Οι παλιότεροι θα θυμόσαστε τα Peugeot 205 Rally. Ήταν τότε που βλέπαμε στα Ράλι Ακρόπολις τον Τίμο Σαλόνεν να περνάει «αέρα» με το Peugeot T16.
Την επόμενη χρονιά ,από την πρώτη παρουσία του T16, εμφανίστηκαν τα Peugeot 205 Rally που έγιναν ανάρπαστα στους ευρωπαϊκούς αγώνες σε χωμάτινα η ασφάλτινα ράλι.
Η ιστορία συνεχίζεται.
Το 2020 παρουσιάσθηκε το 208 Rally4 που είχε άμεση θετική ανταπόκριση. Είναι ένα αγωνιστικό με κίνηση στους δύο τροχούς ,με σπορ σχεδιασμό και με άπειρες δυνατότητες.
Το 208 Rally Cup France παρείχε στους αγωνιζόμενους ευκαιρίες υψηλού ανταγωνισμού σε όλα τα επίπεδα, όπως βέβαια και τα διάφορα εθνικά κύπελλα που διοργανώθηκαν σε όλη την Ευρώπη.
Ένας από τους ηγέτες στις διαφημιστικές καμπάνιες των ράλι τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το “Peugeot Cup” ξεκίνησε μια νέα εποχή φέτος με την εισαγωγή του 208 Rally4 για τους διεκδικητές του τίτλου 208 Rally Cup France. Με ένα ημερολόγιο αγώνων που περιλαμβάνει αγώνες σε άσφαλτο και χώμα, η φόρμουλα προώθησης της Peugeot είναι ένα ουσιαστικό σκαλοπάτι για νέους οδηγούς που θέλουν να ξεκινήσουν καριέρα στα ράλι.
Το 208 Rally4, που αναπτύχθηκε με όλη την αγωνιστική εμπειρία των μηχανικών της Peugeot Sport και συμμορφώθηκε με τους ολοκαίνουργιους κανονισμούς Rally4 που εκπόνησε η FIA, πρόκειται να ανταγωνιστεί στην κορυφαία κατηγορία για αυτοκίνητα στην κατηγορία κίνησης στους δύο τροχούς.
Σύμφωνα με τη μακροχρόνια φήμη του για τον εντοπισμό ταλαντούχων νέων οδηγών, το πρώτο μισό της σεζόν 2021 του 208 Rally Cup France ήταν απίστευτα ανταγωνιστικό, όπου το παραμικρό λάθος αποδείχθηκε κοστοβόρο. Το νέο σύστημα πόντων που έχει θεσπίσει η Peugeot Sport, όπου τα βραβεία πηγαίνουν στους πέντε πρώτους σε κάθε κατηγορία, διασφαλίζει ότι οι ανταγωνιστές παραμένουν σε ανταγωνισμό για τους τίτλους που απονέμονται στο τέλος της σεζόν.
Οι Mathieu Franceschi και Lucie Baud (PH Sport by Minerva Oil) κατέκτησαν το προβάδισμα στην κατάταξη U29 μετά τη νίκη στο Langres, ενώ ο Réhane Gany (Rossel Compettition), μαζί με τον συνοδηγό Franck le Floch, ηγούνται της κατηγορίας Junior (U24).
Το βελγικό πλήρωμα των Armand Fumal και Michaël Louette (Burton Racing) έχει ξεκινήσει με επιτυχία το 208 Rally Cup France καθώς ηγούνται της κατάταξης των Gentlemen Drivers μετά τα τρία πρώτα ράλι της σεζόν.
Οι οδηγοί και οι ομάδες του 208 Rally Cup Γαλλίας είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν το καλοκαιρινό τους διάλειμμα πριν επιστρέψουν στη δράση στο εντυπωσιακό Rallye du Mont-Blanc στις 3-4 Σεπτεμβρίου.
Οι οδηγοί του Κυπέλλου μετά θα συνεχίσουν να αγωνίζονται στην άσφαλτο για μια σειρά γρήγορων, τεχνικών και απαιτητικών αγώνων – το Rallye Coeur de France, το Critérium des Cévennes και το Rallye du Var – εκδηλώσεις όπου πολλά νέα πληρώματα θα ενταχθούν στο 208 Rally Cup France.
Εκτός από τη Γαλλία, το 208 Rally Cup παραμένει ένας έντονος ανταγωνισμός και έξω από γαλλικά σύνορα σε διάφορες αγωνιστικές εκδηλώσεις. Ο Alberto Monarri οδηγεί το 208 Iberica Cup στο μισό της διαδρομής, μπροστά από μια τριάδα οδηγών που αποτελείται από τους Miguel Campos, Oscar Palomo-Ortiz και Alejandro Cachon.
Έχοντας ήδη παρουσία σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, το 208 Rally Cup επέκτεινε τη διεθνή εμβέλεια του με την προσθήκη νέων Κυπέλλων αυτή τη σεζόν στην Ιταλία, την Ουγγαρία, την Τσεχική Δημοκρατία και το Περού.
Ο Christopher Lucchesi Jr. και ο Fabio Farina συμμετέχουν σε έναν αγώνα υψηλών οκτανίων για την κατάκτηση του Κυπέλλου Ιταλίας. Με τους δύο οδηγούς να έχουν ταιριάξει μεταξύ τους μέχρι τώρα, οι τρεις τελευταίοι γύροι φαίνεται να είναι καθοριστικοί.
Στην Ουγγαρία, ο Gabor Nemet είναι έναν βαθμό μπροστά από τον Bendeguz Hangodi, παρά μια εγκατάλειψη στην αρχή της σεζόν.
Στην Τσεχία, ο René Dohnal κατέχει ένα σαφές προβάδισμα μετά από τρεις συνεχόμενες νίκες στους απαιτητικούς δρόμους της Τσεχίας με άσφαλτο.
Στο Βέλγιο, το Stellantis Cup έκανε το ντεμπούτο του στην αρχή της σεζόν. Ο Frédéric Caprasse και ο Thibaud Mazuin έχουν απολαύσει μια έντονη μάχη για το προβάδισμα στο Rally4 208. Μετά τη δημοτικότητά του στην Ευρώπη, το 208 Rally Cup έχει πλέον διασχίσει τον Ατλαντικό στο Περού, όπου η διαφημιστική φόρμουλα απολαμβάνει ολοένα αυξανόμενη επιτυχία.
Η δημιουργία του 208 Rally Cup United παρείχε σε όλους τους αγωνιζόμενους που συμμετείχαν σε ένα εθνικό Κύπελλο τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε άλλη σειρά στο εξωτερικό, χωρίς να πληρώσουν επιπλέον για τη συμμετοχή τους. Η στρατηγική αυτή προσφέρει στους οδηγούς 208 Rally Cup την ευκαιρία να διαγωνιστούν σε νέους δρόμους σε ένα βελτιστοποιημένο πλαίσιο.
Ο Andrea Nucita και ο αδελφός του Giuseppe Nucita διαγωνίζονται στο ιταλικό πρωτάθλημα Two-Wheel Drive και ηγούνται αυτή τη στιγμή. Το πλήρωμα του 208 Rally4 έχει πολύ σκληρό ανταγωνισμό, αλλά έχουν υπάρξει αλάνθαστοι μέχρι στιγμής, με τρεις νίκες σε τρεις αγώνες.
Έχοντας δοκιμαστεί στον ανταγωνισμό σε ένα εύρος συγκεκριμένων, δύσκολων δρόμων-είτε ως μέρος των διαφημιστικών πρότζεκτ, είτε σε κατηγορίες με κίνηση στους δύο τροχούς σε άλλα ράλι- το 208 Rally4 εμφανίζεται σταθερά στην κορυφή με τους οδηγούς να αισθάνονται σίγουροι και άνετοι στο αυτοκίνητο.
Είτε είναι όλο και πιο απαιτητικοί οδηγοί που αναζητούν καλά αποτελέσματα είτε κάποιοι που θέλουν να ξεκινήσουν μια επαγγελματική καριέρα, το 208 Rally4 επιβεβαίωσε ότι είναι εύκολο στο να εξοικειωθείς μαζί του και να προσφέρει παράλληλα πολύ καλές επιδόσεις. Το μπεστ σέλερ της Peugeot Sport Customer Racing έχει ήδη κερδίσει μια σειρά από νίκες σε κατηγορίες κίνησης στους δύο τροχούς και στην άσφαλτο και στο χώμα.
Τι δήλωσαν οι πρωταγωνιστές
Jean-Marc Vinatier, 208 Rally Cup Manager
«Μόλις τελειώσαμε το πρώτο μισό του 208 Rally Cup France 2021 με τρία ράλι, δύο στο χώμα και ένα στην άσφαλτο. Για άλλη μια φορά, το επίπεδο ήταν πολύ υψηλό στο 208 Rally Cup με μια σύνθεση ανταγωνιστών υψηλής ποιότητας και μερικούς πολύ γρήγορους οδηγούς. Έχουμε μια βάση σχεδόν δεκαπέντε πληρωμάτων σε κάθε γύρο και ελπίζουμε να προσθέσουμε μερικούς οδηγούς ακόμα στους τέσσερις τελευταίους ασφάλτινους αγώνες.
Εκτός από την κατηγορία U29, την κύρια κατηγορία, με τους Mathieu Franceschi, Pedro Almeida και Hugo Margaillan, υπάρχει επίσης ένας πολύ έντονος ανταγωνισμός στην κατηγορία Junior (U24), όπου ο Réhane Gany και ο Hugo Louvel οδεύουν σαφώς για τον τίτλο, ενώ οι Calvin Lucas και Lucas Darmezin έχουν δείξει εντυπωσιακό ρυθμό και θα τους παρακολουθούμε στενά.
Οι Gentlemen Drivers είναι κυρίως εδώ για να περάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του 208 Rally4. Ενώ οι αγώνες είναι αναμφισβήτητα ανταγωνιστικοί, υπάρχει ωστόσο μια πολύ καλή ατμόσφαιρα μεταξύ των οδηγών του 208 Rally Cup. Καθώς η σεζόν κινείται στο δεύτερο μισό της και στα τέσσερα τελευταία ράλι – όλα στην άσφαλτο, οι οδηγοί γνωρίζουν ότι πρέπει να ετοιμαστούν για το τέλος του Κυπέλλου.
Η συνέπεια στις επιδόσεις θα είναι το κλειδί για τους οδηγούς που ελπίζουν να εξασφαλίσουν μια θέση στο C3 Rally2. Έχοντας ήδη ενταχθεί στην Ισπανία και την Πορτογαλία μαζί με το Iberica Cup, το 208 Rally Cup διεξάγεται τώρα σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής με διάφορα πληρώματα να διεκδικούν τον τίτλο.
Η προσθήκη αυτών των στρατηγικών προώθησης αποδεικνύει για άλλη μια φορά την τεχνογνωσία της Peugeot Sport σε αυτόν τον τομέα και επιβεβαιώνει πόσο επιτυχημένο ήταν το 208 Rally4 για οδηγούς ράλι.»
Mathieu Franceschi, Leader of the 208 Rally Cup France
«Κάναμε ένα πολύ καλό ξεκίνημα στη σεζόν με την Lucie Baud, τη συνοδηγό μου. Μετά από μια «λανθασμένη εκκίνηση» στο Rallye Vosges-Grand Est, κατά μια έννοια χρησιμοποιήσαμε τον Joker μας στον εναρκτήριο γύρο της σεζόν, και έτσι έπρεπε να ανακάμψουμε από αυτό.
Με τη Lucie και την υποστήριξη όλων γύρω μας, αναθεωρήσαμε και επαναξιολογήσαμε ουσιαστικά την προσέγγισή μας. Λίγες μέρες αργότερα, επανήλθαμε δυναμικά κερδίζοντας το Rallye Terre de Castine. Από εκείνο το σημείο και μετά, εστιάσαμε στην ανάπτυξη και βελτίωση του τρόπου με τον οποίο δουλεύουμε για να αυξήσουμε την αυτοπεποίθησή μας.
Φτάσαμε στο Langres με χαλαρή διάθεση. Εκτελέσαμε τέλεια το σχέδιό μας για να κερδίσουμε το ράλι και να πάρουμε το προβάδισμα στη βαθμολογία του 208 Rally Cup. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε το ίδιο για να προετοιμαστούμε για τους τέσσερις τελευταίους αγώνες στην άσφαλτο. Νιώθω πολύ σίγουρος για το 208 Rally4 αλλά δεν έχουμε την πολυτέλεια να χαλαρώσουμε καθόλου! »