού ο επικεφαλής της ομάδας Dacia Sandriders, Tiphanie Isnard, δήλωσε:
«Πρόκειται για μία ανθρώπινη πρόκληση, αλλά την προσεγγίζουμε με θάρρος και πίστη, έχοντας προετοιμαστεί όσο καλύτερα γίνεται. Αν και πρόκειται για μία δύσκολη διοργάνωση με ελάχιστες ευκαιρίες για ξεκούραση, κατά τη διάρκεια σχεδόν τριών απαιτητικών εβδομάδων, είμαστε ενθουσιασμένοι για όσα μας περιμένουν. Ξεκινάμε το Ντακάρ ως νικητές, μετά τη νίκη μας στο Rallye du Maroc, αλλά αυτό το αποτέλεσμα δεν έχει καμία αξία αν υποτιμήσουμε την πρόκληση ή αν δεν παραμείνουμε συγκεντρωμένοι στο στόχο μας σε κάθε κομμάτι του αγώνα».
Η Toyota εξακολουθεί να είναι κυρίαρχος του παιχνιδιού. Βέβαια ο δρόμος είναι μακρύς αλλά η Gazoo Racing κρατάει σταθερά την πρωτοπορία. Απλά την πρώτη θέση αλλάζουν οι οδηγοί της ιαπωνικής εργοστασιακής ομάδας. Να επισημάνουμε ότι ο νεαρός οδηγός της Toyota Saood Variawa, ήταν ο νικητής της 5ης ημέρας και ο Henk Lategan Lategan εξακολουθεί να προηγείται στη γενική κατάταξη.