Το «42ο 1000 Miglia» είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέτος. Από τα 400 κλασσικά αυτοκίνητα που ξεκίνησαν τον αγώνα, τα 50 ήταν Alfa Romeo. Τα κλασικά μοντέλα συνοδεύθηκαν από μια Giulia και μια Stelvio Quadrifoglio της συλλεκτικής σειράς Super Sport, ενώ δυναμικό «παρών» έδωσε η ολοκαίνουργια Junior.

Όσοι παραβρέθηκαν στην κλασσική διαδρομή που ξεκίνησε από την πόλη Μπρέσια εκτός των άλλων θαύμασαν και την ολοκαίνουργια Alfa Romeo Junior, το B-SUV που έχει μήκος ελάχιστα παραπάνω από 4 m και σηματοδοτεί την επιστροφή της μάρκας σε μια εξόχως εμπορική κατηγορία. Είναι το μοντέλο που προσελκύσει νέους πελάτες και δημιουργεί τη νέα γενιά των Alfisti.

Από τα ιστορικά μοντέλα που ξεκίνησαν τον αγώνα στις 11 Ιουνίου από την Μπρέσια πέρασαν από τη Ρώμη και επιστρέφουν σήμερα στην ίδια πόλη από όπου ξεκίνησαν τον αγώνα,  ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε μια εξαιρετικά σπάνια Alfa Romeo 1900 Sport Spider του 1954, η οποία φέρει τον αριθμό «289».

Πρόκειται για ένα ανοιχτό αγωνιστικό με 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που απέδιδε 138 HP, κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων και πίσω άξονα De Dion. Χάρη στο βάρος των μόλις 880 kg και την εξαιρετική αεροδυναμική, μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα έως και 220 km/h ενώ τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ήταν κορυφαία. Πίσω από το τιμόνι της βρίσκεται ο Nicola Larini, ο θρυλικός πιλότος που στη δεκαετία του 1990 μεσουράνησε στο DTM και το 1993 στέφθηκε πρωταθλητής με την Alfa Romeo 155 V6 TI.

Ακόμα μια πολύ σπάνια παρουσία είναι μια 1900 Super Sprint του 1956 που συμμετείχε στον αγώνα με τον αριθμό «329», κινούμενη από 2λιτρο κινητήρα με διπλό εκκεντροφόρο και ισχύ 115 HP στις 5.500 rpm. Οδηγός είναι ο δημοσιογράφος Andrea Farina, ενώ τα αριστουργήματα της ιταλικής μάρκας συνοδεύονται από μια Giulia και μια Stelvio Quadrifoglio Super Sport. Η συγκεκριμένη σειρά είναι συλλεκτική και κατασκευάστηκε ως φόρος τιμής στην πρώτη νίκη της μάρκας στα 1000 Miglia, την οποία κατέκτησε μια 6C 1500 Super Sport το 1928.

Ο αξέχαστος Enzo Ferrari είχε πει ότι ο αγώνας αυτός είναι ο πιο όμορφος αγώνας του κόσμου.