Το καινοτόμο σύστημα της Lotus F1, το οποίο ελέγχει την απόσταση του αμαξώματος του μονοθεσίου από το έδαφος κατά το φρενάρισμα, απαγόρευσε τελικά η παγκόσμια ομοσπονδία (FIA), παρότι αρχικά είχε δώσει έγκριση.
Το νέο σύστημα της Lotus από την πρώτη στιγμή είχε προκαλέσει αντιδράσεις με την πρωτότυπη λειτουργία του. Η εκπληκτική αυτή πατέντα θορύβησε όλες τις ομάδες, με τις Ferrari και McLaren να ξεκινούν και αυτές με τη σειρά τους την εξέλιξη του συστήματος και στα δικά τους μονοθέσια. Ωστόσο, ορισμένες, φοβούμενες τη δυναμική της Lotus, έπεισαν τη FIA να πάρει πίσω την αρχική της απόφαση. Το θέμα δεν πρόκειται να τελειώσει σύντομα από τη Lotus, ειδικά αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι η παγκόσμια ομοσπονδία δεν έδωσε ακριβείς πληροφορίες για ποιο λόγο το νέο σύστημα δεν είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς.
Το σύστημα βοηθά το μονοθέσιο να ελέγχει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Αποτελείται από έναν υδραυλικό κύλινδρο, ο οποίος συνδέεται με την ανάρτηση και ενεργοποιείται μόνο με τη ροπή της πέδησης, με αποτέλεσμα να μη χάνει πολύ ύψος το μονοθέσιο, όταν φρενάρει.
Πάρτε εδώ μια γεύση για το πώς λειτουργεί το σύστημα
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος